Zazwyczaj sezon żużlowy w Europie inaugurowany jest już w lutym przez Francję. Wtedy bowiem rusza tamtejsza Ligue Nationale de Speedway.
Sprzyjające warunki pogodowe pozwalają zainaugurować sezon we Francji przeważnie już w lutym. Tak było i tym razem, który zainaugurowały rozgrywki Ligue Nationale de Speedway. Te zakończyły się triumfem MC Marmande, która na cztery spotkania tylko raz musiała przełknąć gorzką pigułkę. Drugie miejsce zajęło Morizès, a trzecie La Réole. Dotychczas liga liczyła tylko trzy zespoły, a skład meczowy każdej drużyny złożony był z sześciu zawodników. W przyszłym roku ma się to zmienić, bowiem ligę francuską czeka kilka istotnych zmian.
Pierwszą z nich ma być liczba drużyn, która weźmie udział w Ligue Nationale de Speedway. Ta ma się zwiększyć z trzech do czterech ekip. Każda z drużyn odjedzie po cztery spotkania. Nowością jest turniej finałowy, który odbędzie się na koniec sezonu. Dotychczas rywalizacja ta toczyła się na zasadzie mecz – rewanż, a ligę wygrywał ten, który na przestrzeni całych rozgrywek zdobył największą liczbę punktów.
Kolejną ważną zmianą jest liczba zawodników w kadrze meczowej. Tak jak wspominaliśmy wcześniej, do tej pory skład liczył łącznie sześciu żużlowców (5 podstawowych + rezerwowy). Od sezonu 2023 kadra każdej drużyny będzie już liczyć wyłącznie pięciu zawodników. Przypomnijmy, że w minionej edycji ligi francuskiej kibice mogli oglądać takich zawodników jak Dan Bewley, Antonio Lindbäck, Dimitri Bergé, David Bellego czy Adam Ellis i Chris Harris.
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!