We wtorkowe przedpołudnie zapraszamy na ciekawy wywiad z młodym narybkiem żużla w Lublinie. Jan Rachubik to zawodnik, który w sezonie 2021 będzie debiutował na "dorosłym" motocyklu, czyli tzw. "pięćsetce".
Michał Rostek (speedwaynews.pl) – Dlaczego właśnie żużel? Kiedy zrodził się pomysł, żeby zostać właśnie żużlowcem?
Jan Rachubik, młodzieżowiec Motoru Lublin – Od zawsze interesowały mnie sporty motorowe. Początkowo moja przygoda z motocyklami rozpoczęła się na motocrossie, a gdy skończyłem 13 lat postanowiłem spróbować swoich sił na żużlu.
– Rodzice bardzo Cię wspierają, ale czy nie było problemu z uzyskaniem od nich zgody na uprawianie tego sportu?
– Długo namawiałem rodziców na zgodę na uprawianie motocrossu i zgodzili się dopiero kiedy ukończyłem 11 lat. A gdy zgodzili się na motocross z żużlem nie było problemu i do teraz mnie wspierają.
– 16 lat kończysz 21 czerwca 2021 roku. Z pewnością chciałbyś w tym roku zadebiutować w swojej drużynie w meczu ligowym, jednak chyba na debiut będziesz musiał poczekać.
– W naszym składzie jest kilku juniorów bardziej doświadczanych ode mnie i miniony sezon był przez pandemię znacznie okrojony, ale liczę, że już od wczesnej wiosny będą możliwe treningi i będę dawał z siebie wszystko by jak najlepiej się rozwinąć i być gotowym na debiut w ekstralidze.
– Jakie masz plany na nadchodzący sezon, jeśli chodzi o starty, oczywiście oprócz DMPJ?
– Mam plany brać udział we wszystkich juniorskich zawodach.
– Czy jest pomysł, żebyś np. w sezonie startował jako "gość" w którejś z niższych lig? To z pewnością pozwoliłoby Ci być może zasmakować rozgrywek ligowych?
– Jeżeli klub wyrazi zgodę na wypożyczenie to z pewnością rozważę taką możliwość, bo każde doświadczenie na zawodach jest cenne.
– Dwa lata startowałeś w "250-tkach". Jaki był Twój największy sukces w tej klasie?
– Zająłem 3 miejsce w III Memoriale Krystiana Rempały w Tarnowie, gdzie zdobyłem 9pkt.
– Czy nie miałeś problemu, aby przesiąść się na "500-tki"? Czy ta różnica w mocy obu klas jest bardzo zauważalna?
– Technika jazdy na 250-tkach jest podobna do 500-tek ale moim zdaniem lepiej się jeździ na motocyklu o pojemności 500 cm., ponieważ ma większą moc i łatwiej jest wyłamać motocykl w łuku.
– W swoim debiucie w "pięćsetkach" w turnieju o DMPJ na torze w Tarnowie zdobyłeś 6 punktów. Czy byłeś z tego debiutu zadowolony?
– Ze swojego debiutu byłem umiarkowanie zadowolony. Chociaż zdobyłem 6pkt. jednak nie wygrałem żadnego biegu, ale najważniejsze, że debiutanckie zawody bezpiecznie odjechałem.
– Zaczynałeś od moto crossu. Teraz też jak widzimy w mediach społecznościowych, jest to jeden z elementów przygotowań. Do sezonu.
– Tak staram się po zakończonym sezonie utrzymywać kontakt z motocyklem, dlatego co każdy weekend jeżdżę na tor potrenować.
– Jak wyglądał będzie Twój okres przygotowań?
– Trenuję pod okiem trenera oraz przygotowuję się indywidualnie biegając i jeżdżąc na motocrossie.
– Jak lubisz spędzać czas wolny?
– Najchętniej w ruchu, jeżdżę dużo na rowerze. W sezonie zimowym bardzo lubię jeździć na nartach.
– Niedawno uczestniczyłeś razem z kadrą juniorów w zgrupowaniu w Bieszczadach. Jak oceniasz ten wyjazd?
– Wyjazd oceniam pozytywnie. Każdy wspólny wyjazd integruję naszą grupę, co na pewno przełoży się na dobre wyniki w przyszłym sezonie.
– Z kim z drużyny najlepiej się dogadujesz?
– W zeszłym sezonie najlepszy kontakt miałem z Wiktorem Trofimowem, Słuchałem jego cennych wskazówek i rad. Jeśli chodzi o moich rówieśników to ze wszystkimi mam dobry kontakt.
– Kto jak dotychczas miał największy wpływ na Twoja karierę?
– Największy wpływ mieli moi trenerzy, na początku Robert Jucha a obecnie Maciej Kuciapa.
– Na pewno są zawodnicy, na których się wzorujesz. Kto jest Twoim idolem?
– Moim wzorem jest Matej Zagar, podoba mi się jego styl jazdy i waleczność.
– I na koniec proszę kilka słów od siebie dla kibiców.
– Życzę sobie i kibicom, żeby powrócili na stadiony i w sezonie 2021 ponownie zapełnili „Z5”. Ze swojej strony chciałbym prosić o wsparcie i doping dla juniorów Motoru Lublin.
Źródło: inf. własna
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!