W czwartek na Politechnice Lubelskiej oddano do użytku tunel aerodynamiczny. Jako pierwsi w osobliwym wyścigu z powietrzem brali udział żużlowcy Motoru Lublin - Jarosław Hampel i młodzieżowiec, Mateusz Cierniak.
Tunel aerodynamiczny, o którym mowa, jest największą tego typu budowlą we wschodniej części Polski. Oddany wczoraj do użytku, znajduje się na tamtejszej Politechnice Lubelskiej. Jego powierzchnia to niemal 160 metrów sześciennych przy wadze czterdziestu ton. Funkcje, która spełniać ma tunel aerodynamiczny, to pomoc przy prowadzeniu badań związanych z motoryzacją, lotnictwem, energetyką wiatrową, sportem, czy też sportem. Jako pierwsi udział w testach brali zawodnicy wicemistrza Polski, Motoru Lublin. Na lubelskiej uczelni zjawili się bowiem Jarosław Hampel i Mateusz Cierniak, którzy wzięli udział w niecodziennym wyścigu z wiatrem. Dzięki tym badaniom będą oni mogli zająć jak najlepszą pozycję na motocyklu w trakcie zawodów, co ma wpłynąć na osiągane przez nich wyniki.
– Tunel aerodynamiczny jest świetnym miejscem do przetestowania kluczowych charakterystyk z punktu widzenia sukcesu sportowego – w takich dyscyplinach, jak: skoki narciarskie, narciarstwo, bobsleje, sporty motorowe czy kolarstwo, gdzie siły aerodynamiczne działają w sposób szczególny na zawodników. Analizie aerodynamicznej można poddać sprzęt zawodników oraz odpowiednie ułożenie sylwetki ciała podczas zawodów – mówił prof. Mirosław Wendeker, kierownik Katedry Termodynamiki, Mechaniki Płynów i Napędów Lotniczych PL.
Źródło: lublin112.pl
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!