Już za kilka dni oficjalnie ruszą rozgrywki w PGE i Metalkas 2. Ekstralidze. Teraz jednak dowiedzieliśmy się o rewolucji, która czeka w polskim systemie szkolnictwa.
Dotychczas był bowiem on dość przejrzysty, a kluby miały wymóg szkolenia zawodników w klasach: pitbike, mini żuzel, 250cc, a ostatnim etapem miała być licencja na motocykle o pojemności 500 centymetrów sześciennych. Jeszcze przed rozpoczęciem poprzedniego sezonu swoim pomysłem pochwalił się Rafał Dobrucki, który jest autorem tzw. zwężki. Ma ona na celu ograniczenie klasycznej „pięćsetki” do mocy porównywalnej do tej, którą generują silniki 250cc.
Jest to zdecydowanie tańsze rozwiązanie niż kupno samych silników, które nie dość, że nie należą do najtańszych, to jeszcze są niezwykle awaryjne. Z kolei zwężka według pierwotnej wersji miała kosztować w okolicach 100-150 złotych! Jest ona montowana w gaźniku od strony silnika. Już w poprzednim sezonie odbyło się kilka turniejów szkoleniowych, w których zawodnicy mieli okazji do rywalizacji właśnie na tych silnikach. Trener reprezentacji Polski musiał być zadowolony z testów, czego efektem jest powstanie nowej klasy i przemianowanie cyklu Pucharu GKSŻ. Co ciekawe w lutym ubiegłego roku Rafał Dobrucki, że wspólna rywalizacja to melodia przyszłości. Jak jednak widzimy, dość niedalekiej.
Tak jak to miało miejsce przed rokiem zawodników czeka sporo rund Pucharu GKSŻ. Każdy polski klub z Metalkas 2. Ekstraligi i Krajowej Ligi Żużlowej jest bowiem zobowiązany do zorganizowania jednego dnia rywalizacji. W tym roku jedną z rund otrzymali także krakowianie, którzy nie startują w tegorocznych rozgrywkach. To właśnie zawodnicy z tych szczebli rozgrywkowych mają pierwszeństwo w uczestniczeniu w turniejach, gdyż wychowankowie klubów z PGE Ekstraligi mają swoje cykle Indywidualnego i Drużynowego Pucharu Ekstraligi.
Jeśli chodzi o tegoroczną rywalizację to Puchar GKSŻ 500R rozpocznie się 14 maja na torze w Rybniku. To właśnie też tam przed rokiem rozdano nagrody za trzynastorundowy cykl. W tym roku tę przyjemność będą mieli w Opolu, gdzie na 5 września zaplanowano ostatnią z rund.
Terminarz Pucharu GKSŻ (500R):
– 14.05.2024 – 1. runda – Rybnik
– 21.05.2024 – 2. runda – Poznań
– 4.06.2024 – 3. runda – Tarnów
– 11.06.2024 – 4. runda – Kraków
– 18.06.2024 – 5. runda – Gniezno
– 2.07.2024 – 6. runda – Łódź
– 16.07.2024 – 7. runda – Piła
– 23.07.2024 – 8. runda – Gdańsk
– 6.08.2024 – 9. runda – Ostrów Wielkopolski
– 13.08.2024 – 10. runda – Rzeszów
– 20.08.2024 – 11. runda – Bydgoszcz
– 3.09.2024 – 12. runda – Krosno
– 5.09.2024 – 13. runda – Opole
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!