⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Reprezentacja
  • Juniorzy
  • PGE Ekstraliga
    • Składy
    • Terminarz i wyniki
    • Statystyki
  • Ekstraliga U24
    • Składy
    • Terminarz i wyniki
  • Metalkas 2. Ekstraliga
    • Składy 
    • Terminarz i wyniki
    • Statystyki
  • Krajowa Liga Żużlowa
    • Składy
    • Terminarz i wyniki
    • Statystyki
  • SGP / DPŚ / SON
    • TERMINARZ/WYNIKI SGP
    • TERMINARZ/WYNIKI SON
  • SGP 2
    • TERMINARZ/WYNIKI SGP 2
  • TERMINARZ/WYNIKI SEC
    • SEC
  • Inne kraje
    • Anglia
    • Szwecja
    • Dania
    • Rosja
    • Czechy
    • Niemcy
    • Francja
    • Australia
    • Inne
  • Pozostałe turnieje
  • Mini żużel/250cc
  • Inne odmiany żużla
  • Speedrower
  • Detektor Krytyka
  • Formuła 1
  • Relacje LIVE
Zakończona
 Logo FINAŁ Indywidualnego Pucharu Polski 85-140cc w Wawrowie
19.10.2025 12:00
Zakończona
 Logo FINAŁ DMP 85-140cc w Wawrowie
18.10.2025 14:00
Zakończona
 Logo Puchar MACEC w Pardubicach
18.10.2025 12:00
Zakończona
Glasgow Tigers Logo
51:39
../../../wp-content/uploads/2022/11/Nowy-projekt-5.png Logo
17.10.2025 20:30
Zakończona
Poole Pirates Logo
51:39
../../../wp-content/uploads/2022/11/Nowy-projekt-6.png Logo
15.10.2025 20:30
Zakończona
 Logo 4. runda Extraligi w Žarnovicy
12.10.2025 14:00
krajowa-liga-zuzlowa-to-ich-maksimum-jednak-licza-na-dobry-sezon
krajowa-liga-zuzlowa-to-ich-maksimum-jednak-licza-na-dobry-sezon
Strona główna » Krajowa Liga Żużlowa to ich maksimum, jednak liczą na dobry sezon

Krajowa Liga Żużlowa to ich maksimum, liczą jednak na dobry sezon

  • Krajowa Liga Żużlowa
18 marca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 16 minut

Wojciech Jagodziński

Krajowa Liga Żużlowa to ich maksimum, jednak liczą na dobry sezon

Sezon 2025 w Krajowej Lidze Żużlowej stać będzie pod znakiem rywalizacji dwóch ekip: z Gniezna i Gdańska. Nie tylko faworytami liga stoi, więc w tym cyklu przyjrzymy się wszystkim zespołom rywalizującym w rozgrywkach KLŻ. Opiszemy ich historię, osiągnięcia i oczekiwania względem zbliżającego się sezonu. Zapraszamy!

Następną, którą bierzemy na tapet jest jedyna drużyna z Łotwy, która występuje w Polsce, a konkretnie w KLŻ. Mają przed sobą jubileuszowy dwudziesty sezon w polskich rozgrywkach. Warto też nadmienić, że są oni ofiarami regulaminu rozgrywek, który niesamowicie ograniczył ich wszelkie ruchy na polskiej żużlowej scenie. Dzisiejszym bohaterem naszego cyklu jest Lokomotiv Daugavpils.

Początki

Początki żużla w łotewskiej arenie datowane są na 1958 rok. To właśnie w tamtym okresie w byłym Związku Radzieckim zadebiutował żużel, który szybko stał się bardzo popularnym sportem. Najważniejszą postacią do żużla w Dyneburgu (będziemy używać nazw Dyneburg/Daugavpils na zmianę) był Dimitrij Dribincew, jeden z kierowników lokalnych zakładów naprawiających tabor kolejowy. Zobaczył on rywalizację na torze we Lwowie i zapragnął stworzyć drużynę na Łotwie. Plan szybko przerodził się w realizację.

Dribincew zebrał wokół siebie grupę entuzjastów wśród których byli Ryszard Puodżuks, który został pierwszym miejscowym sędzią żużlowym, Janis i Bronisław Mejnertowie oraz Alfons Pawłowicz. Pierwszy tor w mieście nad Daugawą powstał na boisku jednej ze szkół średnich. Usypano tor, wały pod trybuny i postawiono drewniane bandy. W międzyczasie pracowano nad utworzeniem szkółki i prowadzono nabór chętnych. Żużel na Łotwie powoli zyskiwał na popularności. 

Pierwszy owal w Daugavpils został ukończony jesienią 1963 roku, choć nie był to okres dobry do rozgrywania jakichkolwiek zawodów żużlowych to Łotysze nie zastanawiali się długo i zorganizowali pierwszy profesjonalny turniej. Tam prym wiedli doświadczeni żużlowcy z Leningradu a ostatecznie zawody zwyciężył Anatolij Pietrowski. Te zawody pozwoliły działaczom wyłapać ewentualne problemy organizacyjno/ infrastrukturalne co w dalszej perspektywie otworzyło im możliwość rywalizacji w zawodach ligowych.

To nastąpiło już w kolejnym roku, drużyna przystąpiła do rozgrywek Drużynowych Mistrzostw ZSRR pod nazwą – Iskra Daugavpils. Ich pierwszy rok był nie najgorszy, zajęli oni dwunaste miejsce na siedemnaście zespołów. Nie minęło dużo czasu, aby poza lokalnymi żużlowcami do zespołu zaczęli dołączać zawodnicy z Polski, Czechosłowacji, Węgier czy NRD. Najgłośniejszymi nazwiskami z pewnością byli Czesi Antonin Kasper (starszy) i Stanisław Kubiczek, czy Polacy Marian Kajzer i Paweł Waloszek.

Kolejnym kamieniem milowym dla żużla w Dyneburgu był rok 1966, to wtedy zespół przyjął bliżej znaną nam nazwę – Lokomotive. Odpowiednio wzmocniono też drużynę i efekty przyszły szybko dając Łotyszom pierwsze poważne sukcesy. Najpierw w 1967 zdobyto Puchar Związku Radzieckiego, by powtórzyć ten sukces po dwóch latach. To też był przedsmak i początek największych sukcesów klubu.

Sukcesy, transformacja i odważna decyzja

Wiąże się on z indywidualnymi, ale również drużynowymi osiągnięciami zespołu z Dyneburga. W 1970 roku byli oni blisko sięgnięcia po zwycięstwo w Drużynowych Mistrzostwach ZSRR. Niestety ostateczny tryumf odebrała im epidemia wietrznej ospy. Po roku udało im się jednak zdobyć srebrny medal rozgrywek Związku Radzieckiego. W 1973 natomiast zwyciężyli w Pucharze Par ZSRR. W kolejnych latach, aż do upadku Związku Radzieckiego ekipa z Daugavpils odnosiła pojedyncze drużynowe sukcesy.

Inaczej sprawa miała się w przypadku indywidualnym, tam nie brakowało znaczących zdobyczy. Warto w tym z pewnością wymienić postać Anatolija Pietrowskiego który dwukrotnie zdobywał tytuł indywidualnego mistrza Łotewskiej SRR, sześciokrotnie był finalistą Indywidualnych Mistrzostw ZSRR, a w 1970 roku zdobył na nich brązowy medal. Kolejnym z nich był Anatolij Kuźmin, który wziął udział w rozgrywanym na Wembley finale IMŚ. Tam rywalizując między innymi z Ivanem Maugerem, Barry Briggsem, Pawłem Waloszkiem, Ole Olsenem czy Andersem Michankiem zajął dwunaste miejsce. Nie można również zapomnieć o formacjach juniorskich Łotyszy. Do upadku ZSRR zdobyli oni sześć krążków w Indywidualnych Młodzieżowych Mistrzostwach ZSRR.

W zawodach ligowych natomiast Łotysze dokonywali istnej sinusoidy. W 1974 roku spadli z Klasy A, by po roku szybko awansować. Mieli sporo szczęścia w 1976, gdyż utrzymali się jedynie ze względu na poszerzenie ekstraklasy. Długo jednak nie gościli w tych rozgrywkach i po dwóch latach ponownie spadli, by ponownie awansować dzięki wycofaniu się zwycięzcy ligi – drużyny Gidropriwod Szachty. W latach 1979-1986 rywalizowali oni ze zmiennym skutkiem w Wyższej Lidze (nazwa rozgrywek). Ich największym sukcesem w tym okresie są dwa trzecie miejsca w rozgrywkach 1983 i 1985.

Ostatni rok startów w ramach Związku Radzieckiego spędzili oni w Wyższej Lidze zajmując 5 miejsce w tabeli. To był jednak okres ogromnych przemian ustrojowych, które dotknęły cały blok wschodni. To spowodowało, że na cztery lata zapomniano w Rosji o sporcie żużlowym. Kraj miał wtedy zdecydowanie ważniejsze i trudniejsze problemy do rozwiązania. Do pomysłu organizacji wrócono w 1995 roku. W inauguracyjnych rozgrywkach nowo powstałych Drużynowych Mistrzostw Rosji zajęli trzecie miejsce, by po roku powtórzyć sukces. Lata 1997-2000 to ogromna stabilizacja pod względem wyników. W każdych rozgrywkach zajęli wtedy czwarte lokaty. 

Kolejne sukcesy przyszły w latach 2001-2002, gdy drużyna z Dyneburga zdobyła dwukrotnie trzecie miejsce. To były jednak ich ostatnie sukcesy w ramach rosyjskich rozgrywek. W 2005 klub po zajęciu ostatniego miejsca zdecydował się na bardzo odważny krok i dołączenie do rozgrywek w Polsce.

Dominowali pierwszą ligę, teraz jeżdżą w KLŻ

Dołączeniem do rozgrywek II ligi Lokomotiv rozpoczął współczesną, zdecydowanie lepiej znaną nam historię. Dołączył do nich szybko, bo już w 2005 roku po zajęciu ostatniego miejsca w DM Rosji. Co zaskakujące w pierwszych dwóch latach działalności na polskim rynku zajęli oni trzecie miejsca mocno zaskakując wszystkich kibiców i ekspertów. Jeszcze lepszy był dla nich rok 2007, wtedy to uzyskali oni pierwszy i ostatni awans do I Ligi Żużlowej zajmując drugie miejsce i awansując dzięki wygranej w barażach z ekipą TŻ Sipma Lublin.

Żużlowcy z Dyneburga szybko więc zrozumieli na czym polega rywalizacja w Polsce. Sporym atutem był również miejscowy tor, który stanowił sporą zagadkę dla przyjezdnych zawodników i właściwie zawsze był handicapem dla żużlowców Lokomotivu. Debiutancki sezon w I lidze nie był jednak najlepszy, zajęli oni piąte miejsce na osiem możliwych. Już po roku jednak byli bardzo blisko awansu, niestety nie wzięli oni udziału w barażach i GKSŻ orzekł walkower dla Atlasu Wrocław, który utrzymał się w Ekstralidze. Kolejne lata to pewna stabilizacja w rozgrywkach 1 ligi. 

W latach 2010-2014 zajmowali oni odpowiednio czwarte, piąte, czwarte, trzecie i szóste miejsce. Wtedy to, w 2015 roku, rozpoczęła się dyskusja na temat regulaminu rozgrywek, który mocno dał się we znaki żużlowcom z Łotwy. Wszystko przez wymagania Ekstraligi, która wymagała zarejestrowania spółki w Polsce przy jednoczesnym zbudowaniu drużyny bazując na polskich żużlowcach. To zaprzeczało kompletnie sposobowi działania klubu, który znany był z wypuszczania na świat lokalnych matadorów. Tym samym nie zgodzili się oni na takie rozwiązania i dwukrotnie w latach 2015-2016 mimo zwycięstwa w lidze musieli oni zrezygnować z możliwości rywalizacji z najlepszymi.

Od tamtego momentu Łotysze nie zbliżyli się już do tak wysokiego poziomu. Ewidentnie tracąc motywację ze względu na niezrozumiały regulamin klub spadł z ligi w 2020 roku zajmując w Polskiej Lidze Żużlowej ostatnie miejsce i zostali relegowani do Polskiej 2 Ligi Żużlowej, której już nie opuścili. Może uda im się w tym roku?

Jubileusz, ale czy udany? KLŻ to ich maksimum

Nadchodzący sezon 2025 raczej nie będzie przełomem dla ekipy z Dyneburga. Od momentu przejęcia Polskiej 1. Ligi Żużlowej przez spółkę Ekstraliga również tam doszło do zmian regulaminowych. Oznacza to, że Łotysze „utknęli” w rozgrywkach Krajowej Ligi Żużlowej. Zarząd zespołu od dłuższego czasu nie dokonuje znaczących transferów. Chodzi bardziej o uzupełnienie braków kadrowych. W nadchodzących rozgrywkach trzon zespołu, naturalnie, stworzą żużlowcy z Łotwy. Dość powiedzieć, że na dziewięciu zawodników tylko dwóch pochodzi z zagranicy. Obaj są Duńczykami, mowa tutaj o Rene Bachu i Emilu Breumie.

Liderem Lokomotivu z pewnością będzie ktoś z dwójki – Bach, Kołodinski. Miejscowi fani z pewnością liczą na poprawę fantastycznego sezonu Łotysza, który w rozgrywkach 2024 zdobył średnio ponad dwa punkty na bieg. Duńczyk Rene Bach był minimalnie gorszy i zanotował wynik na poziomie 1,933. Wiele spodziewa się również bo Jewgieniju Kostygowie, który od dłuższego czasu trzyma wysoką formę. Skład seniorski powinien uzupełnić Oleg Michaiłow oraz Emil Breum, który był jedynym zawodnikiem dokooptowanym do zespołu na nadchodzące rozgrywki.

Ciekawie natomiast prezentuje się formacja juniorska. W tym przypadku od dłuższego czasu mówi się o ogromnym talencie – Damirze Filimonowie. Zdaniem wielu osób ma on szansę pójść w ślady największych tuz łotewskiego speedwaya jak chociażby Andrzeja Lebiediewa. Wiele wskazuje, że to właśnie on będzie podstawowym juniorem klubu, a formację uzupełni ktoś z dwójki Nikita Kaulins, Artiom Juhno.

Patrząc więc na potencjał zespołu i ich rywali Lokomotiv powinien powalczyć o udział w fazie play-off. Oczywiście ich ogromnym atutem wciąż pozostaje tor, który może pomóc im w osiągnięciu tego celu. Można być pewnym, że zespół zakończy rozgrywki co najmniej na szóstej pozycji mijając beniaminka Speedway Kraków. W przypadku wyższej lokaty potrzebne są wysokie wygrane na domowych obiektach. Łotysze bowiem nie najlepiej radzą sobie na wyjazdach co starają się nadrobić wysokimi zwycięstwami „u siebie”. Na pytanie – czy stać ich na poprawę wyników z ostatnich lat? Zdecydowanie trzeba powiedzieć TAK.

Zespół od kilku lat występuje właściwie w niezmiennym składzie. To zdecydowanie poprawia atmosferę i ewentualne poświęcenia ze strony każdego z żużlowców. Dodatkowo większość z zawodników występować będzie reprezentując barwy swojego kraju, można powiedzieć na arenie międzynarodowej. To z pewnością powoduje zwiększoną motywację, która może pomóc drużynie w osiągnięciu najlepszego wyniku od 2022 roku gdy w lidze zajęli czwarte miejsce. Można jedynie gdybać co do wyników, jednak jednego można być pewnym – Lokomotiv będzie trudnym rywalem dla każdego zespołu w KLŻ.

Swoje rozgrywki drużyna z Dyneburga rozpocznie 13 kwietnia domowym spotkaniem z Polonią Piła.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Lokomotiv Daugavpils

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Oni byli najlepsi na zapleczu! Gdzie są teraz?

Żużel. Oni byli najlepsi na zapleczu! Gdzie są teraz?

Konrad Klusak

  • Metalkas 2. Ekstraliga
25 listopada 2025

Metalkas 2. Ekstraliga to szansa na pokazanie się z jak najlepszej strony klubom z PGE Ekstraligi. Dla wielu z nich był to początek czegoś wielkiego i sukcesów na arenie międzynarodowej.

Regulamin do zmiany? Chcą awansu

Żużel - Regulamin do zmiany? Chcą awansu

Rafał Drabiniok

  • Krajowa Liga Żużlowa
23 listopada 2025

Lokomotiv Daugavpils otwarcie celuje w awans do Metalkas 2. Ekstraligi. Prezes Andrij Morozow wyjaśnił, jak budowany jest skład i dlaczego klub już rozmawia o powrocie na wyższy poziom.

Nowe kontrakty w Lokomotivie. Klub dorzuca kilku żużlowców

Żużel - Nowe kontrakty w Lokomotivie. Klub dorzuca kilku żużlowców

Rafał Drabiniok

  • Krajowa Liga Żużlowa
21 listopada 2025

Lokomotiv Daugavpils nie zwalnia tempa po zamknięciu okienka transferowego. Klub ogłosił kolejne nazwiska i znacząco uzupełnił kadrę – zarówno wśród juniorów, jak i zawodników z umowami warszawskimi.

Zakończył karierę najsłabszym sezonem od lat

Sport żużlowy. Zakończył karierę najsłabszym sezonem od lat

Dawid Dukiewicz

  • Krajowa Liga Żużlowa
12 listopada 2025

Sezon ligowy dobiegł końca, co też oznacza czas na podsumowania. Oto nasz cykl w którym opiszemy dokonania każdego sklasyfikowanego zawodnika w polskich rozgrywkach ligowych, rozpoczynając od dołu KLŻ, a kończąc na czołówce PGE Ekstraligi.

Zakończyli budowę składu. Chcą wygrać ligę

Żużel - Zakończyli budowę składu. Chcą wygrać ligę

Rafał Drabiniok

  • Krajowa Liga Żużlowa
12 listopada 2025

Lokomotiv Daugavpils jako pierwszy zakończył budowę składu na sezon 2026 w Krajowej Lidze Żużlowej. Łotysze przeprowadzili roszady w drużynie, pozyskali nowych zawodników i utrzymali kluczowych zawodników.

Nie ma chętnych na transmisje?

Żużel. Nie ma chętnych na transmisje?

Hubert Furmaniak

  • Krajowa Liga Żużlowa
12 listopada 2025

Krajowa Liga Żużlowa nie generuje wielkiego zainteresowania wśród nadawców. Wielce prawdopodobne, że w sezonie 2026 również nie zobaczymy najniższego poziomu rozgrywkowego w telewizji. Czy to źle dla klubów?

Nowy kontrakt w polskiej lidze! Kończą budowę składu

Sport żużlowy. Nowy kontrakt w polskiej lidze! Kończą budowę składu

Rafał Drabiniok

  • Krajowa Liga Żużlowa
11 listopada 2025

Oleg Michaiłow walczy o powrót do formy. Łotysz przedłużył kontrakt z Lokomotivem Daugavpils i Solkatterną Karlstad, szykując się do sezonu 2026. Po trudnym okresie w karierze chce znów pokazać swój talent i pomóc klubom w walce o najwyższe cele.

Piękna historia pisana na Łotwie? Tacy żużlowcy to rzadkość!

Żużel - Piękna historia pisana na Łotwie? Tacy żużlowcy to rzadkość!

Wojciech Jagodziński

  • Krajowa Liga Żużlowa
5 listopada 2025

W dzisiejszych czasach mało jest tak romantycznych historii jak te Daniiła Kołodinskiego i Jewgienija Kostygowa. Obaj, pomimo ofert, kolejny rok spędzą na Łotwie.

Był na zakręcie. Teraz powoli odbudowuje swoją karierę

Sport żużlowy. Był na zakręcie. Teraz powoli odbudowuje swoją karierę

Dawid Dukiewicz

  • Krajowa Liga Żużlowa
4 listopada 2025

Sezon ligowy dobiegł końca, co też oznacza czas na podsumowania. Oto nasz cykl w którym opiszemy dokonania każdego sklasyfikowanego zawodnika w polskich rozgrywkach ligowych, rozpoczynając od dołu KLŻ, a kończąc na czołówce PGE Ekstraligi.

Brytyjczyk nie zwalnia tempa. Pojedzie w Mistrzostwach Argentyny

Żużel - Brytyjczyk nie zwalnia tempa. Pojedzie w Mistrzostwach Argentyny

Rafał Drabiniok

  • Anglia
31 października 2025

Drew Kemp szykuje się do zimy w Ameryce Południowej. Brytyjczyk, który w 2026 roku będzie reprezentował Lokomotiv Daugavpils, wystartuje w cyklu o Indywidualne Mistrzostwo Argentyny. To jego ostatnia szansa, by pokazać się z dobrej strony przed kolejnym sezonem ligowym w Polsce.

Galeria

Po dwóch latach wrócili do ścigania. Wyjątkowe święto (galeria)


9 listopada 2025, zdjęć: 0

Po dwóch latach wrócili do ścigania. Wyjątkowe święto (galeria)

Mazurek Dąbrowskiego na malutkim torze w Niemczech (galeria)


18 października 2025, zdjęć: 0

Mazurek Dąbrowskiego na malutkim torze w Niemczech (galeria)

Jechali w niepełnym składzie a i tak wygrali. Celina Liebmann liderką


5 października 2025, zdjęć: 0

Jechali w niepełnym składzie a i tak wygrali. Celina Liebmann liderką

Pech byłego zawodnika Stali. Szalone zawody z deszczem w tle


6 września 2025, zdjęć: 0

Pech byłego zawodnika Stali. Szalone zawody z deszczem w tle

Zobacz wszystkie galerie

Patronat medialny - zawodnicy

  • Adam Bednář

  • Mateusz Bartkowiak

  • Wiktor Lampart

  • Krystian Pieszczek

  • Michał Knapp

  • Mateusz Cierniak

  • Tobiasz Musielak

Urodziny obchodzą dziś

  • Andrij Rozaliuk

    Andrij Rozaliuk

    05.12.2000r. (25l.)
  • Po dwóch latach wrócili do ścigania. Wyjątkowe święto (galeria)

    Nicolai Heiselberg

    05.12.2005r. (20l.)

PGE EKSTRALIGA

Drużyny M PKT B +/-
Orlen Oil Motor Lublin 14 33 7 260
Betard Sparta Wrocław 14 26 6 115
KS Apator Toruń 0 0 0 0
Gezet Stal Gorzów 14 10 1 -118
Bayersystem GKM Grudziądz 14 18 4 56
Stelmet Falubaz Zielona Góra 14 15 3 -108
Krono-Plast Włókniarz Częstochowa 14 7 1 -111
INNPRO ROW Rybnik 14 4 0 -205
PRES Grupa Deweloperska Toruń 14 26 5 111

METALKAS 2. EKSTRALIGA

Drużyny M PKT B +/-
Fogo Unia Leszno 14 33 7 274
Abramczyk Polonia Bydgoszcz 14 28 6 177
Moonfin Malesa Ostrów Wielkopolski 14 8 1 -91
Hunters PSŻ Poznań 14 17 4 -42
Cellfast Wilki Krosno 14 21 4 31
Orzeł Łódź 0 0 0 0
Texom Stal Rzeszów 14 18 3 -23
Autona Unia Tarnów 14 6 1 -197
H.Skrzydlewska Orzeł Łódź 14 9 2 -129

KRAJOWA LIGA ŻUŻLOWA

Drużyny M PKT B +/-
Wybrzeże Gdańsk 12 28 6 134
Ultrapur Start Gniezno 12 23 5 119
PKS Polonia Piła 0 0 0 0
OK Kolejarz Opole 12 5 1 -74
Trans MF Landshut Devils 12 10 2 -30
Optibet Lokomotiv Daugavpils 0 0 0 0
Speedway Kraków 12 4 0 -192
Lokomotiv Daugavpils 12 15 3 -39
Pronergy Polonia Piła 12 20 4 82

PARTNERZY

PARTNERZY

PARTNERZY

SpeedwayNews Logo

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione

Na portalu speedwaynews.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym.
Ustawienia plików cookiesZgadzam się
Zarządzaj polityką cookies

Polityka prywatności

Serwis speedwaynews.pl zaktualizował swój Regulamin i Politykę prywatności w związku z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE (RODO).

W związku z powyższym chcielibyśmy poinformować Cię o kilku istotnych informacjach związanych z przetwarzaniem Twoich danych. Pod adresem Informacje o RODO dowiesz się więcej na temat sposobu gromadzenia, wykorzystywania i udostępniania danych przez nasz serwis. Prosimy zapoznaj się z opisanymi zasadami i zaakceptuj je poprzez zaznaczenie pola „zgadzam się”. Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.
Wymagane
Always Enabled
Nie wymagane
SAVE & ACCEPT