Pierwszy dzień lata z pewnością zapadnie w pamięci wszystkich tych, którzy marzyli o powrocie żużla do Świętochłowic. To właśnie wtedy "Skałce" przywrócono licencję toru.
Ostatnie zawody odbyły się w tym mieście w 2017 roku. Wówczas wśród kibiców urodziła się myśl nawet o powrocie drużyny ligowej do rozgrywek. Szybko jednak wielkie plany zostały zniweczone. Ogłoszono przetarg na przebudowę popularnej „Skałki” i gdy rozpoczęto już pracę, to została ona przerwana, a miejscowi zostali z ręką w nocniku. To sprawiło, że odbywać się nie mogły nawet treningi szkółki. Jednak marzenie o wychowankach i jeździe zawodników Śląska Świętochłowice sprawiło, że cały czas możemy ich oglądać w zawodach.
Krzysztof Bas wraz ze swoimi podopiecznymi podróżowali po całej Polsce w poszukiwaniu możliwości jazdy. Trenowali oni przez pewien czas w Rybniku, lecz ostatecznie swoją mekkę znaleźli w Opolu, gdzie trener prowadzi także szkółkę miejscowego Kolejarza. Od teraz jednak adepci Śląska Świętochłowice będą mogli trenować na obiekcie w swoim mieście bez konieczności podróżowania. „Skałka” otrzymała bowiem licencję na przeprowadzenie treningów, o czym dowiedzieliśmy się w ostatnim komunikacie GKSŻ.
W ostatnich miesiącach zrobiono ogromnie dużo, by motocykle ponownie zawarczały na tym stadionie. Zmieniono infrastrukturę jeśli chodzi o dmuchane bandy, czy też pojawiło się odwodnienie liniowe. Jeśli chodzi o tę pierwszą sprawę, to w poniedziałek zamontowano już same „dmuchańce” pod czujnym okiem Tony’ego Briggsa. Był to ostatni element układanki, która nazywała się treningami na „Skałce”. Od środy bowiem jest to fakt, a nie tylko plan na przyszłość.
Na ten rok w dwie imprezy. Jedną z nich będzie memoriał Pawła Waloszka. Z uwagi jednak na brak trybun ilość wejściówek będzie ograniczona do liczby 999. Wcześniej jednak stadion musi uzyskać licencję na organizację imprez. W planach jest też powrót do rozgrywek, lecz to dość odległa przyszłość. Po raz ostatni taki przypadek mieliśmy w 2002 roku. „Skałka” jest jednym z dłuższych torów w Polsce. Jego długość to 370 metrów, a szerokość na prostych i łukach to kolejno 10.5 oraz 17 metrów.
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!