Jednym z pierwszych turniejów sezonu 2024 na polskich torach będzie finał Mistrzostw Polski Par Klubowych. Znamy już jego lokalizację oraz listę startujących zespołów.
Pełny terminarz na 2024 rok Polski Związek Motorowy opublikował jeszcze w drugiej połowie stycznia, jednak lokalizacja finału MPPK dosyć długo pozostawała nieznana. Po niemal dwóch miesiącach ogłoszono, iż najlepszą polską parę wyłonimy 7 kwietnia na poznańskim Golęcinie. Zawody te powracają więc do stolicy Wielkopolski po niezbyt krótkiej przerwie, bowiem poprzednio odbyły się w sezonie 2022. Wówczas zwyciężył duet Motoru Lublin, a drugie miejsce zajęła Unia Leszno. Identyczną kolejność dwóch najwyższych miejsc na podium mieliśmy także rok temu w Rzeszowie.
Oficjalny regulamin Mistrzostw Polski Par Klubowych jasno stanowi, które kluby mają prawo startu w tej imprezie. Od czasu wprowadzenia zmian przed sezonem 2022, w finale MPPK biorą udział następujące kluby: gospodarz turnieju, zespoły z miejsc 1-4 w PGE Ekstralidze w poprzednim sezonie, najlepsza drużyna drugiej klasy rozgrywkowej z ubiegłego roku oraz klub, który we wcześniejszej edycji zajął najwyższe miejsce w MPPK spośród ekip niespełniających żadnego z powyższych kryteriów.
Zgodnie z tymi zasadami, w tym roku udział wezmą: InvestHousePlus PSŻ Poznań, Orlen Oil Motor Lublin, Betard Sparta Wrocław, KS Apator Toruń, Tauron Włókniarz Częstochowa, Enea Falubaz Zielona Góra i Fogo Unia Leszno. Składy drużyn nie zostały jeszcze ogłoszone, jednak i ta kwestia jest odpowiednio uregulowana. Zespoły muszą wystawić swoich dwóch najlepszych zawodników według średnich biegowych osiągniętych w poprzednim sezonie. Z zastrzeżeniem, iż obaj żużlowcy nie mogą być obcokrajowcami – jeśli zaistnieje taka sytuacja, duet tworzą najlepszy zawodnik zagraniczny i krajowy. Istnieje możliwość wystawienia rezerwowego, będącego trzecim według średniej. W przypadku doznania kontuzji przez podstawowego żużlowca, jego miejsce zajmuje ten, który osiągnął kolejną najwyższą średnią biegową.
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!