⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Reprezentacja
  • Juniorzy
  • PGE Ekstraliga
    • Składy
    • Terminarz i wyniki
    • Statystyki
  • Ekstraliga U24
    • Składy
    • Terminarz i wyniki
  • Metalkas 2. Ekstraliga
    • Składy 
    • Terminarz i wyniki
    • Statystyki
  • Krajowa Liga Żużlowa
    • Składy
    • Terminarz i wyniki
    • Statystyki
  • SGP / DPŚ / SON
    • TERMINARZ/WYNIKI SGP
    • TERMINARZ/WYNIKI SON
  • SGP 2
    • TERMINARZ/WYNIKI SGP 2
  • TERMINARZ/WYNIKI SEC
    • SEC
  • Inne kraje
    • Anglia
    • Szwecja
    • Dania
    • Rosja
    • Czechy
    • Niemcy
    • Francja
    • Australia
    • Inne
  • Pozostałe turnieje
  • Mini żużel/250cc
  • Inne odmiany żużla
  • Speedrower
  • Detektor Krytyka
  • Formuła 1
  • Relacje LIVE
Zakończona
 Logo FINAŁ Indywidualnego Pucharu Polski 85-140cc w Wawrowie
19.10.2025 12:00
Zakończona
 Logo FINAŁ DMP 85-140cc w Wawrowie
18.10.2025 14:00
Zakończona
 Logo Puchar MACEC w Pardubicach
18.10.2025 12:00
Zakończona
Glasgow Tigers Logo
51:39
../../../wp-content/uploads/2022/11/Nowy-projekt-5.png Logo
17.10.2025 20:30
Zakończona
Poole Pirates Logo
51:39
../../../wp-content/uploads/2022/11/Nowy-projekt-6.png Logo
15.10.2025 20:30
Zakończona
 Logo 4. runda Extraligi w Žarnovicy
12.10.2025 14:00
kolejarz-opole-skazany-na-krajowa-lige-zuzlowa
kolejarz-opole-skazany-na-krajowa-lige-zuzlowa
Strona główna » Kolejarz Opole skazany na Krajową Ligę Żużlową?

Żużel: Kolejarz Opole skazany na Krajową Ligę Żużlową?

  • Krajowa Liga Żużlowa
3 kwietnia 2025 Ten artykuł przeczytasz w 19 minut

Wojciech Jagodziński

Kolejarz Opole skazany na Krajową Ligę Żużlową?

Sezon 2025 w Krajowej Lidze Żużlowej stać będzie pod znakiem rywalizacji dwóch ekip: z Gniezna i Gdańska. Nie tylko faworytami liga stoi, więc w tym cyklu przyjrzymy się wszystkim zespołom rywalizującym w rozgrywkach KLŻ. Opiszemy ich historię, osiągnięcia i oczekiwania względem zbliżającego się sezonu. Zapraszamy!

Dzisiaj bohaterem naszego cyklu jest Kolejarz Opole, drużyna, która podobnie do Polonii Piła najlepszy okres ma już dawno za sobą. Historia Kolejarza rozpoczyna się właściwie zaraz po zakończeniu wojny – w 1945 roku. Wtedy powstał pierwszy po wojnie klub sportowy – Leopoldia. Powstał on przy zakładach naprawy taboru kolejowego i to z niego wywodzi się sekcja żużlowa.

Początki i sukcesy

Zanim jednak do tego doszło na stadionie Kolejarza, który powstał w 1950 odbył się towarzyski mecz Gwardii Katowice z Rudą Hvezdą Praga. Na stadionie zasiadło kilka tysięcy osób co działaczom wprost dało do zrozumienia, że warto stworzyć w Opolu sekcję żużlową. Powstała ona w 1957 roku. Zespół zmienił wtedy również nazwę na znanego wszystkim do dziś Kolejarza. 

Początkowo klub nie posiadał sprzętu i korzystał z drogowych motocykli po demontażu zbędnego osprzętu. Wtedy też Kolejarz wziął udział w rozgrywkach tzw. „małego żużla”. Na prawdziwy początek historii czekano do 1960 roku. Wtedy oficjalnie klub wystawił swoich zawodników w turnieju „O Błękitną Wstęgę Odry” a w ich barwach wystąpili Stanisław Skowron i Tadeusz Uranin. Tego samego roku 14 października drużyna z Opola zmierzyła się z Górnikiem Rybnik i później ze Śląskiem Świętochłowice.

Po odjechaniu pierwszych jazd, sprawdzeniu organizacji i działania klubu opolanie zadebiutowali w lidze w 1961 roku. Początki były trudne, bo opolanie w pierwszym sezonie odnieśli tylko jedno zwycięstwo. Dla działaczy liczyło się jednak to, że kibice tłumnie odwiedzali stadion a dzięki temu szkółka i drużyna prężnie się rozwijała. Kolejne dwa lata również nie były udane, bo Kolejarz zajmował za każdym razem ostatecznie dziesiątą lokatę. Lepiej wyglądało to w latach 1965-1968.

Wtedy „Kolejarze” znacznie poprawili swoje wyniki zajmując w każdym z tych sezonów trzecie miejsce. Mało brakowało a awansowaliby do I ligi. Długo nie musieli czekać, bo wydarzyło się to już w kolejnym roku. Opolanie bez problemów pokonali rywali i z pierwszego miejsca awansowali do wyższej ligi. W tym sezonie najlepszymi zawodnikami Kolejarza byli Zygfryd Friedek, Jerzy Szczakiel i Stanisław Skowron.

Awans rozpalił nadzieje i oczekiwania, które szybko znalazły upust. Opolanie już w debiutanckim sezonie zgarnęli brązowy medal DMP. Do dzisiaj to jedyne takie trofeum w gablocie Kolejarza. Co ciekawe w tym sezonie obchodził on 25-lecie istnienia co tylko podniosło rangę tego osiągnięcia. Równie istotne jest to, że w tamtym okresie żużlowców Kolejarza stanowili wyłącznie ludzie z regionu. Walczono tym samym o popularyzację tego sportu i widać było że przyszłość pisze się w pozytywnym świetle.

Kolejne lata stały pod znakiem ogromnych sukcesów indywidualnych zawodników Kolejarza. W 1973 na Stadionie Śląskim mistrzem świata został urodzony w dzielnicy Opola – Brudzicach Jerzy Szczakiel. Poza nim w kadrze wyróżniali się Leonard Raba, który jednak nie święcił sukcesów w najważniejszych imprezach oraz Gerard Stach. Ten drugi tragicznie zmarł na opolskim owalu. Polskie kluby w tym czasie miały jednak poważne problemy z „emigracją” zawodników.

Wielu opuszczało kraj w celu odjechania międzynarodowych zawodów i żaden z nich nie wracał. Nie ominęło to Kolejarza, który tylko dzięki dobremu szkoleniu szybko był w stanie pouzupełniać braki i wciąż liczył się na polskiej scenie. Drużyna z Opola lawirowała jednak pomiędzy ligami, w okresie 1973-1988 spadli cztery razy. Prawie za każdym jednak udawało się powrócić do elity, zmiana nastąpiła na przełomie lat osiemdziesiątych.

Nowe drużyny, stare problemy

Wtedy to w 1988 roku spadli oni sromotnie z I ligi, przegrywając większość meczów bardzo wysoko. Przykładem może być wyjazdowe spotkanie z Polonią Bydgoszcz przegrane 23:67. To pokazywało skalę problemów, w które wpadała powoli sekcja żużlowa Kolejarza. Co prawda po spadku wciąż liczyli się oni w II lidze, a w pierwszym roku zawodnik Kolejarza – Wojciech Załuski odniósł zwycięstwo w IMP oraz w Złotym Kasku. To kolejne i jedyne tego typu trofea w gablocie opolan. Problemy jednak tylko narastały.

Passa sukcesów definitywnie skończyła się w latach dziewięćdziesiątych, czyli wraz ze zmianą ustrojową. Zakłady Taboru Kolejowego musiały radzić sobie z ogromnymi problemami finansowymi, co bezpośrednio uderzało w kluby podległe przedsiębiorstwu. Wtedy zarząd wpadł na bezprecedensowy pomysł – instytucję sponsora tytularnego a została nim firma Remak. Niestety drużyna nie przeszła próby czasu i w 1993 po zajęciu dziewiątej lokaty zespół się rozpadł. Żużlowcy myśleli jednak wprzód i szybko znaleźli rozwiązanie.

Sekcja przeniosła się do nowo powstałego Opolskiego Towarzystwa Żużlowego „Kolejarz” a do rozgrywek 1994 roku przystąpili pod nazwą CemWap. Sponsorem tytularnym zostały bowiem cementownie z okolic Opola. Firma zakupiła sprzęt od rozpadającej się Victorii Machowa i w II lidze miała dalej budować tożsamość drużyny. Niestety wyniki były fatalne, opolanie szorowali po dnie tabeli nieznacznie odbijając się od niej w 1997 i 1998 gdy to zajęli odpowiednio 8. i 10. lokatę. Po sezonie ’98 zdecydowali się jednak na rozwiązanie klubu a miało to miejsce dokładnie 19 listopada.

Wydawało się, że to koniec tradycji żużlowych w Opolu. Znalazła się jednak grupa pasjonatów, którzy nie chcieli do tego dopuścić. Stworzono nowy klub – Towarzystwo Żużlowe Opole, szybko znaleziono sponsora i już w pierwszym sezonie, dzięki reformie rozgrywek, awansowali do I ligi. Do klubu wrócił zasłużony Wojciech Załuski, przez kolejne lata szkolono młodzież i wzmacniano drużynę. Niestety problemy nie opuszczały opolan a zaczęły się one od… zmiany zarządu. W 2002 roku nowi zarządcy ściągnęli do klubu Sławomir Drabika co było niesamowitym wydarzeniem. Liczono nawet, że drużyna będzie liczyć się w walce o medale.

Nic bardziej mylnego, kontuzje i brak funduszy sprawiły, że Kolejarz bił się o utrzymanie i tę batalie przegrał z WKM Warszawa. Już rok wcześniej cudem uniknęli relegacji wygrywając baraże z ekipą z Ostrowa. Niestety tym razem nie mieli tyle szczęścia, co jednocześnie wiązało się z kolejną drużyną, która poddała się i zgłosiła upadek. Ponownie, właściwie bez przerwy, stworzono kolejny twór – Klub Żużlowy Kolejarz Opole, który funkcjonował przez 11 lat. Pierwsze sezony były obiecujące. Opolaninie jak burza przeszli przez rozgrywki 2004 roku wygrywając niemal wszystkie spotkania i ponownie uzyskując promocję.

Przygoda w I lidze trwała tylko rok i Kolejarz ponownie spadł, warto jednak docenić stabilizację w zespole. Jego historia, w porównaniu do poprzednich tworów, była stosunkowo dłuższa. Niestety brak sukcesów spowodował konflikty z kibicami a formuła zespołu ponownie się wyczerpała. Problemem naturalnie znów były finanse. Zdecydowano się, że w 2014 roku klub odjedzie sezon wariantem oszczędnościowym i uporządkuje sprawy finansowe. Zajęli oni ostatnie miejsce, niestety klub nie otrzymał dotacji na kolejny sezon i musiał zrezygnować z możliwości startu w II lidze.

W tym momencie pierwszy raz od 1961 roku drużyna ze stolicy Polskiej Piosenki nie wystartowała w lidze. Dotację otrzymał klub Hawi Racing Team, który dotychczas rywalizował w enduro. W 2015 roku wystawili oni  jedynie drużynę w MIMP, gdzie odnieśli spory sukces – awans do finału rozgrywek. Wtedy również powstało kolejne stowarzyszenie – Klub Sportowy Kolejarz Opole.

Ostatnie dziesięciolecie

Przerwa w ligowym żużlu w Opolu ostatecznie trwała tylko rok. Hawi Racing Team zdecydował się przystąpić do rozgrywek II ligi jako „Kolejarz Opole”. Co ciekawe drużyna występowała jedynie na własnym obiekcie, nie liczył się też wynik sportowy. Przygoda Klubu Sportowego Kolejarz Opole trwała jednak tylko rok, w jej miejsce powołano TS Kolejarz Opole. Przyszedł nowy prezes – Grzegorz Sawicki a w zarządzie znaleźli się działacze Hawi Racing Team –  Andrzej Hawryluk i Piotr Kumiec.

Pierwszy sezon, pomimo ambitnych planów nie poszedł po myśli opolan. Zajęli oni przedostatnie miejsce wyprzedzając jedynie swoją imienniczkę z Rawicza. Kolejne lata to pewna stabilizacja w środku tabeli gdy zajęli odpowiednio czwarte i trzecie miejsce w 2018 i 2019 roku. Przełamanie przyszło po roku gdy poważnie zaczęto myśleć o awansie do Polskiej 1 Ligi Żużlowej. Niestety lepsze od nich najpierw okazały się Wilki Krosno a po roku, pomimo wygrania rundy zasadniczej, musieli uznać wyższość Trans MF Landshut Devils.

Od tamtego momentu opolanie nie zbliżyli się już tak do I ligi zajmując odpowiednio trzecią i czwartą lokatę. Liczy się jednak stabilizacja, bo klub bez przerwy rywalizuje od 2016 roku i pokazuje, że stać ich na walkę o awans. Problemem jest jednak infrastruktura. Opolanie od długiego czasu walczą o nowy stadion. Będą musieli na niego jednak poczekać, bo pomimo obietnic władz miasta pierwszeństwo budowy ma mieć… aquapark, który zdaniem prezydenta Arkadiusza Wiśniewskiego był przygotowywany wcześniej.

Władze wydają się niechętne na budowę nowego stadionu pomimo, że otrzymała go drużyna piłkarska – Odra. Kolejny w kolejce miał być Kolejarz jednak kibice uważają, że prezydent nie chce rozpocząć prac odkładając je w czasie. Do tego momentu klub raczej nie awansuje do wyższej klasy rozgrywek i jest skazany na Krajową Ligę Żużlową. Pomimo tego przystąpią oni do rozgrywek 2025 budując całkiem ciekawy skład.

Stać ich na play-off?

Trzon drużyny stanowić będzie powracający do Opola Oskar Polis. W sezonie 2023 zanotował w Kolejarzu średnią na poziomie 2.225 i to on powinien zostać liderem opolan. Do tego miana przymierza się również Hubert Łęgowik, który ustabilizował formę na poziomie KLŻ notując w ostatnich dwóch latach co najmniej 1.8 punktu na bieg. Dołączyć do nich może jeszcze Stanisław Melnyczuk, który zaskoczył kibiców z Opola solidną jazdą w sezonie 2024. Najpewniej to ta trójka stanowić będzie o sile Kolejarza w nadchodzących rozgrywkach.

Zespół uzupełnią Tomasz Orwat, który znajduje się na zakręcie swojej kariery, budujący swoją markę Lars Skupień czy Mathias Thornblom. Każdy z tych zawodników ma swoje ambicje i oczekiwania więc z pewnością nie będą „odciągali gazu” chcąc udowodnić, że jeszcze nie można ich skreślić. Skład seniorski zamyka zawodnik U-24 James Pearson. To największa niewiadoma w zespole Kolejorza, gdyż nie miał on zbyt wielu okazji do jazdy na polskich torach. Przykład Bena Cooka pokazuje jednak, że wszystko jest możliwe.

Dwójkę juniorów w ekipie z Opolszczyzny stanowić będą Oskar Stępień oraz Jakub Fabisz. To z pewnością najsłabiej obsadzona pozycja w zespole. Nie można jednak skreślać Oskara Stępnia, który w zeszłym sezonie zdobywał punkt na bieg. Nie jest to co prawda wynik fantastyczny, ale jego doświadczenie może zaprocentować i dostarczyć cenne „oczka”. Ewentualnie w odwodzie pozostają Dastin Łukaszczyk i Kacper Sajdak, oni nie mieli jednak okazji do debiutu.

Czy stać ich na awans? Raczej nie, bo on rozstrzygnie się pomiędzy ekipami Wybrzeża Gdańsk i Startu Gniezno. Mogą oni jednak śmiało myśleć o walce o fazę play-off, ich rywalami będą Lokomotiv Daugavpils, Trans MF Landshut Devils oraz Polonia Piła. Do gry może włączyć się drużyna Speedway Kraków, jednak wydaje się to mało prawdopodobne. Dla Opolan najważniejsze będą więc domowe zwycięstwa i zdobywanie punktów bonusowych. W przypadku zbudowania „twierdzy Opole” taki scenariusz wydaje się najbardziej prawdopodobny. Przekonamy się o tym już wkrótce.

Kolejarz Opole rozpocznie zmagania w Krajowej Lidze Żużlowej od domowego spotkania ze Startem Gniezno zaplanowanego na 13 kwietnia.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Kolejarz Opole
  • Krajowa Liga Żużlowa

Jeden komentarz

  1. Kibic Kolejarza pisze:
    6 kwietnia 2025 o 06:37

    bo el presidentoa o stadionie Odry którym się chwali na całą Europę i nie widzi drugiej strony miasta i walki chłopaków o wyższą ligę a nie upadek niżej i nie interesuje się żużlem kurczaki ile będziesz obiecywać jeszcze weź działaj Panie Wiśniewski

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Jeżdżący trener poprowadził drużynę do awansu

Żużel: Jeżdżący trener poprowadził drużynę do awansu

Dawid Dukiewicz

  • Krajowa Liga Żużlowa
5 grudnia 2025

Sezon ligowy dobiegł końca, co też oznacza czas na podsumowania. Oto nasz cykl w którym opiszemy dokonania każdego sklasyfikowanego zawodnika w polskich rozgrywkach ligowych, rozpoczynając od dołu KLŻ, a kończąc na czołówce PGE Ekstraligi.

Wybrzeże Gdańsk powiększa kadrę! Francuz uzupełnia skład

Żużel - Wybrzeże Gdańsk powiększa kadrę! Francuz uzupełnia skład

Krzysztof Choroszy

  • Krajowa Liga Żużlowa
5 grudnia 2025

Wybrzeże Gdańsk uzupełnia swoją kadrę na rozgrywki Krajowej Ligi Żużlowej w 2026 roku. Francuz związał się z gdańskim klubem i będzie czekał na swoją szansę.

Śląsk podał ceny karnetów. Kibice będą zadowoleni

Żużel: Śląsk podał ceny karnetów. Kibice będą zadowoleni

Dawid Dukiewicz

  • Krajowa Liga Żużlowa
5 grudnia 2025

Listopad i grudzień to nie tylko okres informacji o transferach, ale też o biletach i karnetach. Ceny wejściówek właśnie ogłosił Śląsk Świętochłowice.

Nie otrzymał wsparcia od federacji. Zmienił licencję i szykuje się do debiutu w Polsce (wywiad)

Żużel - Nie otrzymał wsparcia od federacji. Zmienił licencję i szykuje się do debiutu w Polsce (wywiad)

Rafał Drabiniok

  • Krajowa Liga Żużlowa
5 grudnia 2025

Matteo Boncinelli szykuje się do debiutu w polskiej lidze i mówi wprost: nie boi się presji, bo lubi, gdy trybuny żyją. W szczerej rozmowie opowiada o powodach transferu do Śląska Świętochłowice, problemach z włoskim żużlem, jeździe z duńską licencją oraz o tym, dlaczego część jego przygotowań i… tunerów pozostaje tajemnicą.

Wrócił z żużlowego niebytu i został prawdziwą rewelacją ligi!

Sport żużlowy. Wrócił z żużlowego niebytu i został prawdziwą rewelacją ligi!

Dawid Dukiewicz

  • Krajowa Liga Żużlowa
4 grudnia 2025

Sezon ligowy dobiegł końca, co też oznacza czas na podsumowania. Oto nasz cykl w którym opiszemy dokonania każdego sklasyfikowanego zawodnika w polskich rozgrywkach ligowych, rozpoczynając od dołu KLŻ, a kończąc na czołówce PGE Ekstraligi.

Będzie wielki powrót do Polski i Grand Prix! Szwed ma jasny cel

Żużel: Będzie wielki powrót do Polski i Grand Prix! Szwed ma jasny cel

Rafał Drabiniok

  • Dania
4 grudnia 2025

Tomas H. Jonasson wraca z mocnymi planami. Szwed chce jeździć więcej niż kiedykolwiek, myśli o mistrzostwie kraju i śni o powrocie do Grand Prix. Czy ponownie trafi do Polski?

Ma okazję zaistnieć. Pomóc w tym ma Tim Sorensen

Sport żużlowy. Ma okazję zaistnieć. Pomóc w tym ma Tim Sorensen

Wojciech Jagodziński

  • Krajowa Liga Żużlowa
4 grudnia 2025

Ekipa znad morza praktycznie zbudowała skład na sezon 2026. Wśród zakontraktowanych zawodników znalazł się obiecujący młody duńczyk - Nicklas Holm Jakobsen. To dla niego ogromna szansa, aby poważnie zaistnieć w polskiej lidze. Podoła zadaniu?

Wiele od niego zależy. Wszyscy w klubie liczą na jego dobrą dyspozycję.

Żużel. Wiele od niego zależy. Wszyscy w klubie liczą na jego dobrą dyspozycję.

Wojciech Jagodziński

  • Krajowa Liga Żużlowa
4 grudnia 2025

Jeśli ktoś kazałby wskazać jedno z największych pechowców ostatnich lat to z pewnością na liście znalazłoby się nazwisko Vaclava Milika. Kontuzje spowodowały, że musiał on szukać zatrudnienia w Krajowej Lidze Żużlowej. Spędzi tam jednak tylko rok?

Statystyki są po jego stronie. Będzie liderem?

Sport żużlowy. Statystyki są po jego stronie. Będzie liderem?

Wojciech Jagodziński

  • Krajowa Liga Żużlowa
4 grudnia 2025

Gdańszczanie po odejściu Nielsa Kristiana Iversena mieli spory orzech do zgryzienia. Musieli znaleźć nowego lidera. W tym celu nad morze po kilku latach wrócił Jacob Thorssell, ma przed sobą bardzo trudne zadanie.

Czas na przegląd tegorocznych debiutantów! Było wiele ciekawych nazwisk (cz. 5)

Sport żużlowy. Czas na przegląd tegorocznych debiutantów! Było wiele ciekawych nazwisk (cz. 5)

Krzysztof Grzęda

  • Krajowa Liga Żużlowa
4 grudnia 2025

W sezonie 2025 w polskich rozgrywkach ligowych zadebiutowało 33 zawodników. Przyjrzyjmy się wszystkim tym nazwiskom!

Galeria

Po dwóch latach wrócili do ścigania. Wyjątkowe święto (galeria)


9 listopada 2025, zdjęć: 0

Po dwóch latach wrócili do ścigania. Wyjątkowe święto (galeria)

Mazurek Dąbrowskiego na malutkim torze w Niemczech (galeria)


18 października 2025, zdjęć: 0

Mazurek Dąbrowskiego na malutkim torze w Niemczech (galeria)

Jechali w niepełnym składzie a i tak wygrali. Celina Liebmann liderką


5 października 2025, zdjęć: 0

Jechali w niepełnym składzie a i tak wygrali. Celina Liebmann liderką

Pech byłego zawodnika Stali. Szalone zawody z deszczem w tle


6 września 2025, zdjęć: 0

Pech byłego zawodnika Stali. Szalone zawody z deszczem w tle

Zobacz wszystkie galerie

Patronat medialny - zawodnicy

  • Adam Bednář

  • Mateusz Bartkowiak

  • Wiktor Lampart

  • Krystian Pieszczek

  • Michał Knapp

  • Mateusz Cierniak

  • Tobiasz Musielak

Urodziny obchodzą dziś

  • Andrij Rozaliuk

    Andrij Rozaliuk

    05.12.2000r. (25l.)
  • Po dwóch latach wrócili do ścigania. Wyjątkowe święto (galeria)

    Nicolai Heiselberg

    05.12.2005r. (20l.)

PGE EKSTRALIGA

Drużyny M PKT B +/-
Orlen Oil Motor Lublin 14 33 7 260
Betard Sparta Wrocław 14 26 6 115
KS Apator Toruń 0 0 0 0
Gezet Stal Gorzów 14 10 1 -118
Bayersystem GKM Grudziądz 14 18 4 56
Stelmet Falubaz Zielona Góra 14 15 3 -108
Krono-Plast Włókniarz Częstochowa 14 7 1 -111
INNPRO ROW Rybnik 14 4 0 -205
PRES Grupa Deweloperska Toruń 14 26 5 111

METALKAS 2. EKSTRALIGA

Drużyny M PKT B +/-
Fogo Unia Leszno 14 33 7 274
Abramczyk Polonia Bydgoszcz 14 28 6 177
Moonfin Malesa Ostrów Wielkopolski 14 8 1 -91
Hunters PSŻ Poznań 14 17 4 -42
Cellfast Wilki Krosno 14 21 4 31
Orzeł Łódź 0 0 0 0
Texom Stal Rzeszów 14 18 3 -23
Autona Unia Tarnów 14 6 1 -197
H.Skrzydlewska Orzeł Łódź 14 9 2 -129

KRAJOWA LIGA ŻUŻLOWA

Drużyny M PKT B +/-
Wybrzeże Gdańsk 12 28 6 134
Ultrapur Start Gniezno 12 23 5 119
PKS Polonia Piła 0 0 0 0
OK Kolejarz Opole 12 5 1 -74
Trans MF Landshut Devils 12 10 2 -30
Optibet Lokomotiv Daugavpils 0 0 0 0
Speedway Kraków 12 4 0 -192
Lokomotiv Daugavpils 12 15 3 -39
Pronergy Polonia Piła 12 20 4 82

PARTNERZY

PARTNERZY

PARTNERZY

SpeedwayNews Logo

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione

Na portalu speedwaynews.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym.
Ustawienia plików cookiesZgadzam się
Zarządzaj polityką cookies

Polityka prywatności

Serwis speedwaynews.pl zaktualizował swój Regulamin i Politykę prywatności w związku z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE (RODO).

W związku z powyższym chcielibyśmy poinformować Cię o kilku istotnych informacjach związanych z przetwarzaniem Twoich danych. Pod adresem Informacje o RODO dowiesz się więcej na temat sposobu gromadzenia, wykorzystywania i udostępniania danych przez nasz serwis. Prosimy zapoznaj się z opisanymi zasadami i zaakceptuj je poprzez zaznaczenie pola „zgadzam się”. Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.
Wymagane
Always Enabled
Nie wymagane
SAVE & ACCEPT