Spora część drużyn startujących w Bauhaus-Ligan zakończyła już budowę składu na kolejny sezon. W kilku z nich mamy jednak jeszcze wolne miejsca.
W tym roku w Szwecji nie doszło do zbyt wielu zmian regulaminowych, a nawet jeśli już to chodzi głównie o szczegóły. Najważniejsze reguły pozostają natomiast bez zmian. W dalszym ciągu zespoły obowiązuje limit przy ustalaniu składu meczowego. Jego dolna granica wynosi 8 punktów, zaś górna 11. Jeśli dany klub nie zmieści się w dolnych widełkach, to otrzyma karę w postaci 25 tysięcy koron, a na zapłatę mają 10 dni. W przeciwnym razie federacja ukara ich odjęciem dwóch punktów. Ponownie drużyny mogą w trakcie sezony wykonać trzy ruchy transferowe z zawodnikami ze średnią powyżej 0.500 punktu. Nowością jest jednak fakt, że by wykonać jakikolwiek transfer, to klub musi być „na czysto” z aktualnymi zawodnikami.
Ponadto skład meczowy będzie składać się z siedmiu zawodników oraz ewentualnego rezerwowego. W trakcie sezonu kluby mogą wymienić maksymalnie pięć zawodników. Faza Play-Off pozostanie bez zmian. Dwie najlepsze drużyny po fazie zasadniczej przejdą od razu do półfinałów, te z miejsc 3-6 pojadą w ćwierćfinale.
Nie zmienił się też przepis o zastępstwie zawodnika. W dalszym ciągu obowiązuje najlepszą piątkę pod względem średnich, a jako ZZ-tka może pojechać tylko zawodnik ze mniejszą średnią. Egzamin też zdał przepis o minimalnej liczbie biegów, by wystąpić w fazie play-off. Ponadto SVEMO przeciwdziała wzmocnieniom bezpośrednio na fazę Play-Off. Teraz by móc w niej wystąpić trzeba odjechać co najmniej 12 biegów dla swojego zespołu.
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!