Promocja sprzedażowa lub ogólnie oferta promocyjna to dobra strategia, która pozwala przyciągnąć klientów, zarówno nowych, jak i przekonać już obecnych do powrotu lub ponownego zainteresowania się taką właśnie ofertą. Dzieje się tak dlatego, że skuteczna akcja promocyjna jest dobra zarówno dla przedsiębiorcy, jak i konsumenta.
Wystarczy spojrzeć na popularność bonusów w kasynach online takich jak Xon Bet PL – obie strony mają z nich korzyści. Gracze otrzymują darmowe środki na granie, a samo kasyno powiększa liczbę użytkowników, którzy zarejestrowali się w nim skuszeni atrakcyjną ofertą powitalną.
Ten sam mechanizm działa w wielu innych sytuacjach. W końcu konsumenci uwielbiają kupować produkty po niższej cenie lub z jakąś inną zachętą dla przyszłych zakupów. Z kolei sprzedawca, oprócz tego, że jego sklep będzie miał większą popularność, odniesie także korzyści ze zwiększonych przychodów i lojalności wśród potencjalnych klientów także w przyszłości.
Aby jednak tak się stało, promocja musi być bardzo dobrze zaplanowana. Na koniec dnia (lub okresu promocji) sprzedawca musi wiedzieć, jaki był zysk, aby mieć pewność, że czas i inwestycje w akcje były tego warte. A to oznacza, że jako klienci mamy tutaj wiele możliwości działania – bo możemy mieć pewność, że każda promocja udostępniona przez duże firmy i znane marki została drobiazgowo przeanalizowana. Zatem jeśli dobrze ją wykorzystamy i przy odrobinie szczęścia połączymy z innymi opcjami, możemy naprawdę sporo na tym zyskać.
W tym opracowaniu wybraliśmy wszystko, co warto wiedzieć o przeprowadzaniu promocji sprzedaży, aby móc bardziej świadomie je przeanalizować i lepiej wykorzystać dla własnych potrzeb zakupowych.
Na czym ogólnie polegają promocje i jak je łączyć z punktu widzenia klienta?
Promocja sprzedaży jest jednym z najczęściej używanych narzędzi marketingowych służących poprawie wyników handlowych i relacji z klientami. Charakteryzuje się korzyściami oferowanymi konsumentowi (głównie niższymi cenami) przez ograniczony czas, zachęcaniem do zakupów, zwiększaniem średniego obrotu, eksperymentowaniem z narzędziami marketingowymi i innymi celami określonymi przez firmę lub sklep.
Dzięki tej inicjatywie możliwe jest np.:
- wprowadzenie na rynek nowego produktu lub usługi,
- zwiększenie wolumenu sprzedaży (a tym samym zwiększenie przychodów),
- pozyskanie nowych klientów,
- przesunięcia magazynowe,
- promowanie lojalności wśród klientów.
Jednak nie wystarczy przykleić naklejkę „wyprzedaż” na witrynie sklepu (lub wstawić baner na stronie internetowej) i czekać na rezultaty. Aby promocja odniosła sukces, ważne jest, aby zaplanować akcję w najdrobniejszych szczegółach i dokładnie wiedzieć, dokąd chcesz dotrzeć i do jakich odbiorców chcesz dotrzeć.
A to oznacza, że świadomy klient nie tylko znajdzie wiele takich promocji, to jeszcze przy odrobinie szczęścia zdoła połączyć najciekawsze z nich, uzyskując kumulację korzyści. Oto kilka możliwych opcji, na które warto zwrócić uwagę:
Unikalne i progresywne rabaty
Rabaty to najczęstszy rodzaj promocji sprzedaży w firmach wszystkich segmentów. Można go zastosować indywidualnie do produktów/usług lub wdrożyć w modelu progresywnym, gdy rabat rośnie wraz z ilością zakupionych artykułów (przykład: popularny u nas sklep z elektroniką udzielający rabatu 5% na jedną sztukę, 10% na drugą, 15% na trzeci produkt i tak dalej).
Możesz taką opcję sprytnie wykorzystać, analizując regulamin. Na przykład jeśli dysponujesz jakimikolwiek możliwościami rabatowymi (punkty lojalnościowe, payback, kupony zniżkowe, karta stałego klienta, kupon podarunkowy), to za najdroższy produkt zapłać właśnie w ten sposób, redukując maksymalnie kwotę pieniężną do zapłaty.
Nieco mniej etycznym sposobem jest sprawdzenie, czy regulamin promocji nie zawiera dość popularnego błędu – mamy tutaj na myśli furtkę lub nieścisłość umożliwiającą na przykład zakup trzech produktów, w efekcie czego na trzeci uzyskujemy rabat 15%… a następnie dokonanie zwrotu dwóch pierwszych. Dzięki temu okazuje się, że kupiliśmy ten jeden produkt, na którym nam zależało w cenie obniżonej o 15% wobec wyjściowej.
Największym ryzykiem związanym ze zniżkami jest prawdopodobieństwo utraty pieniędzy, jeśli nie firma nie dysponuje dobrą kontrolą finansową. Definiując rabat, należy wziąć pod uwagę nie tylko cenę zapłaconą za produkt czy materiały użyte w usłudze, ale także inne koszty zmienne, takie jak podatki, robocizna, prowizje itp. Dlatego też przed skorzystaniem z takich opcji, należy bardzo uważnie prześledzić ich regulamin. Tak na wszelki wypadek.
Programy lojalnościowe i polecające
Bonusy za kolejną wizytę lub promocje „poleć znajomemu” to świetne strategie zwiększania sprzedaży i stałych klientów, a także przyciągania nowych konsumentów. Bardziej rozbudowaną wersją bonusu jest program lojalnościowy, który pozwala klientowi zbierać punkty lub kupony i wymieniać je na nagrody lub rabaty w firmie.
Jak z tego skorzystać? Udostępnij swój odnośnik lub kod polecający, gdzie tylko się da. Wcale nie wyłącznie znajomym – nawet obcym ludziom w Internecie, zachęcając ich do zakupu poprzez ten właśnie link polecający. Nikt nie sprawdzi, czy potencjalny klient jest faktycznie Twoim znajomym!
Osoby poniżej 18 roku życia nie mogą brać udziału w grach hazardowych. Pamiętaj, że hazard/kasyna stwarzają wysokie ryzyko straty finansowej, a nadmierna gra może powodować zagrożenie dla zdrowia.
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!