Co roku z zmiennym skutkiem działacze z niemieckiego klubu SC Neuenknick próbują zorganizować pierwszy trening w Europie. Nie inaczej jest i w 2024, gdzie już na najbliższą sobotę (13.01) zaplanowane są pierwsze serie treningowe.
Powódź nie straszna
Jak zapewne duża część z Państwa wie, Niemcy aktualnie zmagają się z licznymi opadami deszczu, a co za tym idzie wieloma powodziami. Okazuje się jednak, że deszczowa aura nie jest przeszkodą do zorganizowania pierwszego treningu na torze w Europie. Jak podaje nam sekretarz klubu, Nele Kammeier:
– Pomimo złej pogody w Niemczech nasz tor jest bardzo chłonny i wymaga nawet dużej ilości wody! Zatem deszcz nie wpłynął na tor. Tor był kiedyś terenem piaszczystym, więc woda bardzo szybko wsiąka.
Jedyną przeszkodą z jaką napotkali się działacze SC Neuenknick jest nagły powrót zimy. Temperatury aktualnie dochodząca nawet do -8 stopni, co uniemożliwia przeprowadzenie pierwszego treningu w Europie. Przysłowiowym „światełkiem” w tunelu wydaje się być jedynie odwilż, jaka ma nastąpić w weekend, a termometry mogą wtedy pokazać nawet do 5 stopni.
Obiekt w Neuenknick
Zainteresowanie nawet z Anglii
Z naszych informacji wynika, że zainteresowanie pierwszym treningiem w Europie nie jest zbyt wielkie. Znaczna większość zgłoszeń jakie otrzymał klub SC Neuenknick pochodzi od żużlowców amatorów. Co może cieszyć to fakt, iż w ciągłym kontakcie na temat treningu są zawodnicy m.in. z Anglii. Jak na razie do klubu nie wpłynęły żadne informacje na temat przyjazdu jakiegokolwiek biało-czerwonego.
Pragniemy również przypomnieć, że podobnie jak co roku, jedyne zawody w Neuenknick zostały zaplanowane na Niedzielę Wielkanocną (31 marca). Możemy się tam spodziewać międzynarodowej stawki, w tym i startu Polaków. Przed rokiem turniej European Open zwyciężył Johannes Stark, a najwyżej sklasyfikowanym biało-czerwonym był Zbigniew Suchecki, który uplasował się na czwartej pozycji.
Zbigniew Suchecki (B), Jordan Dubernard (CZ), Mika Meijer (N), Tomasz Orwat (Ż), Marius Hillebrand (Z)
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!