Maksymilian „Maks” Angelard przesiada się do prototypów. Polski zawodnik, reprezentujący zespół BWT Mücke Motorsport ma już za sobą testy przedsezonowe, które razem z kolegą zespołowym odbył na kilku europejskich torach. Sezon ruszy już 18 kwietnia na legendarnym Spa.
Sześć rund nie tylko na terenie Niemiec
Niespełna 18-letni Maks Angelard z BWT Mücke Motorsport ma przed sobą sezon obfitujący w sześć rund wyścigowych. W ich trakcie będzie miał aż 12 okazji do walki o zwycięstwo. Pierwsza z nich odbędzie się w terminie 18-20 kwietnia na legendarnym Circuit de Spa-Francorchamps, położonym w belgijskim Stavelot. Stamtąd Maks z zespołem uda się na cztery kolejne rundy rozgrywane bezpośrednio na terenie Niemiec. Najpierw 9-11 maja na torze Hockenheimring, 23-25 maja na obiekcie Lausitzring, a następnie 4-6 lipca na torze Norisring.
Obecność serii Prototype Cup Germany w Niemczech zwieńczy przedostatnia rundą sezonu, rozgrywana na słynnym Nürburgringu. Finał zmagań prototypów klasy LMP3 zaplanowano w terminie 12-14 września, a jego areną będzie austriacki Red Bull Ring. Tym samym cykl zmagań rozpocznie i zakończy się na dwóch torach obecnych w kalendarzu Formułą 1. Co ciekawe, oba charakteryzują się odpowiednio najdłuższą i najkrótszą nitką. Cztery ostatnie rundy towarzyszyć będą ponadto serii DTM, w której w 2020 roku ścigał się m.in. Robert Kubica.
Niespełna 18-letniemu zawodnikowi jadącemu w barwach BWT przyjdzie rywalizować z wieloma o wiele bardziej doświadczonymi kierowcami. Rywale mają już za sobą po kilka sezonów zmagań w prototypach, nie tylko w Niemczech. Nie brak mu jednak chęci do walki z najlepszymi, bo ma świadomość, że w ten sposób może się sporo nauczyć w perspektywie dalszego rozwoju swojej wyścigowej kariery w LMP3 i wyższych klasach prototypów.
Kalendarz sezonu Prototype Cup Germany 2025. Gdzie rywalizuje Maks Angelard?
SPA-FRANCORCHAMPS – 24H SERIES – 18-19-20 kwietnia 2025.
HOCKENHEIMRING – ADAC HISTORIC 2025 – 9-10-11 maja 2025.
LAUSITZRING – DTM 2025 – 23-24-25 maja 2025.
NORISRING – DTM 2025 – 4-5-6 lipca 2025.
NÜRBURGRING – DTM 2025 – 9-10 sierpnia 2025.
RED BULL RING – DTM 2025 – 12-13-14 września 2025.
Format weekendów wyścigowych
Weekend wyścigowy z perspektywy zawodnika trwa od środy do niedzieli. Pierwszego dnia zespół mają dzień testowy i dwie sesje jazdy na torze. W czwartek następuje tzw. scrutineering, czyli kontrola prototypów, by w piątek rozpocząć na dobre rywalizację od dwóch sesji treningowych. Po południu następuje pierwsza sesja kwalifikacyjna, ustalająca kolejność do sobotniego wyścigu. W sobotę rano następuje druga sesja kwalifikacyjna, dzięki której poznajemy kolejność stawki wyścigu numer dwa. Obie sesje wyścigowe rozgrywane są odpowiednio w sobotę i niedzielę rano, a rywalizacja toczy się przez 55 minut + 1 okrążenie. Podczas wyścigu obu kierowców w danym prototypie pokonuje porównywalny dystans, jadąc około połowy regulaminowej długości.
Sesje kwalifikacyjne, jak i wyścigi znajdziesz na kanale serii w serwisie YouTube. To pozwala kibicom z całego świata śledzić, jak Maks Angelard poradzi sobie w nowym zespole.
Maks Angelard z pozytywnym nastawieniem. Udało się wykonać krok naprzód
– Pogoda podczas testów pozwoliła nam, szczęście w nieszczęściu, sprawdzić się w totalnie skrajnych warunkach. Jednego dnia jeździliśmy w pełnym słońcu, innego – tor zamienił się w lodowisko. Było mokro, mnie czekał ostatni wyjazd na tor, a na samochodzie były założone slicki. Cieszę się z tego typu doświadczeń, bo pozwalają one w kontrolowanych warunkach odnaleźć siebie, nabrać pewności i nieustannie trenować umiejętność improwizacji, która w warunkach wyścigowych jest nieocenioną pomocą, gdy sytuacje awaryjne zdarzają się tuż przed Tobą. Doskonale dogaduję się z moim kolegą zespołowym i inżynierami. Jestem pozytywnie nastawiony na nadchodzący sezon w barwach BWT Mücke Motorsport i nie mogę się doczekać, co on przyniesie – przyznał Maks Angelard.
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!