W lutym na obiekcie przy ul. Hallera w Grudziądzu ruszyły prace związane z infrastrukturą obiektu. Przy okazji montażu odwodnienia toru, poszerzono również łuki czy... skrócono grudziądzki owal.
Po zakończeniu wszystkich prac na torze grudziądzki owal przeszedł oficjalne pomiary. Jego szerokość na łukach ostatecznie zwiększyła się o dwa metry, natomiast długość spadła z 379 do 355 metrów. Taka sytuacja sprawia, że będzie on pod względem długości przypominał parę innych torów jak np. wrocławski (352 metry), częstochowski (359) czy rybnicki (359,9). Nie ukrywa tego również Krzysztof Buczkowski, który uważa, że rywale nie powinni mieć większych problemów z dopasowaniem się. – Na pewno ten tor będzie przypominał bardziej tory, które są w Ekstralidze. Myślę, że dla drużyny przyjezdnej nie będzie to duży problem. My musimy się go nauczyć i wykorzystać ten czas, aby rozszyfrować go, co do ostatniego metra, abyśmy mogli jeździć tam, gdzie my chcemy i szukać odpowiednich ścieżek. Myślę, że do pierwszych sensownych opinii będziemy mądrzejsi po pierwszych meczach – powiedział na antenie Eleven Sports.
Pierwsza okazja przekonania się, co do nowego toru będzie w meczu 2. kolejki PGE Ekstraligi, gdy do Grudziądza zawita PGG ROW Rybnik. Wówczas zwycięzca inauguracyjnego biegu 19 czerwca przejdzie do historii jako pierwszy, nowy rekordzista owalu. Ten poprzedni rekord, który przez jedenaście lat należał do Maksima Bogdanowa jest już oczywiście nieaktualny. „Buczek” wierzy, że jego drużyna zdoła wypracować jakiś atut toru. – Trudne pytanie, ponieważ tak naprawdę nie wiemy, czego się spodziewać. Ten tor jest krótszy od dwadzieścia metrów i szerszy na łukach o dwa metry. Jest nowa nawierzchnia, ponieważ dowieziono bodajże siedemset ton, więc ten tor będzie dla nas nowy, ale będziemy mieć handicap, aby się do niego przygotować. Co prawda będą to tylko dwa czy trzy tygodnie, ale myślę, że wykorzystamy ten czas wspólnie z drużyną i będziemy dużo jeździć na tym torze.
Gwoli uzupełnienia. Jak czytamy na klubowej stronie GKM-u, szerokość toru na prostych wynosić będzie teraz jedenaście metrów, z kolei na łuku – siedemnaście.
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!