⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
  • Reprezentacja
  • Juniorzy
  • PGE Ekstraliga
    • Składy
    • Terminarz/Wyniki
    • Statystyki
  • Ekstraliga U24
    • Składy
    • Terminarz/Wyniki
    • Statystyki
  • eWinner 1. LŻ
    • Składy
    • Terminarz/Wyniki
    • Statystyki
  • 2. Liga
    • Składy
    • Terminarz/Wyniki
    • Statystyki
  • SGP / DPŚ / SoN
    • Terminarz/Wyniki SGP
    • Terminarz/Wyniki SoN
  • SGP 2
  • SEC
    • Terminarz/Wyniki SEC/
  • Inne kraje
    • Anglia
    • Szwecja
    • Dania
    • Rosja
    • Czechy
    • Niemcy
    • Francja
    • Australia
    • Inne
  • Pozostałe turnieje
  • Mini żużel/250cc
  • Inne odmiany żużla
  • Speedrower
  • Detektor krytyka
  • Typer
  • Relacje live
  • Zaloguj się
Zakończona
Trans MF Landshut Devils Logo
40:50
wilki_krosno.png Logo
07.08.2022 14:00
Zakończona
Zdunek Wybrzeże Gdańsk Logo
46:43
polonia_bydgoszcz.png Logo
07.08.2022 14:00
Zakończona
For Nature Solutions Apator Toruń Logo
45:45
sparta_wroclaw.png Logo
07.08.2022 16:30
Zakończona
Motor Lublin Logo
59:31
stal_gorzow.png Logo
07.08.2022 19:15
Planowana relacja
 Logo 2. runda German Speedway Masters w Teterow
12.08.2022 20:00
to-byl-bieg-13-pomiedzy-kesami-hot-doga-wideo to-byl-bieg-13-pomiedzy-kesami-hot-doga-wideo
to-byl-bieg-13-pomiedzy-kesami-hot-doga-wideo to-byl-bieg-13-pomiedzy-kesami-hot-doga-wideo
Strona główna » Aktualności » To był bieg (13): Pomiędzy kęsami hot doga (wideo)

Żużel - To był bieg (13): Pomiędzy kęsami hot doga (wideo)

  • Inne kraje
  • Szwecja
18 marca 2020 Ten artykuł przeczytasz w 15 minut

Grzegorz Drozd

To był bieg (13): Pomiędzy kęsami hot doga (wideo)

Sezon żużlowy miał rozkręcać się na dobre, gdy świat z powodu niebezpiecznego dla człowieka  wirusa nagle stanął w miejscu. Dziś na stadionie Foxhall Stadium w Ipswich zdążył odbyć się  Media Day, na którym miejscowe „wiedźmy” zaprezentowały nowy skład.

W zestawieniu znalazł się trzykrotny indywidualny mistrz świata, Australijczyk Jason Crump.

Po pięciu miesiącach wyczekiwania jesteśmy stęsknieni za żużlem na żywo. Nasza cierpliwość niestety została wystawiona na ciężką próbę. Chichot losu spowodował, że u progu nowego sezonu wszystkim czym możemy złagodzić apetyt na żużel, to powrót do widowisk z przeszłości m.in. w naszym cyklu „To był bieg”. Naszym dzisiejszym bohaterem będzie powracający na tor Jason Crump.

Gdy po ośmioletnim rozbracie z profesjonalnym speedwayem popularny Ginger obwieścił światu, że wraca na poważnie do speedway’a, zaszokował ta wieścią wszystkich. Tym bardziej nie mogliśmy doczekać się nadejścia nowego sezonu i zobaczyć, jak dawny mistrz poradzi sobie z modern speedway’eym. Na odpowiedź na to pytanie musimy jeszcze poczekać i pozostaje nadzieja, że nadejdzie ona jak najszybciej. Jason Crump twardo stąpa po ziemi i podkreśla, że w wieku 40-kilku lat nie jest w stanie z powodzeniem walczyć w mistrzostwach świata. Zresztą nie ma takich planów, ani takiej motywacji. Dlaczego zatem wrócił? Złożyło się na to kilka faktów. Przede wszystkim wychował dzieci, a jednocześnie nie jest za stary, aby wsiąść na motocykl. – To jest ostatni moment abym to zrobił. Jeśli nie zdecydowałbym się teraz, to za kilka lat byłoby za późno. Nie chciałem mieć poczucia utraconej szansy. Chciałem wrócić do tego przyjemnego zgiełku. On uzależnia. Funkcjonowałem w tym świecie niemal całe swoje życie, bowiem gdy byłem dzieckiem towarzyszyłem ojcu na zawodach. Uwielbiam klimat parkingu, zawodów i w ogóle żużla. Chcę cieszyć się żużlem, przebywać z chłopakami w parkingu i być kimś w rodzaju ich mentora. Najważniejsze, że rodzina – na czele z żoną Mel – uważa, że to jest dobra decyzja – podkreśla Jason Crump.

Dziś w naszych wspominkach będzie wyścig oczywiście z udziałem Jasona Crumpa. Wyścig z jego najlepszego sezonu w karierze. W 2006 roku Australijczyk był prawdziwym  dominatorem światowych torów. Dominował na każdym froncie. W cyklu Grand Prix dosłownie zmiażdżył konkurencję, a w ligach był maszyną do zdobywania punktów. Żużlowym terminatorem. Bez litości, regularnie dowoził zwycięstwa i wpisywaliśmy mu do programu same trójki. W lidze polskiej poprowadził wrocławski Atlas do tytułu mistrza Polski i wykręcił najwyższą średnią w historii swoich występów na polskich torach.

Inaczej miała się sytuacja z Crumpem w lidze szwedzkiej. Od 2004 roku zdecydował, że ogranicza jazdę na szwedzkich torach i będzie zawodnikiem na telefon, do zadań specjalnych. – W 2006 roku umówiliśmy się z Wirebrandem, że gdy będzie mnie potrzebował, aby ratować sytuację w tabeli, to dzwoni, a ja wtedy przyjadę – tłumaczył Crump. – Liga szwedzka jeździ we wtorki, natomiast mecze Belle Vue rozgrywane są w poniedziałki. Gdy do tego wypadła akurat runda mistrzostw świata oraz liga polska, obciążenia były niesamowite. Zdarzało się, że ponad tydzień byłem w podroży. We wtorek Szwecja, środa, czwartek Anglia, następnie z marszu na trening Grand Prix np. we Włoszech, następnego dnia trudny mecz w Polsce, w poniedziałek rano przelot do Anglii, gdzie kolejny dzień zakończyłem grubo po północy, aby za trzy godziny znów wstać, pojechać na lotnisko i z rana wylecieć na kolejny mecz w Szwecji. Nie jestem jeszcze starym zawodnikiem, ale dobijam do trzydziestki, mam rodzinę i chcę w końcu wywalczyć tytuł mistrza świata – argumentował Crump na wiosnę 2004 roku. W trzech poprzednich latach zdobył trzy pod rząd srebrne medale i stał pod wielką presją przełamania zawodnika z łatką największego przegranego. – Najważniejsze, że dla moich dzieci nie ma to żadnego znaczenia, czy zostanę mistrzem świata, czy też nie. Na drugi dzień po powrocie z Hamar w 2003 roku, gdzie na samym finiszu przegrałem złoto z Nickim Pedersenem, wróciłem do domu i moje dzieci kochały i lubiły mnie dokładnie tak samo, jak przed wylotem do norweskiej łodzi wikingów – śmiał się Jason Crump, który wywalczył w końcu swój wymarzony tytuł mistrza świata, a dokonał tego rok później, właśnie na charakterystycznym norweskim obiekcie, gdzie na finiszu minimalnie okazał się lepszy od odwiecznego rywala, Tonego Rickardssona.

Dwa lata później król był już tylko jeden. Crump dzielił i rządził na światowych torach.  Był to sezon, w którym po siedmiu latach wrócił do włoskiego GM-a, czyli decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę. Zimą miał bardzo krótki odpoczynek i szybko wrócił do Europy, zadbać o wszelkie przygotowania do sezonu. Już w lutym testował we Włoszech nowy sprzęt, a w marcu był przygotowany na ostatni guzik. Od pierwszych dni sezonu był bezlitosny dla rywali i notował komplet za kompletem. Formę utrzymał do późnego października i był to jeden z najwspanialszych pokazów siły i regularności w historii speedwaya.

Wyścig, który dziś pokazujemy odbył się w półfinałach szwedzkiej Elitserien. Rywalami miejscowej Piraterny była ekipa Crumpa – VMS Elit z Vetlandy. Dziś pokazujemy pojedynek z szarej codzienności żużlowca. Nie z mistrzostw świata i wielkich salonów, ale zwykłego meczu ligowego, czyli to co jest solą każdego żużlowca. Bo to liga i budowanie formy z dnia na dzień jest receptą by sięgać po szczyty. Z takiej zasady wychodził również Crump. – Nie wierzę, że zawodnik, który będzie oszczędzał się w lidze będzie potrafił wygrywać w mistrzostwach świata – zaznaczał Crump. Australijczyk należał do tytanów pracy. W 1997 roku, gdy miał zaledwie 22 lata jeździł równocześnie w pięciu ligach, na długich torach oraz zimą w Australii. Gdy trzy miesiące temu robiłem zestawienie wszystkich startów Crumpa z 1997 roku byłem przekonany, że będzie to rekord liczby odjechanych zawodów w erze speedwaya zapoczątkowanej od 1990 roku, czyli otwarcia granic polskiej ligi dla obcokrajowców. W 2006 roku pewien polski żużlowiec był jednak pod tym względem od Crumpa lepszy. Vetlanda pokonała w półfinale Piraternę, a w finale zmierzyła się z obrońcą tytułu ekipą Vastervik. W tych najważniejszych rozdaniach sezonu brylowali Polacy i była to zapowiedź nadchodzącej polskiej dominacji. Mecz był pięknym spektaklem, w którym nie brakowało wielkich nazwisk. Tamten czas był złotym okresem ligi szwedzkiej. Najlepszym w jej historii. Startowali wszyscy najlepsi, były najwyższe kontrakty i najliczniejsza publika. Tony Rickardsson, narodowy szwedzki bohater był wtedy bardzo popularny. Produkty z jego wizerunkiem jak np. płyty CD były dostępne nawet na stacjach benzynowych. Podobna sztuka nie udała się polskiemu żużlowcowi we własnym kraju. Może wkrótce.

Jason Crump – bohater dzisiejszego odcinka – jest emocjonalnym facetem. Przez wszystkie lata kariery najważniejsza była dla niego najbliższa rodzina, ale lubił tworzyć wokół siebie także żużlową rodzinę. Należały do niej osoby, które mu pomagały od najmłodszych lat. Byli to rożnej maści działacze, dziennikarze oraz czynni i byli zawodnicy, od których czerpał wiedzę o żużlu: Peter Shroeck, Simon Wigg, Jimmy Nilsen, Brian Karger, Per Jonsson, czy Martin Hagon. Wielu z nich poznał za dzieciaka. Gdy w latach 80. w parkingu Swindon Robins kręcił się przy motocyklach słynnego ojca – Phila Crumpa. To właśnie z Simonem Wiggiem, w dużym i pojemnym autobusie Anglika, jako nastolatek wyjeżdżał na niemieckie długie tory, aby poznawać różne i specyficzne obiekty zanim trafi do ligi polskiej. To właśnie z Jimmym Nilsenem założył wspólny team w Grand Prix w 2001 roku. To właśnie Pera Jonssona miał za swojego żużlowego mentora, i to właśnie Brian Karger był jego najbardziej zaufanym tunerem. Crump miał zupełnie inne zachowania w stosunku do ludzi z kręgu znajomych, a inne do tych spoza kręgu. W tym aspekcie zachowywał się zupełnie odmiennie niż np. Greg Hancock. Do ludzi spoza kręgu zaufania był trudno dostępny, nie był przyjacielski i nie był wylewny. Miał skupioną i bojową minę oraz skrzętnie krył tajemnice prywatne i zawodowe. Gdy dziennikarz spytał Crumpa co zmienił w motocyklu, że ten zaczął jechać, lubił zażartować, że dolał świeżego paliwa. W stosunku do polskich dziennikarzy trzymał dystans i był nieufny. Niewiele mówił zaś dopytywał, kto kim jest i dla kogo pisze. – Wiem, że w Polsce za mną nie przepadają, ale jestem pewien, że doceniają mnie jako zawodnika. Wiedzą, że jestem typem gościa, który zostawia serce na torze w każdym wyścigu niezależnie od rangi rozgrywek – podkreślał Crump, który bardzo prosto podchodził do wyzwań w swojej karierze. – Chcę wygrać każdy wyścig, do którego wyjeżdżam. Gdy przestanę czuć ten głód, wtedy będę wiedział, że to koniec – mówił przed laty i tak dokładnie było w 2012 roku.

Crump obok grupy przyjaciół miał również grupę osób, z którymi najmniej chętnie nawiązywał relację. Do tej grupy należał z pewnością Ryan Sullivan. Rówieśnik i krajan Crumpa, z którym rywalizował jeszcze na australijskich torach w czasach, gdy mieli po piętnaście lat. Dzisiejszy zaprezentowany przez nas pojedynek jest z udziałem właśnie obu panów. Pojedynek palce lizać. W całej okazałości uwidacznia arsenał Crumpa. Uwielbiam ten wyścig z wielu powodów. Przede wszystkim dlatego, że miałem okazję widzieć go na żywo i wywarł na mnie ogromne wrażenie. Poza tym uwielbiam tor w Motali. Jest on szybki, ale bardzo techniczny. Crump nigdy wirtuozem techniki nie był, ale na przestrzeni lat dopracowywał swój ofensywny styl do tego stopnia, że na każdym torze czuł się swobodnie i mógł jeździć w każdym miejscu toru, i w każdych warunkach.

Uwielbiam także szwedzkie hot dogi. Bo są proste i smaczne. Tak samo uwielbiam tamtejszy klimat żużla. Gdzieś pomiędzy drzewami prosty stadionik, ale za to ze świetnym torem do ścigania. Nie za długim, ale i nie za krótkim. W przerwie między biegami lubię zrobić szybki skok do prowizorycznej stadionowej gastronomii, czyli małego garnka z wodą na palniku, a w nim grzejące się parówki. Sympatyczna starsza pani sprawnym ruchem łowi parówę, następnie pakuje ją do małej słodkiej bułeczki i danie gotowe! Jeszcze tylko trochę ketchupu według własnego uznania i można wracać na trybuny. A teraz wyobraź sobie: stoisz w półmroku, bliziutko za bandą – jak to w Szwecji, stoisz na niewielkim wzgórku i zziębnięty zasuwasz ciepłego hot-doga, a między łapczywymi kęsami najlepsza wersja Jasona Crumpa. Delicje.

źródło: inf. własna

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Jason Crump
  • To był bieg
  • Vetlanda Speedway

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Jason Crump: Progres Lamberta to tylko jego zasługa

Sport żużlowy. Jason Crump: Progres Lamberta to tylko jego zasługa

Joachim Piwek

  • Anglia
11 lipca 2022

Od tego sezonu Jason Crump jest członkiem teamu Roberta Lamberta i bardzo pomaga Brytyjczykowi. Trzykrotny mistrz świata podkreśla, że „Lambo” może liczyć na jego porady, jednak świetne wyniki to zasługa przede wszystkim samego zawodnika.

Crump czeka na debiut: Czuje się, jakbym wysyłał swoje dzieci na tor

Żużel. Crump czeka na debiut: Czuje się, jakbym wysyłał swoje dzieci na tor

Hubert Furmaniak

  • Anglia
13 kwietnia 2022

Oxford Cheetahs wracają do gry. Menedżer zespołu - Jason Crump nie może się doczekać debiutu w nowej roli. Legendarny żużlowiec czuje się odpowiedzialny za losy swoich zawodników.

Ljung wzburzony po upadku Vetlandy

Żużel - Ljung wzburzony po upadku Vetlandy

Magdalena Magdziarz

  • Inne kraje
1 kwietnia 2022

O upadku Vetlandy Speedway mówiło się już od jakiegoś czasu w środowisku żużlowym. W ostatni dzień marca pojawiła się informacja, potwierdzająca bankructwo klubu. Swoje zdanie wyraził w tej kwestii Peter Ljung, nie kierując bynajmniej przychylnych uwag w jego stronę. 

Zasłużony klub ogłasza bankructwo!

Żużel: Zasłużony klub ogłasza bankructwo!

Rafał Drabiniok

  • Inne kraje
31 marca 2022

Potwierdziły się głosy, które pojawiały się w kuluarach od dawna. Vetlanda Speedway ogłasza bankructwo i nie wystartuje w tegorocznych rozgrywkach Bauhaus-Ligan. Przypomnijmy, że w kadrze niebiesko-żółtych widniały nazwiska trzech reprezentantów Polski.

33 Polaków w lidze szwedzkiej. Zobacz komplet składów!

Żużel. 33 Polaków w lidze szwedzkiej. Zobacz komplet składów!

Joachim Piwek

  • Inne kraje
7 marca 2022

3 maja rozpocznie się ligowy sezon w Szwecji. Obecnie kontrakt z tamtejszymi klubami ma 33 reprezentantów Polski. Jeśli chodzi o biało-czerwonych w barwach jednego klubu, to rekordzistą jest ekipa Lejonen Gislaved, albowiem kontrakty z „Lwami” ma aż siedmiu Polaków.

Aleksandr Łoktajew: Staramy się przetrwać

Sport żużlowy. Aleksandr Łoktajew: Staramy się przetrwać

Magdalena Magdziarz

  • 2. Liga
4 marca 2022

Ukraiński żużlowiec, Aleksandr Łoktajew, przebywa obecnie na Ukrainie, która stała się celem napaści Rosjan. 28-latek znajduje się obecnie w Czerwonogradzie, około trzydzieści kilometrów od granicy polskiej. - Ukrywamy się w schronie - relacjonuje żużlowiec. 

Young Lions i trening ze specjalnymi gośćmi (galeria)

Żużel: Young Lions i trening ze specjalnymi gośćmi (galeria)

speedwaynews.pl

  • Galeria
24 lutego 2022

Miniony wtorek był nadto pracowity dla młodych Brytyjczyków. Young Lions wyjechali na tor w Leicester, a trening został przeprowadzony przez doświadczonych zawodników. Jason Crump, Steve Worrall oraz Niel Vatcher nadzorowali poczynania przyszłych gwiazd brytyjskiego żużla. Galerię z treningu przygotował Mark Sing.

Crump pomoże młodym Brytyjczykom

Żużel. Crump pomoże młodym Brytyjczykom

Hubert Furmaniak

  • Anglia
8 lutego 2022

Young Lions będą mogli liczyć na utytułowane wsparcie. Jason Crump i Steve Worrall będą nadzorować poczynania brytyjskiej młodzieży na torze w Leicester. Trening odbędzie się 22 lutego. Organizatorzy czekają na zgłoszenia.

Nowa rola mistrza świata!

Żużel: Nowa rola mistrza świata!

Konrad Klusak

  • Anglia
15 stycznia 2022

Pomimo upływu lat Jason Crump w dalszym ciągu nie może na dobre skończyć z żużlem. Australijczyk zakończył ściganie w Europie 2012 roku, lecz po wielu latach wrócił na Wyspy Brytyjskie, gdzie dalej cieszy się żużlem. Poprzedni sezon spędził w Ipswich Witches. Teraz został menedżerem Oxford  Cheetahs.

Holta znalazł chętnego na swoje usługi!

Żużel - Holta znalazł chętnego na swoje usługi!

Hubert Furmaniak

  • Inne kraje
12 stycznia 2022

Rune Holta znalazł chętnego na swoje usługi w sezonie 2022. 48-letni reprezentant Polski przedłużył swoją umowę z Vetlandą Speedway i dołączył do Pawła Przedpełskiego, Tomasza Gapińskiego oraz Piotra Pawlickiego.

Galeria

Dwudniowy maraton w Dohren (galeria)


8 sierpnia 2022, zdjęć:

Dwudniowy maraton w Dohren (galeria)

Wygrana Ostrovii w Częstochowie (galeria)


7 sierpnia 2022, zdjęć:

Wygrana Ostrovii w Częstochowie (galeria)

GKM wygrał na zakończenie sezonu (galeria)


7 sierpnia 2022, zdjęć:

GKM wygrał na zakończenie sezonu (galeria)

Lublinianie poza zasięgiem rywali u siebie (galeria)


7 sierpnia 2022, zdjęć:

Lublinianie poza zasięgiem rywali u siebie (galeria)

Zobacz wszystkie galerie

REKLAMA

Patronat medialny

  • Eurosport Extra player.pl

  • eWinner

  • Speedway Równe

  • Speedway Club Žarnovica

  • German Speedway Masters

  • Baltic Speedway League

  • zakręceni w lewo

Patronat medialny - zawodnicy

  • Mateusz Bartkowiak

  • Wiktor Lampart

  • Krystian Pieszczek

  • Michał Knapp

  • Mateusz Cierniak

  • Tobiasz Musielak

Urodziny obchodzą dziś

  • Sammy Van Dyck

    08.08.2005r. (17l.)
  • Dwudniowy maraton w Dohren (galeria)

    Bartosz Curzytek

    08.08.2003r. (19l.)

REKLAMA

REKLAMA

PGE EKSTRALIGA

Drużyny M PKT B +/-
Motor Lublin 14 31 6 168
zielona-energia.com Włókniarz Częstochowa 14 24 6 124
Moje Bermudy Stal Gorzów 14 20 4 55
For Nature Solutions Apator Toruń 14 18 3 2
Betard Sparta Wrocław 14 17 3 58
Fogo Unia Leszno 14 15 1 -12
ZOOleszcz GKM Grudziądz 14 12 2 -136
Arged Malesa Ostrów 14 0 0 -259

EWINNER 1. LIGA ŻUŻLOWA

Drużyny M PKT B +/-
Zdunek Wybrzeże Gdańsk 14 13 3 -50
Cellfast Wilki Krosno 14 20 4 44
H. Skrzydlewska Orzeł Łódź 14 14 3 -29
ROW Rybnik 14 11 2 -62
Stelmet Falubaz Zielona Góra 14 24 4 153
Aforti Start Gniezno 14 11 2 -122
Trans MF Landshut Devils 14 17 3 -11
Abramczyk Polonia Bydgoszcz 14 30 7 77

2. LIGA ŻUŻLOWA

Drużyny M PKT B +/-
OK Bedmet Kolejarz Opole 12 21 5 130
SpecHouse PSŻ Poznań 12 21 5 109
Metalika Recycling Kolejarz Rawicz 12 21 5 68
Optibet Lokomotiv Daugavpils 12 18 3 44
Texom Stal Rzeszów 12 11 1 12
Unia Tarnów 12 10 2 -134
Budmax-Stal Polonia Piła 12 3 0 -229

PARTNERZY

PARTNERZY

PARTNERZY

SpeedwayNews Logo

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Typer Ligowy i SGP
  • Galerie zdjęć

2022 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione

Na portalu speedwaynews.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym.
Ustawienia plików cookiesZgadzam się
Zarządzaj polityką cookies

Polityka prywatności

Serwis speedwaynews.pl zaktualizował swój Regulamin i Politykę prywatności w związku z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE (RODO).

W związku z powyższym chcielibyśmy poinformować Cię o kilku istotnych informacjach związanych z przetwarzaniem Twoich danych. Pod adresem Informacje o RODO dowiesz się więcej na temat sposobu gromadzenia, wykorzystywania i udostępniania danych przez nasz serwis. Prosimy zapoznaj się z opisanymi zasadami i zaakceptuj je poprzez zaznaczenie pola „zgadzam się”. Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.
Wymagane
Always Enabled
Nie wymagane
SAVE & ACCEPT