Na kilka godzin przed rozpoczęciem okna transferowego otrzymaliśmy oficjalne regulaminy na przyszłoroczne rozgrywki. Mamy w nich sporo zmian.
Część z nich będzie miała też wpływ na budowę przyszłorocznych składów. W każdej z trzech lig zmieniono przepis dotyczący rezerwowego. Dotychczas mógł nim być każdy zawodnik do lat 23. Od przyszłego sezonu natomiast górna granica została podwyższona o sezon i jest ona identyczna, co do wieku jednego z zawodników pierwszego składu. Zmiany zaszły także jeśli chodzi o zastępstwo zawodnika. Jeśli chodzi o fazę zasadniczą, to w dalszym ciągu obowiązuje ona za dwóch najlepszych pod względem średniej. W play-offach natomiast dołącza do nich jeszcze trzeci zawodnik.
Zgodnie z tym co dało się usłyszeć już wcześniej, w każdej z trzech lig będą zmienne zestawy torów. Przed zawodami tak jak dotychczas arbiter będzie losować, zaś po zakończeniu trzynastego biegu ekipa przegrywająca będzie miała wybór. W przypadku remisu będą to goście. Jeśli chodzi o PGE Ekstraligę, to dodatkowo na każdym meczu pojawi się telemetria.
Sporą zmianę widzimy w 2. Lidze Żużlowej. Od kolejnego sezonu w drużyny zobowiązane są do wystawienia dwóch krajowych młodzieżowców. Tym samym znika opcja zagranicznego juniora, a część z klubów ma problem tuż przed otwarciem okna transferowego. GKSŻ dopuści też do rozgrywek 2. Ligi Żużlowej rezerwowe ekipy z PGE Ekstraligi i 1. Ligi. Z pewnością jest to odpowiedź, która może zadowolić rzeszowian, którzy mają w planach jazdę w Krakowie.
Wówczas w obu zespołach mogą jeździć wszyscy zawodnicy poniżej 24 roku życia. Jedynym ich ograniczeniem jest za to możliwość jazdy z pozycji młodzieżowca bądź rezerwowego. Już teraz wiemy, że gdyby doszło do jazdy Stali w Krakowie, to Philip Hellström-Bängs będzie musiał się znaleźć pod numerami 1-5. Niedozwolona jest natomiast zgłoszenie zawodnika w obu drużynach, gdy jadą tego samego dnia.
Zawodnicy każdej klasy mogą się także zrzec jednej z licencji sportowej tj. 85-140cc, 125cc, 250cc czy też Ż. Musi to jednak nastąpić pomiędzy 1 a 14 listopada. Ponadto w Regulaminie Przynależności Klubowej pojawił się cały rozdział poświęcony zgłoszeniom i umowom cywilno-prawnym w od klasy pitbike do 500cc.
3 x ZAKŁAD BEZ RYZYKA – sprawdź szczegóły!
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!