Odkryj, w jaki sposób systemy bonusowe w różnych branżach skutecznie wzmacniają długoterminowe relacje z klientami, zwiększając ich zaangażowanie.
Jednym z podstawowych elementów zrównoważonego rozwoju biznesu jest potencjał utrzymania klienta, tak aby ten korzystał z usług lub produktów marki przez jak najdłuższy czas i po prostu był jej lojalny. Dziś, kiedy rynek w prawie wszystkich branżach jest niezwykle konkurencyjny, firmy poszukują różnych innowacyjnych strategii marketingowych, które pozwolą im nie tylko przyciągać nowych klientów, ale także dadzą możliwość stworzenia długoterminowych relacji z nimi.
W ostatnim czasie kluczowym narzędziem w tym zakresie stały się systemy bonusowe, które są coraz powszechniejsze i stosuje się obecnie je jako główną strategię marketingową w wielu różnych branżach. Systemy bonusowe oferują korzyści, które wykraczają poza standardowe rabaty i nagrody, przez co są bardzo atrakcyjne z punktu widzenia klientów, którzy bardzo chętnie z nich korzystają. W tym materiale przyjrzymy się bliżej, w jaki sposób bonusy stanowią dziś fundament, jeśli chodzi o wspieranie budowania trwałych relacji z klientami dla marek z przeróżnych sektorów.
Większa wartość dla klienta
Podstawową zaletą bonusów jest to, że sprawiają one, iż to, co oferuje dana firma, staje się w oczach klientów po prostu atrakcyjniejsze i bardziej opłacalne, przez co są oni bardziej skłonni, aby dokonać transakcji lub zakupić coś. Krótko mówiąc, bonusy zapewniają wartość dodatkową dla klientów. Do bonusów, które marki stosują dziś najczęściej, należą:
- darmowe prezenty,
- dodatkowe usługi,
- punkty w programie lojalnościowym.
Niezależnie od tego, jaki jest rodzaj bonusu, klient, który go uzyskuje, ma poczucie, że jest doceniony. Ma poczucie, że otrzymał coś więcej niż to, za co tak naprawdę zapłacił.
Najlepszym przykładem mogą być tutaj regularne bonusy kasynowe, które można wykorzystać, grając w ulubione sloty, maszyny online i inne gry hazardowe. Takiego typu bonusy są dostępne w hitnspin i innych kasynach internetowych. Kasyna online oferują graczom bonusy od depozytu, które zwiększają ich wpłaty od konkretny procent, a dodatkową gotówkę mogą oni wykorzystać w dostępnych grach hazardowych online. Branża wirtualnych kasyn tak naprawdę jest prekursorem, jeśli chodzi o wykorzystanie systemów bonusowych, bo na platformach hazardowych można znaleźć szeroki zakres promocji, między innymi bonusy powitalne, bonusy bez depozytu, cashback, darmowe spiny i programy lojalnościowe/VIP.
Dzięki takiemu rozwiązaniu, czyli stałemu oferowaniu większej wartości, na przykład za pomocą cotygodniowych procentowych bonusów od wpłaty, marki mogą pozytywnie wzmacniać relacje z klientami i zachęcać ich do powtarzania transakcji, co stanowi fundament, jeśli chodzi o budowanie bazy lojalnych klientów.
Zachęcania do ponownego skorzystania z oferty
Jeśli marka będzie oferowała różne bonusy, które będą powiązane z różnymi kamieniami milowymi, na przykład z częstymi zakupami, czy też kolejnymi rocznicami użytkownika, jeśli chodzi o korzystanie z usług marki, to może to jej pozwolić skuteczniej utrzymać zaangażowanie klientów na wysokim poziomie.
Dobrym przykładem mogą być tutaj pieczątki w pizzeriach i innych restauracjach na Pyszne.pl. Otrzymuje się je po każdym zakupie o konkretnej wartości, a gdy klient uzbiera odpowiednią ilość pieczątek, może odbierać określoną nagrodą, na przykład darmową pizzę. Innym idealnym przykładem są usługi bazujące na subskrypcji, gdzie bardzo często zdarza się, że po roku aktywnego członkostwa klient może otrzymać darmowy miesiąc lub więcej. To wzmacnia u klientów poczucie osiągnięcia czegoś dużego i motywuje do pozostania.
Wyróżnienie się na tle konkurencji
Rynek, bez względu na branże, jest dziś bardzo zatłoczony. To sprawia, że marki muszą się jakoś wyróżnić, aby zostać zauważone. Bonusy świetnie się w tym zakresie sprawdzają. Dzięki nim marka może się wyróżnić na tle konkurencyjnych firm. Tym samym może nie tylko zachęcić więcej nowych klientów, ale także skłonić tych aktualnych do pozostania na dłużej.
Na przykład w branży kasyn internetowych kluczowym elementem wyróżniającym, jeśli chodzi o bonusy, jest dostępność atrakcyjnego bonusu powitalnego i bonusu bez depozytu. Księgarnie próbują się wyróżnić tym, że oferują wcześniejszy dostęp do nowych, popularnych tytułów. Kawiarnie zaś mogą oferować bezpłatne konsultacje z baristami na tematy związane z parzeniem kawy, co pozwala budować emocjonalne więzi pomiędzy kawiarnią a klientami.
Pozytywny marketing szeptany
Bardzo często zdarza się, że marki oferują swoim klientom zupełnie niespodziewane bonusy, które nie zostały wcześniej zapowiedziane. Po prostu robią im niespodziankę. Wtedy klienci są bardzo zadowoleni, a to promuje pozytywny marketing szeptany. Dzieje się tak, ponieważ zadowolony z bonusu klient o wiele chętniej dzieli się swoją opinią na temat marki z innymi.
Oferowanie takich bonusów ma koniec końców dwie pozytywne strony. Tego typu organiczna promocja nie tylko pozwala przyciągnąć nowych klientów, którzy trafią do marki z polecenia znajomych, ale także wzmacnia lojalność, czyli zwiększa się ilość stałych klientów. Czują się oni docenieni i mają wrażenie, że należą do ekskluzywnej grupy odbiorców.
Gromadzenie informacji o klientach
Wiele marek bardzo sprytnie wykorzystuje dziś aspekt oferowania bonusów. Jedną z takich sprytnych zagrywek jest to, że niektóre bonusy są powiązane z wyrażaniem opinii przez klientów lub uczestnictwem w jakimś działaniu, na przykład wypełnieniu ankiety lub zaangażowaniu się w kampanię marketingową prowadzoną w mediach społecznościowych.
W takim przypadku markom udaje się upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Po pierwsze, otrzymany w ten sposób bonus zapewnia standardowe korzyści, czyli wzmacnia relację z klientem, bo ten otrzymuje dodatkową wartość, z której jest zadowolony. Po drugie, marki w ten sposób mogą zebrać kluczowe informacje na temat swoich klientów, co pozwoli im lepiej dostosować przyszłe oferty bonusowe, a także ogólne usługi.
Osoby poniżej 18 roku życia nie mogą brać udziału w grach hazardowych. Pamiętaj, że hazard/kasyna stwarzają wysokie ryzyko straty finansowej, a nadmierna gra może powodować zagrożenie dla zdrowia.
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!