Trudno dziś mówić o marketingu internetowym, nie wspominając o trzech literach, oznaczających optymalizację w wyszukiwarkach internetowych. SEO to absolutna podstawa działalności firm, mediów, a nawet instytucji publicznych. O SEO słyszał każdy, ale czy każdy wie, czym jest. Nim sięgnie się po pomoc specjalistów, warto wiedzieć, o co tak naprawdę chodzi.
Marketing internetowy i SEO czy też SEM nie istnieją równolegle, a raczej wzajemnie się uzupełniają i czerpią ze swoich największych zalet. Skuteczne działania na obu polach pozwalają zwiększyć świadomość marki, podnieść wyniki portali informacyjnych albo zwiększyć liczbę chętnych do rekrutacji na studia. Lista zastosowań jest bardzo długa, tylko od czego się zaczyna?
Czym jest SEO w marketingu internetowym?
Współczesnym marketingiem rządzi to, co kreuje także naszą rzeczywistość, czyli algorytmy. Prawie 30 milionów Polaków korzysta z Google, co czyni wyszukiwarkę najpowszechniejszym narzędziem marketingowym w internecie. I tutaj dochodzimy do SEO – Search Engine Optimalization, czyli optymalizacja w wyszukiwarce. Spotkać można się też z terminem SEM – Search Engine Marketing odnosi się już bezpośrednio do marketingu internetowego.
Chodzi o to, by treści jak najwyżej pojawiały się w wyszukiwarce Google’a. O pozycji na długiej liście wyników decyduje cały szereg czynników. Na wagę złota są dziś eksperci w tej dziedzinie jak agencja funkymedia, specjalizująca się w pozycjonowaniu w Google Ads. Gdy Google zmienia swoje algorytmy średnio nawet dwa razy w ciągu dnia, w optymalizacji konieczne jest wsparcie. Czym zajmują się więc agencje i freelancerzy od SEO?
Marketing internetowy – co wpływa na SEO?
Sukces tworzy długa lista czynników. Pozycja w wyszukiwarce zależy m. in. od jakości naszych treści. Odpowiednia budowa tekstu, jego długość i rozmieszczenie słów to podstawa. Liczą się też aspekty techniczne: algorytm Google’a ocenia czytelność i przyjazność strony, a także to, czy użytkownik znajdzie na niej odpowiedź na swoje pytania. Znaczenie mają takie technikalia, jak budowa adresu URL, tempo ładowania strony czy poziom dopasowania dla urządzeń o różnym profilu.
Kilka lat temu powszechne stało się też linkowanie wewnątrz tekstów, które dziś jest niemal standardem. To nie pomysł dziennikarzy czy twórców, a pragmatyzm – odpowiednie linkowanie poprawia pozycję strony. Podobnie jest w przypadku wskaźników interaktywności i zaangażowania odbiorców czy też poziomu bezpieczeństwa. Poprawa każdego wymienionego elementu to krok ku lepszemu SEO.
Dlaczego SEO jest ważne w marketingu internetowym?
W internecie i marketingu internetowym nikt nie może więc lekceważyć potęgi SEO. Odbiorcy treści mniej przychylnie patrzą na napis „reklama” w przypadku płatnych promocji. Systematyczna dbanie o zoptymalizowanie strony może być tańsze i skuteczniejsze. Marketing w wyszukiwarce Google to zwiększenie widoczności, podnoszenie świadomości, wzrost liczby kliknięć i większe zaangażowanie – ostatecznie wyższa sprzedaż i lepsze wyniki. Warto zadbać o ten aspekt działań marketingu internetowego.
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!