Na stronie Polskiego Związku Motorowego pojawił się regulamin rozgrywek Ekstraligi na sezon 2026. Tym samym ostatecznie rozwiano kwestię wprowadzenia zagranicznego juniora.
Od dłuższego czasu mówiło się o tym, że w sezonie 2026 możliwa będzie jazda zagranicznym juniorem. Właśnie opublikowano regulamin przyszłorocznej PGE Ekstraligi, który oficjalnie to potwierdził. Przepis nie będzie obowiązywał w niższych ligach.
Fragment Artykułu 709 Regulaminu Rozgrywek Ekstraligi (DMP) na sezon 2026:
Z numerami startowymi 6 i 7 oraz 14 i 15 mogą być zgłoszeni wyłącznie zawodnicy młodzieżowi, w tym co najmniej jeden nie posiadający licencji międzynarodowej wydanej przez inną FMN [federację] niż PZM.
Dotychczasowy zapis wskazywał, iż pod numerami 6-7/14-15 mogą znaleźć się wyłącznie zawodnicy krajowi, którzy nie posiadają innej licencji międzynarodowej. Taka zmiana, choć przewidywana już od dawna, na pewno ucieszy kibiców klubów, które skorzystają z możliwości jazdy zagranicznym juniorem. Co najważniejsze, zmianie nie ulega łączna liczba Polaków w składzie. Ich nadal musi być przynajmniej czterech. Jeśli więc któryś zespół postawi na zagranicznego młodzieżowca, będzie musiał wpisać do składu trzech polskich seniorów.
Do nowych realiów dostosowano także przepisy związane z zawodnikiem rezerwowym. Obcokrajowiec umieszczony pod numerem 8/16 będzie mógł zastąpić polskiego żużlowca U24 tylko wtedy, gdy w składzie znajdzie się łącznie minimum pięciu Polaków. W żaden sposób nie ograniczono natomiast możliwości zmian polskich seniorów powyżej 24. roku życia. Zmiany takie, jak w sezonie 2025 (np. Bednář za Fajfera) jak najbardziej będą możliwe.
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!