Złe informacje docierają do nas od Grupy PGE, która od wielu lat jest sponsorem tytularnym Speedway Ekstraligi. Jak czytamy w komunikacie prasowym, po analizach zdecydowano się zredukować wydatki na sponsoring o blisko 27 milionów złotych!
W dobie koronawirusa wiele klubów czeka na informacje, co dalej ze wsparciem dla ich zespołów od sponsorów. Są takie kluby jak np. Stal Gorzów, którym udało się pozyskać nowego sponsora tytularnego, czy także Betard Sparta Wrocław, która regularnie chwali się nowymi partnerami na sezon 2020. W miniony piątek (17 kwietnia) smutną informację przekazała Grupa PGE, która poinformowała, że po dokonaniu analizy swoich projektów podjęła decyzję o zmniejszeniu o połowę wydatków na sponsoring, redukując je o blisko 27 milionów złotych w 2020 roku. Jednym z aspektów analizy umów sponsoringowych w Grupie PGE był brak możliwości realizacji świadczeń sponsorskich na rzecz PGE w związku z pandemią COVID-19.
Grupa PGE sponsorem tytularnym Speedway Ekstraligi została w 2015 roku. Po pierwszym etapie współpracy zdecydowano się ją przedłużyć i obecna umowa obowiązuje do końca sezonu 2020. Czy zostanie ponownie podpisana nowa, czy to będzie już koniec? Tego na razie nie wiadomo. Partner przekazuje, co dalej w tym roku. –Grupa PGE zrezygnowała również z zaplanowanych na rok 2020 działań sponsoringowych, zarówno z uwagi na niemożność ich realizacji z powodu COVID-19, jak i z uwagi na analizę wartości wizerunkowej dla Grupy. Analiza projektów sponsorskich pod kątem ich zasadności i wartości wizerunkowej dla Grupy PGE została przeprowadzona w ramach zapowiedzianego przez Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej, przeglądu projektów prowadzonych w Grupie PGE pod kątem ich rentowności i efektywności. Spółki z Grupy PGE zostały zobowiązane do optymalizacji i racjonalizacji działań i skoncentrowaniu się na zadaniach bezpośrednio związanych z prowadzoną działalnością.
Na cięciach Grupy PGE stracić może żużel, ale nie musi. Kwestią zamkniętą dla świata są warunki umowy pomiędzy Speedway Ekstraligą a partnerem tytularnym. Na pewno utrata ważnego wsparcia od tak uznanego już partnera dla sportu żużlowego byłaby kolejnym ciosem w dobie koronawirusa. Nie można jednak wykluczyć również tego, że aspekt finansowy dla Grupy PGE odbije się na tyle poważnie w skutkach, że od sezonu 2021 nie zdecyduje się on na bycie sponsorem tytularnym dla najlepszej ligi żużlowej na świecie.
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!