Zima to okres, w którym działacze siedzą i myślą nad różnego rodzaju regulaminami. Nie inaczej jest wśród żużlowych przedstawicieli FIM, którzy nie wykluczają zmian w cyklu Speedway Grand Prix. Kiedy i jakich możemy się spodziewać?
We wtorek poznaliśmy terminarz Indywidualnych Mistrzostw Świata na sezon 2018. Żużlowcy o tytuł rywalizować będą łącznie w jedenastu rundach, a trzy z nich zostaną rozegrane w Polsce. Od lat pojawiają się głosy, że tak dużo imprez szkodzi cyklowi Speedway Grand Prix i powinno się go uszczuplić np. do ośmiu w sezonie i dwóch w jednym kraju.
Często przewija się także temat rozgrywania zawodów. Zawodnik, który awansuje do półfinału i finału może wywalczyć nawet dwadzieścia jeden punktów. Ten, który zajmie dziewiąte miejsce w danej rundzie przeważnie przy swoim nazwisku ma osiem lub siedem oczek. To spora różnica na jednym turnieju, którą ciężko odrobić. Niektórzy uważają, że Grand Prix powinno kończyć się na rundzie zasadniczej. Wówczas do lidera przy średnim występie straci się około sześciu, siedmiu punktów, a nie aż trzynaście. – Wraz z komisją spotkaliśmy się już przed ostatnim tegorocznym turniejem w Toruniu i rozpoczęliśmy dyskusję o ewentualnych zmianach w cyklu. Na razie jednak zbieramy pomysły i otwieramy wokół nich dyskusje. Sam format w moim odczuciu jest interesujący, przede wszystkim fair wobec zawodników, ale jesteśmy gotowi rozważyć wszelkie propozycje – powiedział szef żużla w FIM.
Castagna nie mówi otwarcie, ale największe zmiany mają dotyczyć nie samych turniejów, a poprzedzających je treningów. Celem ma być uatrakcyjnienie zawodów. Według oceny FIM mogłoby to wpłynąć nieco na podejście zawodników do treningowych jazd. Jednocześnie dodał, że jest za wcześnie na prezentowanie szczegółów tego pomysłu. – Staramy się wsłuchać w każdy głos, a szczególnie tych, których to najbardziej dotyczy. Niektórzy zawodnicy mówią nam, że według nich lepsza byłaby runda zasadnicza złożona z czterech startów. W mojej opinii pięć biegów stanowiących swego rodzaju eliminacje do półfinałów to najbardziej optymalne rozwiązanie – dodał Castagna cytowany przez portal sport.tvp.pl.
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!