⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Reprezentacja
  • Juniorzy
  • PGE Ekstraliga
    • Składy
    • Terminarz i wyniki
    • Statystyki
  • Ekstraliga U24
    • Składy
    • Terminarz i wyniki
  • Metalkas 2. Ekstraliga
    • Składy 
    • Terminarz i wyniki
    • Statystyki
  • Krajowa Liga Żużlowa
    • Składy
    • Terminarz i wyniki
    • Statystyki
  • SGP / DPŚ / SON
    • TERMINARZ/WYNIKI SGP
    • TERMINARZ/WYNIKI SON
  • SGP 2
    • TERMINARZ/WYNIKI SGP 2
  • TERMINARZ/WYNIKI SEC
    • SEC
  • Inne kraje
    • Anglia
    • Szwecja
    • Dania
    • Rosja
    • Czechy
    • Niemcy
    • Francja
    • Australia
    • Inne
  • Pozostałe turnieje
  • Mini żużel/250cc
  • Inne odmiany żużla
  • Speedrower
  • Detektor Krytyka
  • Formuła 1
  • Relacje LIVE
Zakończona
 Logo FINAŁ Indywidualnego Pucharu Polski 85-140cc w Wawrowie
19.10.2025 12:00
Zakończona
 Logo FINAŁ DMP 85-140cc w Wawrowie
18.10.2025 14:00
Zakończona
 Logo Puchar MACEC w Pardubicach
18.10.2025 12:00
Zakończona
Glasgow Tigers Logo
51:39
../../../wp-content/uploads/2022/11/Nowy-projekt-5.png Logo
17.10.2025 20:30
Zakończona
Poole Pirates Logo
51:39
../../../wp-content/uploads/2022/11/Nowy-projekt-6.png Logo
15.10.2025 20:30
Zakończona
 Logo 4. runda Extraligi w Žarnovicy
12.10.2025 14:00
czy-warto-kupowac-samochod-z-duzym-przebiegiem
czy-warto-kupowac-samochod-z-duzym-przebiegiem
Strona główna » Czy warto kupować samochód z dużym przebiegiem?

Czy warto kupować samochód z dużym przebiegiem?

  • Artykuł sponsorowany
  • Artykuły gościnne
16 września 2025 Ten artykuł przeczytasz w 8 minut

speedwaynews.pl

Czy warto kupować samochód z dużym przebiegiem?

Przebieg samochodu to główny kryterium, które kupujący bierze pod uwagę przy ocenie używanego pojazdu. Przeciętny samochód przejeżdża od 10 do 30 tysięcy kilometrów rocznie.

Jeśli więc samochód ma około 3 lat i przebieg 30 tysięcy kilometrów, to znalazłeś idealną opcję do zakupu. Ale nie zawsze tak jest.

Czy warto kupować samochód z dużym przebiegiem

Nie ma jasnych granic, powyżej których samochód nie powinien być brany pod uwagę przy zakupie. Stan używanego samochodu będzie zależał od wielu czynników:

  1. marki samochodu i kraju producenta;
  2. dróg, na których samochód był eksploatowany;
  3. warunków eksploatacji;
  4. stylu jazdy i regularnej konserwacji samochodu.

Przy wyborze samochodu warto porównać rok produkcji z przebiegiem. Zdarza się jednak, że niedoświadczony kierowca samochodu z przebiegiem 20 tys. km zdążył wpaść w taką liczbę wypadków drogowych, że jazda nim jest już niebezpieczna. Bardzo często takie pojazdy są sprzedawane po kosmetycznym remoncie i stają się problemem dla nowego właściciela w przyszłości. Bywa też odwrotnie. Istnieją samochody, które należały do perfekcjonistów, u których nawet 10-letni samochód wygląda i jest w stanie charakterystycznym dla samochodów, które dopiero co zjechały z taśmy produkcyjnej.

Kraj produkcji również odgrywa dużą rolę. Młode chińskie firmy nie zawsze oferują niezawodne samochody. W takich egzemplarzach już w pierwszym roku może ulec awarii elektronika, a następnie cierpi układ jezdny i karoseria. Jeśli chodzi o samochody niemieckie i japońskie, to przy regularnej konserwacji technicznej i wymianie materiałów eksploatacyjnych mogą służyć przez lata.

Bardzo ważne jest, aby wiedzieć, w jakich warunkach eksploatowano samochód. 50 tys. km w terenie bezdrożnym powinno wzbudzić czujność. Inaczej wygląda sytuacja, jeśli samochód był eksploatowany na autostradach, w warunkach miejskich. Jeśli samochód został sprowadzony z Europy lub USA, taki przebieg praktycznie nie wpłynie na jego stan, pod warunkiem, że samochód był regularnie serwisowany. Bardzo ważne jest, aby wiedzieć, czy samochód nie był używany w taksówkach lub do transportu towarów. Takie samochody mają zazwyczaj duży przebieg, a warunki eksploatacji są bardziej ekstremalne niż w przypadku zwykłego samochodu.

Kupując używany samochód, należy wziąć pod uwagę następujące kwestie:

  1. Jeśli samochód wygląda na zużyty, ale na liczniku widnieje przebieg 30-40 tys. km, należy zapytać właściciela o przyczyny takiej rozbieżności.
  2. Sprawdź, w jaki sposób samochód był eksploatowany. Jeśli był używany jako taksówka, przebieg może być bardzo duży. Jeśli samochód był używany do jazdy do sklepu i na działkę, to nawet przebieg 100 tys. km będzie sporym wynikiem dla 8-10-letniego samochodu.
  3. Sprawdź, jak często samochód był eksploatowany w warunkach bezdrożnych, czy przeprowadzano regularne przeglądy techniczne, zapytaj o styl i staż jazdy właściciela.

Dobrze byłoby poznać wszystkich poprzednich właścicieli samochodu i historię użytkowania pojazdu. Takie informacje można uzyskać dzięki bezpłatnemu raportowi Carfax, który udostępnia serwis checkcar.vin, gdzie wyświetlane są wszystkie niezbędne dane.

Czy wskazania licznika kilometrów są prawdziwe

Manipulowanie licznikiem kilometrów to działanie mające na celu zmniejszenie przebiegu w używanych samochodach. Po manipulacji licznikiem rzeczywiste informacje są usuwane, a na desce rozdzielczej wyświetlany jest fałszywy przebieg. Oszustwo związane z licznikiem kilometrów, znane również jako „kręcenie licznika”, może być realizowane różnymi metodami.

Manipulacje z licznikiem kilometrów to poważny problem, w wyniku którego oszukani nabywcy tracą tysiące dolarów. Według statystyk, tylko w Unii Europejskiej 15% osób kupujących używane samochody spotyka się z fałszowaniem wskazań licznika kilometrów. Straty w Europie spowodowane „przekręcaniem” odczytów licznika kilometrów mogą sięgać 10 miliardów euro rocznie, a w Stanach Zjednoczonych wskaźniki te są jeszcze wyższe. Zazwyczaj „ofiarami” padają samochody z cyfrowym licznikiem kilometrów – znacznie łatwiej je zhakować.

W nowoczesnych samochodach najczęściej montowane są liczniki cyfrowe, które określają przebieg za pomocą czujników optycznych lub magnetycznych zainstalowanych w skrzyni biegów. Nie ma linek, a informacje są przekazywane przewodowo. Dlatego odczyty mogą być korygowane podczas diagnostyki komputerowej. Wymaga to „dealerskiego” skanera, który może zmieniać odczyty bloku sterującego silnikiem. Procedura jest znacznie prostsza niż cofanie przebiegu w licznikach mechanicznych, ale ma też swoje specyficzne cechy.

Jak sprawdzić rzeczywisty przebieg samochodu

Najprostszym i najbardziej wiarygodnym sposobem sprawdzenia odczytów licznika jest skorzystanie z specjalnej usługi online. W tym celu potrzebny jest unikalny identyfikator samochodu – kod VIN.

Wprowadzasz kod VIN, a system generuje raport, w którym podane są przebiegi samochodu w określonych datach. Oprócz tego otrzymujesz dane dotyczące przeglądów technicznych, napraw, warunków eksploatacji, ubezpieczenia, zastawów, aresztów, kredytów itp.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Galeria

Po dwóch latach wrócili do ścigania. Wyjątkowe święto (galeria)


9 listopada 2025, zdjęć: 0

Po dwóch latach wrócili do ścigania. Wyjątkowe święto (galeria)

Mazurek Dąbrowskiego na malutkim torze w Niemczech (galeria)


18 października 2025, zdjęć: 0

Mazurek Dąbrowskiego na malutkim torze w Niemczech (galeria)

Jechali w niepełnym składzie a i tak wygrali. Celina Liebmann liderką


5 października 2025, zdjęć: 0

Jechali w niepełnym składzie a i tak wygrali. Celina Liebmann liderką

Pech byłego zawodnika Stali. Szalone zawody z deszczem w tle


6 września 2025, zdjęć: 0

Pech byłego zawodnika Stali. Szalone zawody z deszczem w tle

Zobacz wszystkie galerie

Patronat medialny - zawodnicy

  • Adam Bednář

  • Mateusz Bartkowiak

  • Wiktor Lampart

  • Krystian Pieszczek

  • Michał Knapp

  • Mateusz Cierniak

  • Tobiasz Musielak

Urodziny obchodzą dziś

  • Andrij Rozaliuk

    Andrij Rozaliuk

    05.12.2000r. (25l.)
  • Po dwóch latach wrócili do ścigania. Wyjątkowe święto (galeria)

    Nicolai Heiselberg

    05.12.2005r. (20l.)

PGE EKSTRALIGA

Drużyny M PKT B +/-
Orlen Oil Motor Lublin 14 33 7 260
Betard Sparta Wrocław 14 26 6 115
KS Apator Toruń 0 0 0 0
Gezet Stal Gorzów 14 10 1 -118
Bayersystem GKM Grudziądz 14 18 4 56
Stelmet Falubaz Zielona Góra 14 15 3 -108
Krono-Plast Włókniarz Częstochowa 14 7 1 -111
INNPRO ROW Rybnik 14 4 0 -205
PRES Grupa Deweloperska Toruń 14 26 5 111

METALKAS 2. EKSTRALIGA

Drużyny M PKT B +/-
Fogo Unia Leszno 14 33 7 274
Abramczyk Polonia Bydgoszcz 14 28 6 177
Moonfin Malesa Ostrów Wielkopolski 14 8 1 -91
Hunters PSŻ Poznań 14 17 4 -42
Cellfast Wilki Krosno 14 21 4 31
Orzeł Łódź 0 0 0 0
Texom Stal Rzeszów 14 18 3 -23
Autona Unia Tarnów 14 6 1 -197
H.Skrzydlewska Orzeł Łódź 14 9 2 -129

KRAJOWA LIGA ŻUŻLOWA

Drużyny M PKT B +/-
Wybrzeże Gdańsk 12 28 6 134
Ultrapur Start Gniezno 12 23 5 119
PKS Polonia Piła 0 0 0 0
OK Kolejarz Opole 12 5 1 -74
Trans MF Landshut Devils 12 10 2 -30
Optibet Lokomotiv Daugavpils 0 0 0 0
Speedway Kraków 12 4 0 -192
Lokomotiv Daugavpils 12 15 3 -39
Pronergy Polonia Piła 12 20 4 82

PARTNERZY

PARTNERZY

PARTNERZY

SpeedwayNews Logo

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione

Na portalu speedwaynews.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym.
Ustawienia plików cookiesZgadzam się
Zarządzaj polityką cookies

Polityka prywatności

Serwis speedwaynews.pl zaktualizował swój Regulamin i Politykę prywatności w związku z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE (RODO).

W związku z powyższym chcielibyśmy poinformować Cię o kilku istotnych informacjach związanych z przetwarzaniem Twoich danych. Pod adresem Informacje o RODO dowiesz się więcej na temat sposobu gromadzenia, wykorzystywania i udostępniania danych przez nasz serwis. Prosimy zapoznaj się z opisanymi zasadami i zaakceptuj je poprzez zaznaczenie pola „zgadzam się”. Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.
Wymagane
Always Enabled
Nie wymagane
SAVE & ACCEPT