Mateusz Cierniak i Wiktor Lampart niemal we dwójkę wygrali 2. półfinałową rundę DMPJ na torze w Lesznie. Drugie miejsce zajął GKM, a trzecie ex aequo Orzeł Łódź i Unia Leszno. Niestety, zawody obfitowały w upadki.
Pierwsza faza zawodów upłynęła pod znakiem upadków. Po dwóch godzinach zawodnikom udało się odjechać zaledwie 10 wyścigów, a aż ośmiu z nich bliżej zapoznało się z nawierzchnią leszczyńskiego toru. Szczególnie groźne były kraksy z szóstego i siódmego biegu.
Kilka groźnych upadków
W szóstym wyścigu Tobiasz Musielak zahaczył o tylne koło Kacpra Łobodzińskiego. Poszkodowany w tej sytuacji Łobodziński nie opanował motocykla i uderzył o bandę na prostej startowej, już po wyjeździe z łuku. Po chwili na torze pojawił się ambulans. Junior GKM-u opuścił tor w karetce i nie kontynuował udziału w zawodach.
Jeszcze bardziej niebezpiecznie wyglądał karambol, który wydarzył się kilka chwil później. Maksym Borowiak w drugim łuku nagle zwolnił w szczycie. Juniora Unii próbował ominąć Jan Młynarski, jednak zawodnik Motoru z impetem uderzył o bandę. Jego maszyna przeleciała z kolei nad dmuchańcami. Młynarski opuścił tor na noszach i na sygnale pojechał do szpitala.
Popis duetu Motoru
Rywalizacja o zwycięstwo toczyła się jednak dalej i była bardzo wyrównana. Po upadkach i kontuzjach do walki o miejsca w czołowej trójce podłączył się nawet Orzeł Łódź. Ostatecznie łodzianie zajęli ex aequo z gospodarzami trzecie miejsce. Turniej padł łupem Motoru Lublin. Tradycyjnie „Koziołki” do triumfu poprowadził duet Mateusz Cierniak i Wiktor Lampart. Zdobyli oni 33 z 34 punktów Motoru.
Z 32 „oczkami” na drugim miejscu sklasyfikowani zostali młodzieżowy Maszewski GKM-u Grudziądz. Ich liderem był zdobywca 11 punktów, Kacper Pludra. Na wyróżnienie zasłużył sobie ponadto Damian Ratajczak, który po upadku spisywał się już bardzo dobrze i również wywalczył 11 „oczek”. W zespole z Łodzi wszyscy zawodnicy punktowali dość równo.
Wyniki:
Motor Lublin: 34
9. Mateusz Cierniak (3,3,3,3,3,2) 17
10. Wiktor Lampart (3,3,3,2,2,3) 16
11. Jan Rachubik (-,-,NS,NS) 0
12. Jan Młynarski (1,U/NS,NS,NS) 1
MASZEWSKI GKM Grudziądz: 32
5. Kacper Łobodziński (3,-,-,-,-) 3
6. Kacper Pludra (2,2,3,1,3) 11
7. Wiktor Rafalski (2,3,1,2,1) 9
8. Seweryn Orgacki (W,0,0,3,3) 6
18. Kacper Warduliński (1,1,0,1) 3
Duda Development Ciesiółka Auto Group Unia Leszno: 26
1. Antoni Mencel (1,2,2,2,2,0) 9
2. Maksym Borowiak (2,W,-,-,-) 2
3. Tobiasz Jakub Musielak (0,W,0,1,1,2) 4
4. Damian Ratajczak (W,1,3,3,3,1) 11
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź: 26
13. Nikodem Bartoch (1,2,1,1,0) 5
14. Mateusz Dul (2,1,2,0,2) 7
15. Aleksander Grygolec (W,2,1,1,2) 6
16. Jakub Sroka (W,0,3,2,3) 8
Bieg po biegu:
1. (62,44) Łobodziński, Dul, Młynarski, Ratajczak (W) (0:3:1:2)
2. (61,47) Lampart, Pludra, Bartoch, Musielak (0:5:4:3)
3. (63,28) Cierniak, Borowiak, Orgacki (W), Grygolec (W) (2:5:7:3)
4. (62,40) Lampart, Rafalski, Mencel, Sroka (W) (3:7:10:3)
5. (62,40) Cierniak, Pludra, Ratajczak, Sroka (4:9:13:3)
6. (61,40) Lampart, Grygolec, Warduliński, Musielak (W) (4:10:16:5)
7. (63,47) Rafalski, Bartoch, Młynarski, Borowiak (W) (4:13:16:7)
8. (61,60) Cierniak, Mencel, Dul, Orgacki (6:13:19:8)
9. (62,06) Ratajczak, Lampart, Bartoch, Orgacki (9:13:21:9)
10. (61,36) Cierniak, Dul, Rafalski, Musielak (9:14:24:11)
11. (63,37) Sroka, Mencel, Warduliński, Rachubik (NS) (11:15:24:14)
12. (62,44) Pludra, Mencel, Grygolec, Młynarski (NS) (13:18:24:15)
13. (63,84) Orgacki, Sroka, Musielak, Młynarski (NS) (14:21:24:17)
14. (61,69) Ratajczak, Rafalski, Grygolec, Rachubik (NS) (17:23:24:18)
15. (61,97) Ratajczak, Lampart, Pludra, Dul (20:24:26:18)
16. (62,84) Cierniak, Mencel, Bartoch, Warduliński (22:24:29:19)
17. (63,94) Orgacki, Grygolec, Musielak, (23:27:29:21)
18. (63,91) Sroka, Musielak, Warduliński, (25:28:29:24)
19. (63,28) Lampart, Dul, Rafalski, Mencel (25:29:32:26)
20. Pludra, Cierniak, Ratajczak, Bartoch (26:32:34:26)
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!