To na co żużlowy świat czekał 15 lat, dojdzie do skutku już za 100 dni. 15 września, o godz. 20:00, na Stadionie Śląskim w Chorzowie, za sprawą finałowej rundy TAURON Speedway Euro Championship, powrócą zawody żużlowe.
Stadion Śląski to legendarne miejsce dla sportu żużlowego w Polsce. To na nim największe sukcesy odnosili polscy żużlowcy, a Jerzy Szczakiel w 1973 roku zdobył dla Polski pierwszy tytuł Indywidualnego Mistrza Świata. O tym, jak bardzo polscy kibice czekają na powrót żużla na legendarny „Śląski” przemawia fakt, że organizatorzy cyklu, sprzedali już 16 tysięcy biletów na finałową rundę TAURON SEC. Za wyjątkowością tegorocznej rywalizacji przemawia również fakt, że stawka zawodników jest w tej edycji wyjątkowo mocna. Nic więc dziwnego, że przygotowania do zawodów idą „pełną parą”.
– Z tygodnia na tydzień nasze przygotowania pokazują, jak szybko ten czas mija. Na tę chwile mamy sprzedane 16 tysięcy biletów, co uważamy za dobry wynik. Każdego dnia, nasza ekipa daje z siebie 200%, tak, aby na Żużel na Śląskim był niezapomnianym wydarzeniem – powiedział Jan Konikiewicz, wiceprezes One Sport.
Organizatorzy cyklu TAURON SEC, firma One Sport, nie ukrywają, że projekt „Żużel na Śląskim” jest obecnie największym wyzwaniem w historii działania firmy. – "Żużel na Śląskim" jest dla nas olbrzymim wyzwaniem. Takie wyzwania stawiamy sobie od pięciu lat. Pierwszym z nich było powstanie cyklu SEC, następnie wyjazd do Rosji i zorganizowanie w Togliatti jednej z rund Indywidualnych Mistrzostw Europy. Niewątpliwie największym wyzwaniem w naszej karierze będzie jednak finał Indywidualnych Mistrzostw Europy na legendarnym Stadionie Śląskim – powiedział Karol Lejman, prezes zarządu One Sport.
Jak będzie wyglądał Żużel na Śląskim? Wiemy na ten temat już prawie wszystko. Wizualizacja toru, jaki będzie ułożony na Stadionie Śląskim, wygląda imponująco. Tor projektował Jacek Gajewski z Waldemarem Wernikiem, we współpracy z Janem Pawlakiem – 6140 metrów powierzchni toru, 370 metrów długości, 16 metrów szerokość łuków, szerokość prostych – 11 metrów; nawierzchnia sjenitowa oraz co najważniejsze 44 890 kibiców na trybunach. Te wszystkie parametry sprawiają, że we wrześniu na Stadionie Śląskim kibice żużla mogą liczyć na niezapomniane emocje.
– Nie ukrywam, że geometria toru podobna jest do Torunia. Szczyty łuków i profile techniczne nie będą symetryczne, co zapewni ciekawe zawody i mnóstwo ścieżek dla zawodników – tak jak na Motoarenie. Szeroki i długi tor, to zapowiedź walki na dystansie. Ma preferować zawodników, którzy nie boją się wyprzedzać. "Żużel na Śląskim" ma być żużlem na "tak", a nie defensywnym ściganiem. Nawierzchnia sjenitowa nie jest trudną nawierzchnią. Co ważne, sprawdza się dobrze również jeśli chodzi o konserwację toru i jego pielęgnacje. Na Stadionie Śląskim ciężko było zrobić krótszy tor, ponieważ musielibyśmy mocno wchodzić w murawę, a długość toru nie wynosiła 400 metrów. 370 metrów, to jest to co udało nam się uzyskać jako długość – powiedział Jacek Gajewski.
Odkąd w 2013 roku, One Sport zaczął organizować cykl Speedway Euro Championship, żużlowe mistrzostwa Europy zyskały na prestiżu nie tylko w kwestii zainteresowania światowej klasy zawodników wartą o tytuł Indywidualnego Mistrza Europy, ale również liczną obecnością kibiców na trybunach. – FIM Europe przykłada dużą wagę do dobrej jakości organizowanych imprez. To co robi One Sport jest niesamowite! Są to młodzi ludzie, którzy wykonują niesamowitą pracę, a przede wszystkim kochają ten sport. Chorzów to niesamowite miejsce, ten stadion zrobił na mnie ogromne wrażenie – powiedział Wolfgang Srb (Prezydent FIM Europe).
To, że magia „Śląskiego” działa przekonaliśmy się kilka dni temu na Stadionie Śląskim w Chorzowie. Podczas specjalnie zorganizowanej konferencji, przedstawione zostały informacje o sponsorze tytularnym tegorocznego cyklu SEC, firmie TAURON Polska Energia S.A. Co warte podkreślenie, Indywidualne Mistrzostwa Europy po raz pierwszy w historii zyskały sponsora tytularnego.
– Jest nam niezmiernie miło, że mamy okazję wspierać takie wydarzenie jak powrót żużla po 15 latach na Stadion Śląski. Śląsk to obszar naszej dystrybucji, więc liczymy na owocną współpracę i promocję marki TAURON. Żużel na Śląskim to wydarzenie, które wpisuje się w obchody odzyskania niepodległości przez Polskę, a nasz udział w tym turnieju, będzie naszym wkładem w to świętowanie – powiedział Marek Wadowski, Wiceprezes Zarządu TAURON Polska Energia S.A.
Jedno jest pewne – Żużel na Śląskim będzie wielkim świętem speedwaya! Mocna stawka zawodników, mnóstwo atrakcji dla kibiców, oraz co najważniejsze – ceny biletów, dzięki którym, powrót żużla na Stadion Śląski, nie będzie osiągalny tylko i wyłącznie dla elit. 15 września 2018 – kierunek Chorzów, Stadion Śląski!
W dalszym ciągu za pomocą portalu www.ebilet.pl oraz www.zuzelnaslaskim.pl można zakupić wejściówki na wielki finał cyklu Speedway Euro Championship, który odbędzie się 15 września na Stadionie Śląskim w Chorzowie. Ceny biletów zaczynają się już od 19 zł!
Kategorie oraz ceny biletów na Żużel na Śląskim:
Kategoria I – od 19 PLN
Kategoria II – od 39 PLN
Kategoria III – od 59 PLN
Kategoria IV – od 79 PLN
Kategoria V – od 99 PLN
Kategoria VIP – 599 PLN
Program zawodów – 15 PLN
źródło: inf. prasowa
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!