⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Reprezentacja
  • Juniorzy
  • PGE Ekstraliga
    • Składy
    • Terminarz i wyniki
    • Statystyki
  • Ekstraliga U24
    • Składy
    • Terminarz i wyniki
  • Metalkas 2. Ekstraliga
    • Składy 
    • Terminarz i wyniki
    • Statystyki
  • Krajowa Liga Żużlowa
    • Składy
    • Terminarz i wyniki
    • Statystyki
  • SGP / DPŚ / SON
    • TERMINARZ/WYNIKI SGP
    • TERMINARZ/WYNIKI SON
  • SGP 2
    • TERMINARZ/WYNIKI SGP 2
  • TERMINARZ/WYNIKI SEC
    • SEC
  • Inne kraje
    • Anglia
    • Szwecja
    • Dania
    • Rosja
    • Czechy
    • Niemcy
    • Francja
    • Australia
    • Inne
  • Pozostałe turnieje
  • Mini żużel/250cc
  • Inne odmiany żużla
  • Speedrower
  • Detektor Krytyka
  • Formuła 1
  • Relacje LIVE
Zakończona
 Logo FINAŁ Indywidualnego Pucharu Polski 85-140cc w Wawrowie
19.10.2025 12:00
Zakończona
 Logo FINAŁ DMP 85-140cc w Wawrowie
18.10.2025 14:00
Zakończona
 Logo Puchar MACEC w Pardubicach
18.10.2025 12:00
Zakończona
Glasgow Tigers Logo
51:39
../../../wp-content/uploads/2022/11/Nowy-projekt-5.png Logo
17.10.2025 20:30
Zakończona
Poole Pirates Logo
51:39
../../../wp-content/uploads/2022/11/Nowy-projekt-6.png Logo
15.10.2025 20:30
Zakończona
 Logo 4. runda Extraligi w Žarnovicy
12.10.2025 14:00
Strona główna » Dawid Rempała: Na początku miałem nie jeździć na żużlu (wywiad – cz. 1.)

Żużel. Dawid Rempała: Na początku miałem nie jeździć na żużlu (wywiad – cz. 1.)

  • Metalkas 2. Ekstraliga
  • Składy
15 grudnia 2018 Ten artykuł przeczytasz w 15 minut

Stanisław Wrona

Dawid Rempała: Na początku miałem nie jeździć na żużlu (wywiad – cz. 1.)

Zapraszamy na pierwszą część rozmowy z Dawidem Rempałą, zawodnikiem Grupa Azoty Unii Tarnów. W niej poruszyliśmy głównie temat początków jego przygody z „czarnym sportem” oraz występów w debiutanckim sezonie na polskich torach.

Stanisław Wrona, speedwaynews.pl: Skąd i kiedy wziął się pomysł jazdy na żużlu? Przygodę z tym sportem rozpocząłeś w szkółce Janusza Kołodzieja. Nie chciałeś zacząć od treningów w „Jaskółkach”?
Dawid Rempała, zawodnik Grupa Azoty Unii Tarnów: – Na początku w ogóle miałem nie jeździć na żużlu, bo rodzice strasznie bali się o to, że nie pogodzą środków, razem ze szkołą i tym wszystkim. Wówczas zacząłem grać w piłkę. Pograłem sobie trzy lata i wtedy nie przychodziło mi wcale na myśl, że będę się ścigał. Pewnego razu tata wziął nas z bratem na trening do Pana Janusza Kołodzieja. Po tym już cały czas miałem w głowie jazdę, pojawił się do tego cross. W sumie wtedy już tak samo wyszło, że zapisał mnie do trenera Janusza Kołodzieja, bo brat boi się do dzisiaj. Tak zacząłem tę przygodę. Nie było w ogóle rozmów z Unią Tarnów wówczas, bo bardziej zacząłem się interesować żużlem pod kątem jazdy przez trenera Janusza Kołodzieja.

Ostatecznie później dołączyłeś do szkółki klubowej i egzamin na licencję zdawałeś już w Unii. Czym była powodowana ta zmiana?
– Powodem tego był fakt, że nie chciałem gdzieś po różnych klubach „chodzić”, bo to byłoby bez sensu, skoro mamy tak dobrą drużynę w Tarnowie, która występowała w Ekstralidze, z wysokim poziomem szkolenia. Dlatego chciałem przejść do Unii, żeby mieć wszystko na miejscu, włącznie ze szkołą. To jest teraz przynajmniej pogodzone.

Czy wszystko było załatwione w zgodnych relacjach?
– Tak, z trenerem Januszem wszystko było w porządku. Nie miał żadnych problemów z tym, żebym zaczął jeździć w Tarnowie. Wszystko było ok.

24 maja zdałeś egzamin na licencję w Gnieźnie. Jak to wspominasz i czy było to według Ciebie łatwe?
– Ten egzamin to na początku był dla mnie „dramat”, bo rano ok. dziewiątej mieliśmy trening i ja na nim „skasowałem” cały jeden motor. Gdzieś na łuku się przewróciłem. Wprowadzaliśmy szybko zmiany i wszystko było już ustawione na drugi motocykl. Tamtego nie wyprostowaliśmy, więc przeszedłem na ten kolejny, na którym w ogóle nie jeździłem, chyba od dwóch miesięcy wstecz. Do egzaminu na licencję przystąpiłem zatem na tym drugim motorze. Na początku, przy pierwszym „kółku”, nie wiedziałem w ogóle co się dzieje (śmiech). Później nie myślałem już jednak o tym. Trzeba było tylko trzymać gaz i jechać do końca.

Następnie rywalizacja spod taśmy w czwórkę. Pamiętasz z kim jechałeś? Były większe nerwy?
– Wówczas jechałem chyba z Krzyśkiem Sadurskim z Leszna i z chłopakami z Gorzowa oraz Gniezna. Pamiętam, że była taka śmieszna sytuacja, że pracownik Klubu z Gniezna, który puszczał nas spod taśmy, nie włączył zielonego światła. Wszyscy wystartowali, a ja byłem w małym szoku i zrobiłem to dopiero z dwie sekundy po nich. Chyba i tak dojechałem drugi, czy coś podobnego. Było jednak w porządku.

Ważne, że się udało. Niedługo później, bo 5 czerwca zaliczyłeś debiut i swoje pierwsze zawody, a miało to miejsce dodatkowo przed tarnowską publicznością. Czy była trema i denerwowałeś się? Jak pamiętasz ten występ?
– Na pewno trema trochę się pojawiła, bo wiadomo, że przy pierwszych zawodach człowiek się stresował. Podchodziłem do tego jednak w miarę spokojnie i myślałem, że co ma być to będzie. Nie chciałem się „napinać”. Zdobyłem tam cztery punkty w czterech biegach, ale chyba na trzeciej pozycji miałem jeszcze defekt. Myślę, że wszystko było w porządku. Początek miałem nie najgorszy, później obyło się bez stresu, więc nic mi nie pozostawało, tylko jeździć (śmiech).

Później startowałeś regularnie w rundach DMPJ – najpierw eliminacyjnych, a następnie półfinałowych. W każdej dorzucałeś punkty do dorobku drużyny. Jak wspominasz te dalsze występy? Tych torów z czasem przybywało, a jazda na pewno procentowała.
– Dokładnie tak. Każdy nowy tor, to nowy punkt do doświadczenia. Najbardziej pamiętam występ w Toruniu, tam był mój pierwszy wygrany wyścig. Przyjechałem z przodu w biegach z Łodzią i Częstochową. Było fajnie. Wiadomo, że jedne występy miałem lepsze, a inne gorsze. Byłem jeszcze niedoświadczony, to nie wiedziałem za bardzo, jak to wygląda. Myślę, że ten sezon nie był najlepszy, ale nie był też najgorszy.

2 sierpnia, we wspomnianej przed chwilą półfinałowej rundzie DMPJ w Toruniu zdobyłeś 6 punktów w trzech startach. Był to Twój najlepszy występ i czy przez to Motoarena Ci się bardziej spodobała?
– Tor na Motoarenie zawsze mi się podobał. Wcześniej byliśmy tam na innych zawodach. Byłem ogólnie zakochany w tym stadionie i torze. Wszystko było piękne. Gdy już przyjechałem tam i wygrałem na nim swój pierwszy bieg, to było świetnie. Jest to chyba najlepszy tor, jaki do tej pory widziałem w życiu. Wszystko wyszło fajnie. Pierwszy bieg wygrałem, drugi również i w trzecim (z juniorami z Gdańska – przyp. red.) jechałem na drugiej pozycji, a skończyłem z defektem, co było najgorsze. Na Motoarenę będę jednak zawsze wracał z przyjemnością.

Później odbyła się niefortunna runda w Gdańsku, gdzie zanotowałeś upadek i w kolejnych trzech odsłonach tych rozgrywek nie wystąpiłeś. Co się wtedy stało i jakie były tego konsekwencje?
– Tak naprawdę to ja miałem wtedy dwa upadki. W pierwszym biegu wyszliśmy dobrze ze startu z Patrykiem Rolnickim. „Przeciągnęło” go jednak jeszcze na kole do wyjścia w łuk i ja już nie miałem miejsca, więc się położyłem. Wówczas wstałem i wszystko było w porządku, a w następnym biegu dojechałem trzeci. W tym moim ostatnim wyścigu tor był już bardzo rozwalony, a z tego co pamiętam tego dnia miało miejsce chyba 20 wypadków. O tym świadczy również to, że leżeliśmy wtedy po zawodach w szpitalu w piątkę. Na „SOR-ze” (Szpitalny Oddział Ratunkowy – przyp. red.) śmiano się już, że tylko żużlowcy są przyjmowani (śmiech). W moim przypadku drugi łuk był strasznie dziurawy i ja jechałem za  liderem biegu. „Wszedłem” w te dziury, obróciło mnie, a za mną był jeden z kolegów z Łotwy. Chłopak również nie wiedział już, co ma zrobić, bo gdy ktoś mu się przewrócił przed twarzą, to nie wiadomo, czy puścić motor, czy najechać na niego. Niestety puścił motocykl, który wpadł we mnie. Doznałem kontuzji lędźwi tak, że chyba przez miesiąc nie jeździłem (od 7 sierpnia do 4 września, pomijając występ w DMPJ w Tarnowie – przyp. red.). Tyle leczyłem tę kontuzję, bo przez pierwsze dwa tygodnie, nie mogłem się w ogóle schylić. Odczuwałem taki ból, że „masakra”. W tym czasie wyjechałem jednak z rodzicami na wakacje na Chorwację. Wiadomo, że pogoda zrobiła swoje, wygrzało mnie. Gdy przyjechaliśmy do Polski, byłem jak nowo narodzony. Wróciliśmy z wakacji trzy dni przed kolejną rundą półfinałową DMPJ w Tarnowie.

Pauzowałeś dokładnie dwa tygodnie i wystąpiłeś w dwóch biegach 21 sierpnia w Tarnowie. Czy zależało Ci bardziej na tym występie? Dzień później zabrakło Cię bowiem w kolejnej rundzie w Lublinie.
– Wtedy w Tarnowie zdobyłem dwa punkty z bonusem w dwóch startach. Strasznie „spinałem” się przed tymi zawodami, bo chciałem trochę pokazać, że wracam po tej kontuzji, ale jestem w stanie zdobyć te punkty. Wyszło tak, a nie inaczej. W pierwszym biegu dojechałem drugi, później już jechali chłopaki raczej bardziej doświadczeni. Nie dałem rady z nimi wygrać i skończyłem na tych dwóch punktach. Kolejnego dnia wyszło tak, że Przemek Konieczny pojechał za mnie.

W Tarnowie wystąpiłeś z rezerwy w tylko dwóch biegach. To też było spowodowane jeszcze tą kontuzją?
– Nie. Wówczas mieliśmy skład czteroosobowy i prawie każdy jechał z założenia jeden bieg mniej. Dlatego  wystartowałem w tylko dwóch biegach. Zawody zacząłem wtedy dopiero w szesnastym wyścigu.

Na początku września odbyły się trzy ostatnie rundy DMPJ, w tym dwie w Gnieźnie i jedna w Łodzi. Pierwszy występ w dawnej stolicy Polaków wspominasz chyba miło, bo zdobyłeś tam 7 punktów z bonusem w czterech startach.
– W Gnieźnie wykorzystałem to, że właśnie tam zdawałem egzamin na licencję i już wtedy ten tor mi się spodobał. Wiedzieliśmy, co i jak z ustawieniami – czy trzeba jechać „wyżej, czy niżej”. Do tych zawodów podchodziłem strasznie spokojnie, bez żadnej „napinki”, ani niczego podobnego. Puszczałem sprzęgło, wygrywałem start i jechałem do przodu. Tam wygrałem chyba dwa biegi. Były to fajne zawody. Zepsułem tylko jeden swój bieg, ostatni, w którym brałem udział.

Tor w Gnieźnie zatem również lubisz. Czy jego geometria bardziej Ci pasuje? Jest to owal bowiem również dosyć twardy, jak ten w Tarnowie.
– Jest tam super tor, naprawdę polecam (uśmiech). Jest on strasznie twardy i dosyć równy. Praktycznie żadnych dziur na tych zawodach nie było, chociaż coś tam się „wyrabiało”, ale gdy się to dobrze objechało, to nie miałem problemów. Był to naprawdę super, elegancki owal.

Na drugą część rozmowy zapraszamy Państwa już w poniedziałek, 17 grudnia. W niej pojawi się temat ostatnich występów w sezonie 2018, ze zdobyciem Drużynowego Mistrzostwa Polski Juniorów włącznie. Dodatkowo nasz rozmówca opowie o planach na kolejny rok.

źródło: inf. własna

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Autona Unia Tarnów
  • Dawid Rempała

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Wrócił z żużlowego niebytu i został prawdziwą rewelacją ligi!

Sport żużlowy. Wrócił z żużlowego niebytu i został prawdziwą rewelacją ligi!

Dawid Dukiewicz

  • Krajowa Liga Żużlowa
4 grudnia 2025

Sezon ligowy dobiegł końca, co też oznacza czas na podsumowania. Oto nasz cykl w którym opiszemy dokonania każdego sklasyfikowanego zawodnika w polskich rozgrywkach ligowych, rozpoczynając od dołu KLŻ, a kończąc na czołówce PGE Ekstraligi.

Miał niewiele jazdy. Zawodnik Unii mówi o przyczynach

Żużel - Miał niewiele jazdy. Zawodnik Unii mówi o przyczynach

Hubert Furmaniak

  • Krajowa Liga Żużlowa
29 listopada 2025

Kacper Grzelak przyznał, że początek sezonu go lekko podciął na duchu. Polak ma jednak zamiar dać z siebie wszystko w nowych barwach.

Polski klub w kryzysie. Walczą o przetrwanie

Żużel - Polski klub w kryzysie. Walczą o przetrwanie

Rafał Drabiniok

  • Krajowa Liga Żużlowa
29 listopada 2025

Unia Tarnów ponownie znalazła się w kryzysie. Po odwołaniu prezesa i zamieszaniu wokół transferu juniora klub walczy o licencję na start w sezonie 2026. Czasu na ratunek jest coraz mniej.

Zawodnik Unii pożegnał się z kibicami. Emocjonalny wpis

Żużel: Zawodnik Unii pożegnał się z kibicami. Emocjonalny wpis

Rafał Drabiniok

  • Krajowa Liga Żużlowa
24 listopada 2025

Marko Lewiszyn po trzech sezonach żegna się z Unią Tarnów. Ukrainiec opublikował wzruszające podziękowania dla kibiców i zamknął ważny etap swojej kariery.

Unia Tarnów z ważnym komunikatem. Chodzi o finanse

Żużel. Unia Tarnów z ważnym komunikatem. Chodzi o finanse

Hubert Czaja

  • Metalkas 2. Ekstraliga
21 listopada 2025

Nie jest tajemnicą, że sezon 2025 przyniósł Unii Tarnów wiele finansowych problemów. Teraz klub chce podwyższyć kapitał zakładowy o niemal 3 miliony złotych, aby ustabilizować sytuację spółki.

Podziękował za sezon. Przyszły będzie jeszcze lepszy?

Żużel. Podziękował za sezon. Przyszły będzie jeszcze lepszy?

Wojciech Jagodziński

  • Krajowa Liga Żużlowa
18 listopada 2025

Po krótkim epizodzie w Lublinie przyjął ofertę klubu z Krakowa. Nie może żałować tej decyzji, bo przypomniał o sobie kibicom. Teraz dziękuje za owocny rok w drugiej stolicy Polski.

Szykuje się odejście z Tarnowa? Prowadził rozmowy z klubami

Sport żużlowy. Szykuje się odejście z Tarnowa? Prowadził rozmowy z klubami

Hubert Furmaniak

  • Krajowa Liga Żużlowa
15 listopada 2025

Jan Heleniak prowadził rozmowy z kilkoma klubami odnośnie sezonu 2025. 18-letni młodzieżowiec Unii Tarnów nie ma już ważnego kontraktu z tymże klubem. Nie jest powiedziane, że miałby podpisać nową umowę.

Zagrali w szczytnym celu. Wystąpili Berntzon, Szczepaniak czy żużlowcy PSŻ-u (zdjęcia)

Sport żużlowy. Zagrali w szczytnym celu. Wystąpili Berntzon, Szczepaniak czy żużlowcy PSŻ-u (zdjęcia)

Konrad Klusak

  • Inne
13 listopada 2025

W weekend 8-9 listopada w Ostrowie Wielkopolskim odbył się turniej charytatywny w halową piłkę nożną, który po raz trzeci już rozegrano pod nazwą Memoriału Tomasza Jędrzejaka, legendy ostrowskiego żużla i pierwszego Indywidualnego Mistrza Polski z tego miasta.

Nie ma chętnych na transmisje?

Żużel. Nie ma chętnych na transmisje?

Hubert Furmaniak

  • Krajowa Liga Żużlowa
12 listopada 2025

Krajowa Liga Żużlowa nie generuje wielkiego zainteresowania wśród nadawców. Wielce prawdopodobne, że w sezonie 2026 również nie zobaczymy najniższego poziomu rozgrywkowego w telewizji. Czy to źle dla klubów?

Ujawnia kulisy odejścia z Tarnowa. Mówi o ważnej kwestii

Żużel: Ujawnia kulisy odejścia z Tarnowa. Mówi o ważnej kwestii

Rafał Drabiniok

  • Metalkas 2. Ekstraliga
11 listopada 2025

Mateusz Szczepaniak zmienił barwy przed sezonem 2026. Po trudnym roku w Tarnowie doświadczony zawodnik zdecydował się na przenosiny do Texom Stali Rzeszów. Opowiada o powodach transferu, problemach „Jaskółek” i rosnącym poziomie Metalkas 2. Ekstraligi.

Galeria

Po dwóch latach wrócili do ścigania. Wyjątkowe święto (galeria)


9 listopada 2025, zdjęć: 0

Po dwóch latach wrócili do ścigania. Wyjątkowe święto (galeria)

Mazurek Dąbrowskiego na malutkim torze w Niemczech (galeria)


18 października 2025, zdjęć: 0

Mazurek Dąbrowskiego na malutkim torze w Niemczech (galeria)

Jechali w niepełnym składzie a i tak wygrali. Celina Liebmann liderką


5 października 2025, zdjęć: 0

Jechali w niepełnym składzie a i tak wygrali. Celina Liebmann liderką

Pech byłego zawodnika Stali. Szalone zawody z deszczem w tle


6 września 2025, zdjęć: 0

Pech byłego zawodnika Stali. Szalone zawody z deszczem w tle

Zobacz wszystkie galerie

Patronat medialny - zawodnicy

  • Adam Bednář

  • Mateusz Bartkowiak

  • Wiktor Lampart

  • Krystian Pieszczek

  • Michał Knapp

  • Mateusz Cierniak

  • Tobiasz Musielak

Urodziny obchodzą dziś

  • Andrij Rozaliuk

    Andrij Rozaliuk

    05.12.2000r. (25l.)
  • Po dwóch latach wrócili do ścigania. Wyjątkowe święto (galeria)

    Nicolai Heiselberg

    05.12.2005r. (20l.)

PGE EKSTRALIGA

Drużyny M PKT B +/-
Orlen Oil Motor Lublin 14 33 7 260
Betard Sparta Wrocław 14 26 6 115
KS Apator Toruń 0 0 0 0
Gezet Stal Gorzów 14 10 1 -118
Bayersystem GKM Grudziądz 14 18 4 56
Stelmet Falubaz Zielona Góra 14 15 3 -108
Krono-Plast Włókniarz Częstochowa 14 7 1 -111
INNPRO ROW Rybnik 14 4 0 -205
PRES Grupa Deweloperska Toruń 14 26 5 111

METALKAS 2. EKSTRALIGA

Drużyny M PKT B +/-
Fogo Unia Leszno 14 33 7 274
Abramczyk Polonia Bydgoszcz 14 28 6 177
Moonfin Malesa Ostrów Wielkopolski 14 8 1 -91
Hunters PSŻ Poznań 14 17 4 -42
Cellfast Wilki Krosno 14 21 4 31
Orzeł Łódź 0 0 0 0
Texom Stal Rzeszów 14 18 3 -23
Autona Unia Tarnów 14 6 1 -197
H.Skrzydlewska Orzeł Łódź 14 9 2 -129

KRAJOWA LIGA ŻUŻLOWA

Drużyny M PKT B +/-
Wybrzeże Gdańsk 12 28 6 134
Ultrapur Start Gniezno 12 23 5 119
PKS Polonia Piła 0 0 0 0
OK Kolejarz Opole 12 5 1 -74
Trans MF Landshut Devils 12 10 2 -30
Optibet Lokomotiv Daugavpils 0 0 0 0
Speedway Kraków 12 4 0 -192
Lokomotiv Daugavpils 12 15 3 -39
Pronergy Polonia Piła 12 20 4 82

PARTNERZY

PARTNERZY

PARTNERZY

SpeedwayNews Logo

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione

Na portalu speedwaynews.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym.
Ustawienia plików cookiesZgadzam się
Zarządzaj polityką cookies

Polityka prywatności

Serwis speedwaynews.pl zaktualizował swój Regulamin i Politykę prywatności w związku z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE (RODO).

W związku z powyższym chcielibyśmy poinformować Cię o kilku istotnych informacjach związanych z przetwarzaniem Twoich danych. Pod adresem Informacje o RODO dowiesz się więcej na temat sposobu gromadzenia, wykorzystywania i udostępniania danych przez nasz serwis. Prosimy zapoznaj się z opisanymi zasadami i zaakceptuj je poprzez zaznaczenie pola „zgadzam się”. Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.
Wymagane
Always Enabled
Nie wymagane
SAVE & ACCEPT