Po meczach 9. rundy PGE Ekstraligi rozegranych 11 czerwca pomiędzy eWinner Apatorem Toruń a Betard Spartą Wrocław oraz Fogo Unią Leszno a Eltrox Włókniarzem Częstochowa Ekstraliga Żużlowa zleciła w ośrodku badawczo - rozwojowym przemysłu oponiarskiego badanie twardości opon firm Anlas i Mitas. 30 czerwca poznaliśmy wyniki.
Do badania przekazano używane oraz nowe opony obu producentów. Wyniki badań laboratoryjnych wskazują, że obie marki opon z homologacją FIM ważną w 2021 roku są porównywalne, czyli wartości twardości gumy w ujęciu średnim w tzw. skali Shore’a są do siebie bardzo zbliżone. Dla każdej z opon wykonano 8 testów.
W związku z faktem, że zarówno opony firmy Anlas, jak i Mitas, zgodnie z przeprowadzonym badaniem i jego wynikami, w zakresie ich twardości nieznacznie odbiegają od norm przyjętych w homologacjach FIM na sezon 2021 (niższa wartość twardości opony w skali Shore’a) Sprawa będzie miała swoją kontynuację. Speedway Ekstraliga zwróci się do Polskiego Związku Motorowego w celu skierowania sprawy do wyjaśnienia w FIM.
Co najważniejsze dla zawodników, do momentu ewentualnych decyzji FIM, opony obu producentów mogą być używane w rozgrywkach PGE Ekstraligi. Speedway Ekstraliga poinformowała także, że będzie regularnie wykonywać badania laboratoryjne nowych opon obu producentów, kontrolując ich poziom twardości w zależności od daty produkcji.
Źródło: Speedway Ekstraliga
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!