W ostatnich dniach Speedway Ekstraliga z wielką dumą ogłosiła, że wynik mediowy marki PGE Ekstraliga osiągnął w minionym sezonie rekordową wartość ponad 65 mln zł. Ekspozycje telewizyjne (widownia skumulowana) dla PGE Ekstraligi to prawie 110 mln widzów.
Nigdy wcześniej najlepsza żużlowa liga świata nie notowała takiego progresu medialnego. W zakresie wartości wynikającej z wydarzeń stadionowych największe zyski wygenerował Włókniarz Częstochowa – 616 tys. zł. Włodarze nie ukrywają z tego powodu dumy i zadowolenia. Tym bardziej, że wśród niżej sklasyfikowanych klubów są: wicemistrz Polski – Betard Sparta Wrocław (2. miejsce – 572 tysiące) oraz najlepsza drużyna w raju – Fogo Unia Leszno (4. miejsce z wynikiem 499 tysięcy). – Jest to dla nas bardzo miłe, a w przypadku naszych partnerów czy miasta jest to na pewno też cenna informacja – mówił na niedawnej konferencji prasowej prezes Eltrox Włókniarza, Michał Świącik.
Jak czytamy w komunikacie Speedway Ekstraligi: najważniejszy miesiąc – z punktu widzenia zainteresowania rozgrywkami, a także liczby ekspozycji – to kwiecień, a następnie maj i czerwiec 2019 roku. Zainteresowanie PGE Ekstraligą, co jest stałe, spadło w lipcu – miesiącu wakacyjnym. Największą telewizyjną widownię skumulowaną PGE Ekstraliga miała zaś we wrześniu, gdy odbywały się mecze decydujące o podziale medali. A przypomnijmy, że Włókniarz również brał udział w batalii o medale. W dwumecz o trzecie miejsce pokonali oni zielonogórski Falubaz. – Ja się bardzo cieszę z tego typu rankingów. Tym bardziej, gdy mówi się, że Włókniarz jest na pierwszym miejscu jeśli chodzi o siłę marki. To tylko potwierdza, że każdy występ „biało-zielonych” to dużo pozytywnej energii i emocji. A do tego lgną ludzie, bowiem fani są żądni emocji. Bardzo dziękuję władzom klubu, że stworzyli świetną rodzinę żużlową po tych ciężkich latach żużla w Częstochowie – dodawał z kolei sternik miasta, Krzysztof Matyjaszczyk.
W przyszłym sezonie Włókniarz wystąpi w rozgrywkach ligowych z nowym partnerem tytularnym, którym została firma Eltrox. – Ci ludzie, gdy podejmowali decyzję o „wejściu” w nazwę Włókniarza to nie wiedzieli jeszcze tego, że inwestują w najlepszą żużlową markę w kraju. Mają nosa i gratuluję – dodał prezydent Częstochowy.
źródło: inf. własna
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!