Żużel to jedna z tych dyscyplin, która w polskim wydaniu reprezentuje najwyższy, światowy poziom. Dotyczy to nie tylko lokalnych lig, ale również eventów z cyklu Grand Prix!
Wystarczy spojrzeć na dane oglądalności. Majowe GP Polski w Warszawie obejrzało na żywo ok. 50 tysięcy osób, a kolejne 1,5 miliona przed telewizorami! To naturalne, że taka popularność przyciąga duże branże, np. gry hazardowe. W tym artykule dowiesz się jak kasyna online promują się przez speedway.
Speedway, a promocje w kasynach online
Jeśli interesujesz się sportem, na pewno zauważyłeś, że firmy hazardowe od lat wspierają różne dyscypliny. Rynek w Polsce jest szczególnie rozwojowy. Według Ministerstwa Finansów kasyna internetowe zwiększyły przychody o 300% od roku 2020! Już na pierwszy rzut oka widać, że najlepsze kasyno polskie na start oferuje powitalne bonusy, kilka tysięcy gier i dostęp do lokalnych płatności. Zatrzymajmy się przy bonusach – jakie są rodzaje i jak działają?
- Bonus powitalny. Dostępny dla nowych graczy, przeważnie jest to procentowa dopłata do depozytu.
- Darmowe spiny. Spiny, czyli zakręcenia na automatach. Dostajesz ograniczoną ilość na konkretne lub dowolne gry.
- Cashback. Dostajesz zwrot części przegranych stawek. W dużym uproszczeniu.
- Programy VIP. Formy są różne, ale fundamenty takie same – za regularną grę dostajesz specjalne nagrody lub warunki.
- Turnieje. Specjalne rozgrywki z osobną pulą nagród dla najlepszych.
- Bonus bez depozytu. Dostajesz gotówkę lub spiny do wykorzystania bez konieczności wpłaty. Najczęściej w zamian za zgodę na marketing/weryfikację konta.
Koncepcji na bonusy jest jeszcze więcej, ale ważna wskazówka, jeśli korzystasz: czytaj regulaminy! Najważniejszy parametr to nie kwota promocji tylko warunki wypłaty.
Jak działa marketing kasyn w żużlu? Dlaczego to się opłaca?
Mechanizmy działania nie różnią się niczym od innych branż. Spójrzmy, chociażby na czas występowania niektórych promocji i strategie marketingowe:
- Trendy sezonowe. Programy na żużel znajdziesz latem, szczególnie czasowe promocje związane z konkretnym wydarzeniem – np. GP Polski, czyli kolejka ligowa. Zimą wejdą tematy świąteczne i noworoczne.
- Ograniczony czas. Prosty mechanizm znany jako FOMO (strach przed utratą, np. okazji). Działa w niemal każdej branży.
- Darmowa wiedza. Zapowiedzi kolejki czy inne ciekawostki, które mogą zainteresować kibica, a przy okazji podrzucić informacje o promocjach.
- Darmowy dostęp. Mogą to być wersje demo gier lub kody bonusowe z okazji wydarzenia sportowego. Każda okazja, żeby zachęcić do poznania platformy jest dobra.
Wszystkie promocje mają jeden cel. Zainteresować sprawdzeniem strony, gier, a docelowo dokonaniem wpłaty. Na podobnych zasadach działa każda branża.
Czy reklama hazardu jest w Polsce legalna?
Nowelizacja Ustawy Hazardowej, która miała miejsce w 2009 r. znacznie zaostrzyła wymagania względem firm hazardowych. Również w zakresie marketingu. Widziałeś kiedyś reklamę kasyna w polskiej telewizji? Nie sądzę – jest to zabronione. Oto kilka najważniejszych faktów z prawa:
- Gry hazardowe w Polsce są legalne – potrzebne jest zezwolenie na organizację od Ministra Finansów.
- Hazardu nie można reklamować w prasie młodzieżowej, dziecięcej, na okładkach czasopism, dzienników i w miejscach publicznych. W ostatnim przypadku wyjątkiem jest sponsorem imprezy lub zespołu.
- Reklam hazardu nie zobaczysz też w TV, radiu, kinie i teatrze od 6:00 do 22:00.
- Wybrane gry mogą być reklamowane pod warunkiem zamieszczenia informacji o ryzyku i możliwych konsekwencjach udziału w grze.
Jak widać, obostrzeń nie brakuje. Co zatem można robić? Oto parę przykładów:
- Sponsoring sportowy. Tutaj przykładów nie brakuje, nawet na polskim podwórku żużlowym.
- Pozycjonowanie stron. Czyli treści dot. kasyn online które pojawią się w wynikach wyszukiwania.
- Media Społecznościowe. Kasyno może mieć swój profil i zamieszczać informacje o aktualnościach oraz innych aktywnościach.
- Content marketing. Prowadzenie bloga, artykuły sponsorowane również są formą promocji.
Promocje kasyn online przez żużel – zbliżające się trendy
Każda branża, która myśli o rozwoju musi wprowadzać nowe rozwiązania – nie ma tutaj żadnej sensacji, ani wyjątków. Kasyna internetowe i gry hazardowe w dużej mierze bazują na nowych technologiach. To dzięki nim mogą trafiać do większej ilości osób. Oto kilka interesujących aktualności i trendów, które mogą się pojawiać w najbliższych latach:
- Wirtualna rzeczywistość. Mamy już za sobą pierwsze doświadczenia na konsolach z takimi urządzeniami jak Google VR, czy Oculus Rift. Wiele wskazuje na to, że rozrywka w kasynach online może być kolejnym przystankiem.
- Rozwój technologii mobilnych. Wg raportu App Annie (2022) – 4 godziny i 48 minut to średni czas, jaki dziennie spędzamy w smartfonach. Dostosowanie usług pod użytkowników mobilnych będzie jeszcze ważniejsze.
- Gry zespołowe. Wszelkie formy gier, które można realizować wspólnie ze znajomymi będą miały większe szanse. Przykładem są gry MMORPG czy w ostatnich latach – Among Us.
- Kolejne funkcje odpowiedzialnej gry. Mamy opcje narzucenia sobie limitów i samowykluczenia. Jako społeczność jesteśmy coraz bardziej świadomi ryzyk i zagrożeń hazardu – kolejne udogodnienia w tym zakresie mogą być strzałem w dziesiątkę.
- Integracja online/offline. Możliwość połączenia doświadczeń online i offline. Przykład – wygrana z bonusu w kasynie to darmowy napój podczas meczu ligowego.
Wnioski: Speedway, a promocja kasyn online
Polskie prawo zakłada dużo restrykcji dla marketingu firm hazardowych. Są jednak proste sposoby, które mogą pogodzić wszystkie strony. Specjalne promocje na wybrane wydarzenia, bieżący content marketing, specjalne warunki dla kibiców żużla to tylko część opcji. Przy odrobinie wysiłku każdy znajdziesz coś dla siebie Jeśli zamierzasz skorzystać i sprawdzić jak działa kasyno online – pamiętaj, że to tylko zabawa. Graj odpowiedzialnie i nie wydawaj pieniędzy, których nie możesz stracić.
Osoby poniżej 18 roku życia nie mogą brać udziału w grach hazardowych. Pamiętaj, że hazard/kasyna stwarzają wysokie ryzyko straty finansowej, a nadmierna gra może powodować zagrożenie dla zdrowia.
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!