Betard Sparta Wrocław ogłosiła sporą zmianę. Wrocławski zespół przystąpi do rozgrywek z nowym logotypem. Rebranding został zaplanowany kilka miesięcy temu, a klub pochwalił się nim w dzisiejsze południe.
Drużynowi Mistrzowie Polski podjęli decyzję o zmianie kilka miesięcy temu. Prace trwały na przełomie 2021 i 2022 roku. Klub zdecydował się na to, aby do pracy zaangażować Jakuba Malickiego – grafika ze sporym doświadczeniem. Pracował on przeszło ze 100 organizacjami sportowymi.
– Znak graficzny klubu sportowego dzisiaj jest nie tylko symbolem lokalnej społeczności, ale również najważniejszym wyróżnikiem jego marki. W możliwie prostej formie kondensuje wartości organizacji, informuje kim klub chce być. Świadczy o profesjonalnym podejściu do wizerunku albo jego braku. Z tego względu rebranding Wrocławskiego Towarzystwa Sportowego Sparta był niezwykle inspirującym wyzwaniem – zdradza Malicki dla klubowych mediów. – Klub łączy bowiem długoletnią historię wrocławskiego żużla, z czym związana jest nazwa i barwy oraz 5 tytułów Mistrza Polski wywalczonych już pod szyldem WTS. Dlatego nowy emblemat zawiera połączenie dwóch najbardziej charakterystycznych elementów wizualnych Sparty Wrocław – pochodni olimpijskiej i akronimu WTS.
Herb nawiązuje do symbolu, który pojawiał się na plastronach Sparty w latach 60. i 80. XX wieku. Nowy herb łączy zatem dziedzictwo Sparty z WTS-em, co jest bardzo przyjemnym połączeniem. Andrzej Rusko, prezes WTS Sparty, również cieszy się z takiego połączenia. – Co było dla nas najistotniejsze w tym projekcie? Bardzo zależało nam na tym, by z ogromną troską i wrażliwością podejść do emocji i wartości, jakie niesie ze sobą nasz klub. Te emocje i wartości tworzą się dzięki budowaniu więzi opartych o jego historię. Wspólnie z Jakubem Malickim spędziliśmy wiele godzin, by sięgnąć do genezy żużlowej Sparty. Kolejnym krokiem było zaprezentowanie wspomnianych wartości w nowej, estetycznej i czytelnej formie graficznej. Ten znak na pewno będzie bardzo istotnym elementem ułatwiającym nam prowadzenie nowoczesnej komunikacji. Przed dzisiejszą prezentacją nowego znaku przeprowadziliśmy konsultacje z kibicami, a także postanowiliśmy podzielić się efektem naszej pracy z zawodnikami i sztabem szkoleniowym WTS. Mogę powiedzieć tylko tyle, że przyjęli tą zmianę niezwykle ciepło. To był dla nas bardzo ważny głos – kończy.
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!