Wraz z końcem sezonu 2021 niektórzy zawodnicy zmienią swój "status". Staną się oni seniorami i będą zmuszeni startować pod numerami przeznaczonymi właśnie dla seniorów.
Przemysław Konieczny (Abramczyk Polonia Bydgoszcz)
Drugą część rozpoczynamy od Przemysława Koniecznego. By walczyć o swoją przyszłość zdecydował się na odejście od macierzystej Unii Tarnów. Rok 2021 był niezwykle udany dla wychowanka „Jaskółek”. Mimo, że jego drużyna spadła z eWinner 1. Ligi Żużlowej to mu udało się pozostać na drugim szczeblu rozgrywkowym. Przeszedł do walczącej o awans Abramczyk Polonii Bydgoszcz, gdzie miał wraz z Wiktorem Przyjemskim stworzyć jedną z najlepszych par młodzieżowych w lidze.
Zmiana otoczenia nie wyszła mu jednak na dobre. Wystąpił w osiemnastu spotkaniach Abramczyk Polonii Bydgoszcz, lecz nie był jej silnym punktem. Sklasyfikowany został na trzecim od końca miejscu w eWinner 1. Lidze Żużlowej. Okazał się lepszy jedynie od Mikołaja Czapli oraz Kacpra Tkocza. Nie wiadomo jaka przyszłość czeka zawodnika. Możliwy jest powrót do Tarnowa lub złapanie angażu, w którymś z klubów występujących w U24 Ekstralidze.
Nikodem Bartoch (H. Skrzydlewska Orzeł Łódź)
Zawodnik Orła Łódź z kolei tegoroczne rozgrywki może zaliczyć do udanych. Pod okiem Michała Widery i Piotra Świderskiego zaliczył spory progres co przełożyło się na średnią powyżej jednego punktu na bieg. Jednak z uwagi, że żaden z trójki Bartoch-Dul-Grygolec się nie wyróżniał to zawodnicy się zmieniali mając mniej jazdy niż mogliby mieć. Potrafił jednak nieraz zaskoczyć i zwyciężyć z dużo bardziej doświadczonymi i utytułowanymi jeźdźcami.
Co ciekawe dla Bartocha zespół z Łodzi jest szóstym zespołem w dotychczasowej karierze. Licencję zdał dla Automobilklub Gorzowski Gorzów, lecz by kontynuować starty musiał znaleźć ośrodek występujący w lidze. Co ciekawe tym klubem był odwieczny rywal Gorzowa – Falubaz Zielona Góra. Potem jeszcze przywdziewał kewlar Ostrovii Ostrów, Polonii Piła (gdzie zaliczył ligowy debiut) oraz Polonii Bydgoszcz.
Kamil Marciniec (Zdunek Wybrzeże Gdańsk)
Kolejnym zawodnikiem, który wraz z końcem 2022 roku zakończy starty w gronie juniorów jest Kamil Marciniec. Jeden z dwójki juniorów, którzy w tym milenium zdali licencję w barwach Wandy Kraków. Pierwsze nauki jazdy na żużlu zdobywał jednak pod okiem tarnowian – najpierw Mirosława Cierniaka a później Janusza Kołodzieja. W tym roku punkty zdobywał jednak dla pierwszoligowego Zdunek Wybrzeże Gdańsk.
Zespół znad morza jest jest już piątym pracodawcą zawodnika. Tam jednak jego dobre występy można policzyć na palcach jednej ręki. Najlepszy występ zanotował przeciwko późniejszym spadkowiczom – Aforti Startem Gniezno (5+1). Efektem tego jest odległe 51. miejsce wśród najskuteczniejszych zawodników w eWinner 1. Lidze Żużlowej. Dotychczas nie wiadomo jaka czeka go przyszłość.
Marcel Studziński (Aforti Start Gniezno)
Nad swoją przyszłości zastanawia się z kolei Marcel Studziński. Jego telefon milczy i niewykluczone jest, że odwiesi kewlar na kołek. Wraz z Aforti Startem Gniezno zajął ostatnie miejsce w tegorocznych rozgrywkach eWinner 1. Ligi Żużlowej przez co zostali zdegradowani na najniższy szczebel w Polsce. Mu indywidualnie poszło lepiej niż w roku 2021, poprawił swoją średnią o ponad 0,2 punktu.
Co ciekawe zespół z pierwszej stolicy Polski był czwartym w karierze zawodnika. To również w czerwono-czarnym kewlarze spędził najwięcej czasu, gdyż jest zawodnikiem Startu od 2019 roku. Studziński jest wychowankiem gorzowskiej Stali, a przywdziewał także barwy TŻ Ostrovii oraz Polonii Bydgoszcz.
Ponadto w 2001 roku urodzili się: Justin Stolp (Toruń), Cyprian Bieliński (Toruń), Sebastian Helwig (Zielona Góra), Monika Nietyksza (Częstochowa), Dominik Majchrzak (Częstochowa), Przemysław Giera (Rybnik), Michał Lewandowski (Gniezno), Dawid Knapik (Tarnów), Mikołaj Świętochowski (Lublin), Alan Szczotka (Gorzów), Damian Lotarski (Grudziądz), Fabian Lotarski (Grudziądz), Wiktoria Garbowska (Wrocław), Dawid Kołodziej (Opole) oraz Piotr Podyma (Świętochłowice). Karierę jednak skończyli szybciej niż wraz z końcem wieku juniora.
–> PIERWSZA CZĘŚĆ <–
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!