Wynik mediowy marki PGE Ekstraliga osiągnął w minionym sezonie rekordową wartość ponad 65 mln zł. Ekspozycje telewizyjne (widownia skumulowana) dla PGE Ekstraligi to prawie 110 mln widzów. Nigdy wcześniej najlepsza żużlowa liga świata nie notowała takiego progresu medialnego. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez Pentagon Research.
Transmisje ze wszystkich 64 meczów sezonu 2019 PGE Ekstraligi w nSport+ i ELEVEN SPORTS, a także pierwszy rok współpracy z Wirtualną Polską dały wymierny efekt. Z 40 mln zł w 2017 roku i 47 mln zł w 2018 roku PGE Ekstraliga przeszła na niespotykany dotąd poziom zwrotu medialnego, który przekroczył 65 mln zł.
Największe wartości zostały wygenerowane poprzez obecność rozgrywek PGE Ekstraligi w Internecie (30 mln zł) i telewizji (24,7 mln zł). W dalszej kolejności najważniejsze media to: serwisy społecznościowe, prasa oraz outdoor+BTL i radio. Bardzo dużym plusem marki PGE Ekstraliga okazała się doskonała frekwencja na stadionach (prawie 700 tys. widzów w sezonie 2019).
Najważniejszy miesiąc – z punktu widzenia zainteresowania rozgrywkami, a także liczby ekspozycji – to kwiecień, a następnie maj i czerwiec 2019 roku. Zainteresowanie PGE Ekstraligą, co jest stałe, spadło w lipcu – miesiącu wakacyjnym. Największą telewizyjną widownię skumulowaną PGE Ekstraliga miała zaś we wrześniu, gdy odbywały się mecze decydujące o podziale medali.
W zakresie wartości wynikającej z wydarzeń stadionowych największe zyski wygenerował forBET Włókniarz Częstochowa – 616 tys. zł. Na drugim miejscu znalazła się BETARD Sparta Wrocław – 571 tys. zł, a na trzecim STELMET Falubaz Zielona Góra – 544 tys. zł.
W badaniu, które mierzyło poziom zainteresowania wszystkimi rozgrywkami żużlowymi w Polsce i na świecie, PGE Ekstraliga nie ma sobie równych, zdystansowała FIM Speedway Grand Prix oraz inne formy rywalizacji żużlowej.
Źródło: speedwayekstraliga.pl
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!