Temat niemal równego wpadania zawodników na metę i problemów, jakie mają z tym faktem sędziowie, regularnie przewija się przez cały sezon 2019. Rozwiązaniem mogłoby być wprowadzenie na stadionach fotokomórek.
Jeszcze kilkanaście lat temu sędziowie mieli prawo do przyznawania zawodnikom w stykowych sytuacjach po pół punktu. Po raz ostatni w polskiej lidze takie rozwiązanie zostało zastosowane w sierpniu 2006 roku. Wówczas KM Intar Lazur Ostrów pokonał Stal Gorzów Wielkopolski 59,5:30,5. Po 2,5 punktu za wspólne zwycięstwo w biegu czternastym zdobyli Kim Jansson i Tomasz Jędrzejak.
Wraz z rozwojem techniki i wzrostem liczby transmisji telewizyjnych zapis o połówkach zniknął z regulaminu, gdyż sędziowie zyskiwali dostęp do coraz większej liczby kamer. W wielu sytuacjach faktycznie bardzo to pomaga, ale nie zawsze. Właściwie żadna stacja nie umieszczała bowiem kamery ustawionej idealnie na linii startu. Również obowiązkowy od kilku lat zapis ciągły meczu nie jest stuprocentowo skuteczny, gdyż różnice między żużlowcami bywają tak minimalne, że obaj wpadają na metę dokładnie w tej samej klatce.
Począwszy od sezonu 2019, na meczach zaczęła pojawiać się dodatkowa kamera umieszczona na linii startu wewnątrz toru. Charakterystyczne ujęcia wykorzystywane przez telewizyjnych realizatorów przydają się jednak raczej przy wyłapywaniu żużlowców ruszających się na starcie. Nie zawsze potrafiły pomóc w sytuacji niemal idealnego remisu na mecie. W tym roku takich zdarzeń było już wyjątkowo dużo – między innymi dwa razy ich uczestnikiem był Gleb Czugunow. Przydarzały się one także Dawidowi Lampartowi czy Krzysztofowi Kasprzakowi.
Coraz więcej mówi się o tym, że ostatecznym rozwiązaniem tego problemu byłoby wykorzystanie fotokomórek. Niektórzy przeszli już nawet od słów do czynów. Jak poinformował w mediach społecznościowych Włókniarz Częstochowa, na czwartkowym treningu tej drużyny testowane było działanie fotofiniszu. W sprawdzaniu nowego narzędzia udział wzięli: Damian Dróżdż oraz Hubert Łęgowik.
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!