Jak niedawno się dowiedzieliśmy od sezonu 2025 czekają nas spore zmiany jeśli chodzi o dwa najwyższe poziomy rozgrywkowe. Wcześniej jednak możemy mieć nowości w Krajowej Lidze Żużlowej.
Nadchodzący rok jest de facto przejściowym, a nowe porządki Speedway Ekstraliga zrobi dopiero od sezonu 2025. Wtedy bowiem wracamy do czterodrużynowej fazy play-off, lecz zupełną nowością będzie faza finałowa wśród zespołów z dolnej czwórki tabeli. Ponadto PGE Ekstraliga i Speedway 2. Ekstraliga zostały zamknięte dla drużyn spoza Polski, a widoczne już są zmiany pod względem PR-u i rozpoznawalności rozgrywek. Drugi szczebel rozgrywkowy łudząco przypomina PGE Ekstraligę i nawet doczekamy się odsłonięcia terminarza z przysłowiową „pompą”.
Krajowa Liga Żużlowa (wcześniej 2. Liga Żużlowa) w dalszym ciągu będzie zarządzana przez Główną Komisję Sportu Żużlowego. Nie wiemy natomiast, ile zespołów ostatecznie wystartuje w rozgrywkach, lecz w związku są przygotowani na każdy scenariusz – od pięciu do aż ośmiu zespołów. W tym roku było to siedem drużyn, a faza play-off odbyła się dla czterech najlepszych po rundzie zasadniczej. W jednym przypadku GKSŻ szykuje zmiany.
– Jakby nie spojrzeć mamy gotowe nie tylko różne wersje terminarzy, ale i cały system rozgrywek. Zapewniam, że nawet przy sześciu drużynach zrobimy na tyle atrakcyjny play-off, że emocji w Krajowej Lidze Żużlowej nie zabraknie – powiedział Dariusz Cieślak.
Na tę chwilę pewni startu w Krajowej Lidze Żużlowej są: Trans MF Landshut Devils, Ultrapur Start Gniezno, Grupa Azoty Unia Tarnów, Enea Polonia Piła oraz Optibet Lokomotiv Daugavpils. W Opolu i Rawiczu otrzymali bowiem odmowę przyznania licencji i będą się odwoływać. Opolski Kolejarz jest jednak pewien startu. Jeśli chodzi o „Niedźwiadków”, to od kilku dni mamy medialną ciszę, podobnie ma się sprawa powrotu żużla do Krakowa.
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!