⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Reprezentacja
  • Juniorzy
  • PGE Ekstraliga
    • Składy
    • Terminarz i wyniki
    • Statystyki
  • Ekstraliga U24
    • Składy
    • Terminarz i wyniki
  • Metalkas 2. Ekstraliga
    • Składy 
    • Terminarz i wyniki
    • Statystyki
  • Krajowa Liga Żużlowa
    • Składy
    • Terminarz i wyniki
    • Statystyki
  • SGP / DPŚ / SON
    • TERMINARZ/WYNIKI SGP
    • TERMINARZ/WYNIKI SON
  • SGP 2
    • TERMINARZ/WYNIKI SGP 2
  • TERMINARZ/WYNIKI SEC
    • SEC
  • Inne kraje
    • Anglia
    • Szwecja
    • Dania
    • Rosja
    • Czechy
    • Niemcy
    • Francja
    • Australia
    • Inne
  • Pozostałe turnieje
  • Mini żużel/250cc
  • Inne odmiany żużla
  • Speedrower
  • Detektor Krytyka
  • Formuła 1
  • Relacje LIVE
Zakończona
 Logo FINAŁ Indywidualnego Pucharu Polski 85-140cc w Wawrowie
19.10.2025 12:00
Zakończona
 Logo FINAŁ DMP 85-140cc w Wawrowie
18.10.2025 14:00
Zakończona
 Logo Puchar MACEC w Pardubicach
18.10.2025 12:00
Zakończona
Glasgow Tigers Logo
51:39
../../../wp-content/uploads/2022/11/Nowy-projekt-5.png Logo
17.10.2025 20:30
Zakończona
Poole Pirates Logo
51:39
../../../wp-content/uploads/2022/11/Nowy-projekt-6.png Logo
15.10.2025 20:30
Zakończona
 Logo 4. runda Extraligi w Žarnovicy
12.10.2025 14:00
Strona główna » Tarnów musi wylecieć. Zacznijmy traktować się poważnie

Żużel. Tarnów musi wylecieć. Zacznijmy traktować się poważnie

  • Metalkas 2. Ekstraliga
12 marca 2025 Ten artykuł przeczytasz w 14 minut

Dawid Gruntkowski

Tarnów musi wylecieć. Zacznijmy traktować się poważnie

Problemy Unii Tarnów to już żużlowy rolling joke. Kolejny dzień, kolejny raz słyszymy to samo. Czas z tym skończyć i zacząć traktować polski żużel poważnie.

Czym byłaby żużlowa wiosna bez szeregu problemów poszczególnych klubów, kłopotów licencyjnych czy spłat na ostatnią chwilę. Jest to już nieodłączna część naszego cyrku. Naprawdę byłbym zaskoczony, gdyby przed rozpoczęciem ligowej rywalizacji wszystko było w porządku, a żaden klub nie stałby nad przepaścią. Tym razem „padło” na Unię Tarnów, która walczy z wiatrakami, postawionymi przez nią samą.

Strategia polskiego klubu, czyli połączenie BMW z Kamazem

Jednym z bardzo popularnych haseł w ostatnich latach jest dewiza „żużel upada”. Nie będę ukrywał, w wielu aspektach się z nią zgadzam. Nie tylko ja zacząłem czuć zmęczenie dyscypliną, która z roku na rok staje się coraz bardziej „tylko polska”. Jest jednak pewien aspekt naszego rodzimego speedwaya, który trzyma mnie przy dyscyplinie – afery. Co jakiś czas w polskim żużlu dzieją się takie rzeczy, które kibicom innych sportów w 2025 roku nawet by się nie śniły.

Pech chciał, że tym razem na tapecie jest Unia Tarnów. Unia, która jest idealnym przykładem klubu skompletowanego na trytytki. Skorzystajmy z zawsze skutecznego porównania z samochodem. Silnik, w tym przypadku zawodnicy, to całkiem solidne V8 2,5 litra, dające frajdę z jazdy. Problem w tym, że skrzynia biegów to stary model z Poloneza, blachy wycięto ze Stara, a dobre opony zamieniono na te z wojskowego Kamaza. Właściciela nie było stać na porządny remont, więc zrobił wszystko „po kosztach” i wyszło jak wyszło.

W Tarnowie sami nawarzyli sobie piwa

No dobrze, ale co to ma wspólnego z Tarnowem i tamtejszą Unią. Niestety całkiem dużo. Aby dobrze zrozumieć kontekst, należy cofnąć się do wiosny 2024 roku. Po dwóch latach jazdy w II lidze, Jaskółki stały nad przepaścią. Praktycznie do samego końca nie było wiadomo, czy wystartują w rozgrywkach. A to wszystko przy dużych kontraktach z zawodnikami, podpisanymi na zasadzie „no mówię Ci stary”. Od początku śmierdziało to kłopotami, ale ostatecznie Unię do rozgrywek dopuszczono, a ta postanowiła dobrze się zabawić.

Na tyle dobrze, że skończyło się wygraniem ligi i awansem do Metalkas 2. Ekstraligi. Zasadniczo w normalnych warunkach byłaby to dobra historia na film lub serial. Utytułowany klub ma wielkie problemy, ale sztab i zawodnicy łapią się za bary i dzięki sile przyjaźni pokonują wszystkie przeciwności losu. Tylko że wcale to tak nie wyglądało. Teraz już wiemy, że tarnowianie przystąpili do sezonu nie mając nawet odpowiedniego procenta środków do tego potrzebnych. Zawodnicy na wypłaty niespecjalnie mogli liczyć, kibice i media cały czas donosili o problemach finansowych, a żużlowa centrala… no cóż, traktowała Unię jak słonia w pokoju.

Wszyscy doskonale pamiętamy, jakież było zaskoczenie, gdy jesienią okazało się, że Unia Tarnów niespecjalnie spełnia wymogi licencyjne. Pieniędzy nie było, z ugodami był problem, a dokumenty o zamknięciu sezonu trzeba było dostarczyć. Skończyło się na pożyczkach od sponsorów, którzy postanowili uratować klub i dać mu szansę. Czy słusznie? Nie nam oceniać.

Unia Tarnów nie przygotowała się do sezonu. Takie są fakty

Pieniądze wpłynęły, papiery wysłane, można budować skład. Władze Unii zrobiły w tym miejscu praktycznie wszystko, by ze sportowego punktu widzenia klub wyglądał rzetelnie. Przeprowadzono niezłe transfery, zbudowano zespół, który szanse na utrzymanie mieć będzie. Wydawało się już, że problemy zaczynają opuszczać stadion w Mościcach. No właśnie, wydawało się.

Przyszła wiosna, przyszła smutna rzeczywistość. Zawodników za sezon 2024 może i udało się spłacić, ale przygotować ich do nowego sezonu już nie. Pożyczek od sponsorów nie spłacono, a przynajmniej nic o tym teraz nie wiemy. Klub dostał więc ultimatum – do 11 marca dosyła do centrali dokumenty, w tym opinię biegłego rewidenta na temat planu naprawczego klubowych finansów. W końcu pożyczki trzeba spłacić, a na jazdę w Metalkas 2. Ekstralidze góra złotych monet też jest potrzebna. Z tego co ustało się ustalić innym dziennikarzom, problemem stały się nawet pierwsze transze dla zawodników na przygotowanie do sezonu. A pech chciał, że są one wymagane licencyjne. No i zabawa zaczęła się na nowo.

Na domiar złego doszedł problem infrastrukturalny. Stadion w Tarnowie nie należy do najnowszych i najbardziej zadbanych w kraju. No dobra, nie bójmy się słów, to kompletna ruina, która mogłaby spełniać warunki sportowej rywalizacji co najwyżej w 3 lidze picigin w południowej Chorwacji. By spełniać wymogi Metalkas 2. Ekstraligi, w Mościcach trzeba przede wszystkim zbudować odwodnienie liniowe, a to kosztuje. Miasto chciało pomóc, wykładając na ten cel 5 milionów złotych. Ale by przeprowadzić remont, potrzeba ich prawie 7. A klub się nie dołoży, no bo z czego?

W Tarnowie zagrają na czas? Władze ligi mogą tylko udawać nieustępliwych

Wszystko powyższe złożyło się na jakże klasyczną dla polskiego żużla sytuację. Do startu ligi pozostał miesiąc, a nadal nie wiemy, kto w niej pojedzie. Tarnowianie mogą próbować grać na czas, co z reguły przynosiło efekt. Prezes Unii zapewnia, że dokumenty zostaną dosłane w terminie i wszystko będzie w porządku. Wtedy pozostanie problem infrastrukturalny, który zasadniczo od klubu nie zależy, bo ten przecież nie jest właścicielem obiektu. Po prawdzie jednak ciężko mi uwierzyć, że faktycznie kwestie finansowe zostaną domknięte przed deadline’m.

Jeszcze w lutym opisywałem sytuację z piłkarskiej Ekstraklasy, gdzie spółka-właściciel rozgrywek postanowiła uratować tonącą w długach Lechię Gdańsk. Wówczas bardzo dużo mówiło się o tym, że Ekstraklasie S.A. zależy na utrzymaniu pełnej liczby drużyn uczestniczącej w rozgrywkach ze względu na umowę z Canal+. Obawiałem się wówczas, że w żużlowym świecie może niedługo dojść do podobnej sytuacji. No i kilka tygodni później się w niej znajdujemy.

Osoby związane ze spółką Speedway Ekstraliga S.A. powtarzały w ostatnich dniach, że taryfy ulgowej dla Tarnowa nie będzie. Albo Unia będzie gotowa do jazdy, albo liga wystartuje w okrojonym składzie. Przy czym od razu pojawia się pytanie – co na to telewizja? Mniej meczów do pokazania, mniej kibiców przed telewizorami, mniej przychodów z reklam – to ma znaczenie. A pamiętajmy, że Canal+ jest głównym chlebodawcą polskiego speedwaya.

Wystarczy, że wyłączny nadawca Metalkas 2. Ekstraligi lekko tupnie nogą i sytuacja Unii Tarnów ulegnie poprawie. Termin dostarczenia dokumentów się przesunie, „długi licencyjne” zostaną spłacone za pieniądze telewizji lub samej spółki Speedway Ekstraliga S.A. i finito – jedziemy dalej. Nawet na kwestie infrastrukturalne spojrzy się łagodniej, no bo przecież czemu karać klub, jak miasto nie może przeprowadzić prostego remontu.

Zacznijmy traktować się poważnie. Czas skończyć z bańką

Doskonale pamiętam, jak przed laty mówiło się o ratowaniu mniejszych ośrodków żużlowych przed upadkiem, bo przecież tak będzie lepiej dla całej dyscypliny. Naginano przepisy np. dla Victorii Piła, która weszła do rozgrywek 2 ligi praktycznie bez procesu licencyjnego, po upadku Speedway Polonii. Wtedy myślałem jeszcze, że to ciekawe rozwiązanie, takie ludzkie, z sercem i honorem.

Teraz moje zdanie diametralnie się zmieniło. Będąc w żużlu od wielu lat, byłem świadkiem wielu upadków, problemów, szukania winnych, gimnastyki władz, by jakieś miasto nie zniknęło z żużlowej mapy Polski. A to wszystko przy gigantycznym napompowaniu sportu pieniędzmi, które, według mnie, z wartościami rynkowymi mają tyle wspólnego, co stadion w Mościcach z przebudowanym Estadio Santiago Bernabeu.

Jeśli Unia Tarnów, w przypadku niewywiązania się z jakiegokolwiek obowiązku licencyjnego, zostanie dopuszczona do rozgrywek, będę bardzo zawiedziony. Przyszedł już czas, by to ukrócić. By nie bać się wyrzucić klubu nie będącego w jakikolwiek sposób wiarygodnym dla rywali czy zawodników z rozgrywek ligowych. W kibicach żużlowa dusza nie umrze. Po przerwie nadal będą wypełniać trybuny, gdy klub wróci do rozgrywek z czystą kartą. A dalej pozwalając na kombinacje, ciągłe szukanie kruczków prawnych i przesadne rolowanie długu, centrala pokaże tylko innym klubom, że eldorado trwa. I wtedy trwać będzie w najlepsze. Dalej miasta będą zasypywać długi, dalej zawodnicy będą już przed sezonem wiedzieć, że co najwyżej skończy się na ugodzie i utracie części zarobionych pieniędzy. Dalej kibice, zamiast skupiać się na kwestiach sportowych, będą rozmawiać o płynności finansowej ich ulubionych drużyn. Nie wiem jak wy, ale ja już mam tego po dziurki w nosie.

PS: Tak, doskonale znam sytuację Stali Gorzów, ale to temat na zupełnie inny materiał.

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Autona Unia Tarnów
  • Metalkas 2. Ekstraliga
  • Speedway Ekstraliga
  • Unia Tarnów

21 komentarzy

  1. Rafał pisze:
    12 marca 2025 o 15:05

    ciekawe na czyje zlecenie pisane te wypociny No ale to na zupełnie inny artykuł prawda

    Odpowiedz
  2. Zielona Wyspa pisze:
    12 marca 2025 o 15:30

    żużel od kiedy jest poważny dajmy spokój traktować się poważnie gorzów,gniezno,piła nie wylecą z ligi za długi.

    Odpowiedz
    1. Roma Schumann pisze:
      12 marca 2025 o 18:16

      Gniezno – czego ty sie czepiasz, sezon 2024 splacony i to bez zaciagania kredytów. 3/4 ektraligi może marzyć o tak zakończonym sezonie

  3. Kibic UT pisze:
    12 marca 2025 o 15:48

    dziennikarzyno każdy klub ma teraz jechać bo pozwoliły na to władze żużlowe dopuszczając bankruta z Gorzowa.

    Odpowiedz
  4. Dan pisze:
    12 marca 2025 o 17:48

    Informacje zawarte w artykule są totalnie z d*py. Po pierwsze, Unia do poprzedniego sezonu przygotowała skład mając zapewnienie o wsparciu 3,5mln zł. od głównego sponsora Grupy Azoty, niestety w wyniku zmiany władzy i zarządu Azotów umowa została natychmiastowo zerwana, stąd problemy finansowe na starcie rozgrywek. Z taką sytuacją mógł spotkać się każdy klub. Po drugie stadion w Tarnowie nie jest w najlepszym stanie to fakt, lecz porównanie go do 3-ciej ligi chorwackiej to co najmniej minięcie się z prawdą. W Szwedzkiej elit lidze ludzie siedzą na trawie i nikt tam nie płacze o braku liniowego odwodnienia i plandeki, z której i tak rzadko ktoś korzysta.
    Artykuł nacechowany nienawiścią do konkretnego klubu, niestety.

    Odpowiedz
  5. Unia tarnów pisze:
    12 marca 2025 o 19:18

    Następny dzięnikarz beż rozumu a z dziką wyobraźnią

    Odpowiedz
    1. Janek pisze:
      12 marca 2025 o 22:35

      Na to jest przyzwolenie żeby obrażać Unię. Jako nieliczny klub cały czas nieprzerwanie jedziemy jako Unia Tarnów. Klub zawsze spłacał długi nie oszukiwał zawodników i nie zakładał nowych tworów. Po drodze Rzeszów nie płacił,Gniezno nie płaciło zakładało nowy twór, Piła to samo,gorzówek prał pieniądze Grzyba i jechał na kredytach. Proszę wreszcie przestań obrażać mój klub który w całym tym cyrku żużlowym jest jednym z uczciwszych .

  6. Unia Tarnów fan pisze:
    12 marca 2025 o 19:35

    „Zacznijmy traktować się poważnie” – kiedy pajacowanie pseudoredaktorów zacznie być karane i kiedy ktoś w końcu zdecyduje się pozwać do sądu za przedstawianie takich pierdół pozbawionych sensu. aaaaaa speedwaynews zapomniałem – wszystko jasne

    Odpowiedz
  7. Małopolskie pisze:
    12 marca 2025 o 21:49

    pismaki co piszą bzdury powinny wylecieć z jakiej kolwiek pracy. Nagonka na Unię od Play off a Tarnów ciągle przeciwko wam. Plotki i propaganda jak za Gierkami. Pismaki opowiadajcie za bzdury które piszecie .

    Odpowiedz
  8. Janek pisze:
    12 marca 2025 o 22:33

    Jak można pisać takie pierdoły. Kiedy wreszcie klub będzie składał pozwy do sądu na takich kłamców jak nie jaki Dawid Gruntkowski.

    Odpowiedz
  9. Janek pisze:
    12 marca 2025 o 22:37

    Roma Schumann przecież Gniezno nie płaciło większość sezonu zawodnikom mówiąc i obrażając Unie Tarnów gdzie Kamil jasno się wyrażał że klub ma problemy nie ukrywał tego.

    Odpowiedz
  10. Rysiek pisze:
    13 marca 2025 o 02:58

    Panie redaktorze jak się pan zmęczył tą dyscypliną to proszę zmienić otoczenie pracę może ryby 🤔jak się panu coś nie podoba to wypad ,a klub i kibiców Unii Tarnów proszę zostawić w spokoju

    Odpowiedz
  11. Kibic UT pisze:
    13 marca 2025 o 03:37

    Roma Schumann czepiam się hipokryto że Gniezno jechało na kredycie ale jak coś to się pluło na Tarnów, a Unia Tarnów i tak wcześniej długi spłaciła niż Gniezno.

    Odpowiedz
  12. Kibic UT pisze:
    13 marca 2025 o 03:39

    kolejny pseudo redaktor co pisze bzdury a stadion do tego cyrku jakim jest zwany żużel jest wystarczający.

    Odpowiedz
  13. jgniezno pisze:
    13 marca 2025 o 10:07

    A skąd redaktorzyna? Wielkopolska oczywiście

    Odpowiedz
  14. Loki pisze:
    13 marca 2025 o 18:41

    Do Tarnowa sie doczepiliście a Gorzów to dramat . Na tyle co oni mają długów to nie powinny nawet rozmawiać o jeździe w e-lipie . Ciekawe jak by wypadły inne kluby jak by się im dokładnie przyjrzeć.

    Odpowiedz
  15. Real1988 pisze:
    13 marca 2025 o 19:14

    za pisanie takich bredni autor powinien mieć proces. jawne i świadome działanie na szkodę klubu.

    Odpowiedz
  16. Janek pisze:
    14 marca 2025 o 00:20

    Czy autor przeprosi za ten artykuł??? czy schował głowę w piasek. Mały tchórz i bezczelny pseudo dziennikarzyna.

    Odpowiedz
  17. Boniek. pisze:
    14 marca 2025 o 09:32

    Ciekawe że Bydgoszcz dopiero na ten sezon będzie miała odwodnienie liniowe?

    Odpowiedz
  18. Joe Screen pisze:
    14 marca 2025 o 13:22

    Kolejny artykuł pisany przez przygłupa. Dawidku mam radę: nie pojawiaj się w Tarnowie na lidze bo cie ktoś może rozpoznać.

    Odpowiedz
  19. Sitana pisze:
    18 marca 2025 o 12:36

    panie gruntkowski czy jak die pan tam zwie. radzę nie publikować nic pod tym nazwiskiem przez dluuugi czas

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Wilki rozpoczynają przygotowania. Trener zadowolony z pracy

Żużel: Wilki rozpoczynają przygotowania. Trener zadowolony z pracy

Hubert Furmaniak

  • Metalkas 2. Ekstraliga
5 grudnia 2025

Piotr Świderski przyznaje, że Cellfast Wilki Krosno dawno rozpoczęły przygotowania do przyszłego sezonu. Przed zawodnikami ważna część, ponieważ okres przygotowawczy.

Będzie wielki powrót do Polski i Grand Prix! Szwed ma jasny cel

Żużel: Będzie wielki powrót do Polski i Grand Prix! Szwed ma jasny cel

Rafał Drabiniok

  • Dania
4 grudnia 2025

Tomas H. Jonasson wraca z mocnymi planami. Szwed chce jeździć więcej niż kiedykolwiek, myśli o mistrzostwie kraju i śni o powrocie do Grand Prix. Czy ponownie trafi do Polski?

To jego życiowa szansa. Był na liście innych klubów!

Żużel: To jego życiowa szansa. Był na liście innych klubów!

Hubert Furmaniak

  • Anglia
4 grudnia 2025

Dan Thompson przez pewien czas szukał zatrudnienia w Polsce. Młody Brytyjczyk ma zamiar wykorzystać szansę od H. Skrzydlewska Orła Łódź, ale miał również inne oferty na stole.

Czas na przegląd tegorocznych debiutantów! Było wiele ciekawych nazwisk (cz. 5)

Sport żużlowy. Czas na przegląd tegorocznych debiutantów! Było wiele ciekawych nazwisk (cz. 5)

Krzysztof Grzęda

  • Krajowa Liga Żużlowa
4 grudnia 2025

W sezonie 2025 w polskich rozgrywkach ligowych zadebiutowało 33 zawodników. Przyjrzyjmy się wszystkim tym nazwiskom!

Speedway Ekstraliga odsłania karty. Wtedy poznamy terminarze

Żużel: Speedway Ekstraliga odsłania karty. Wtedy poznamy terminarze

Rafał Drabiniok

  • Metalkas 2. Ekstraliga
3 grudnia 2025

Speedway Ekstraliga ogłosiła daty prezentacji terminarzy na sezon 2026. Kibice PGE Ekstraligi poznają rozkład jazdy 17 grudnia, a dzień później opublikowany zostanie kalendarz Metalkas 2. Ekstraligi.

Co ze stanem zdrowia Taia Woffindena? Brytyjczyk zdradza szczegóły

Żużel - Co ze stanem zdrowia Taia Woffindena? Brytyjczyk zdradza szczegóły

Rafał Drabiniok

  • Metalkas 2. Ekstraliga
3 grudnia 2025

Tai Woffinden po koszmarnym wypadku wysłał kibicom jasny sygnał. Brytyjczyk zapewnia, że zdrowie dopisuje, trenuje codziennie i nie może doczekać się startów dla Ostrovii w sezonie 2026.

ROW Rybnik ogłosił kolejnych dwóch zawodników. Mają spory problem?

Żużel: ROW Rybnik ogłosił kolejnych dwóch zawodników. Mają spory problem?

Rafał Drabiniok

  • Metalkas 2. Ekstraliga
2 grudnia 2025

ROW Rybnik ma poważny kłopot z formacją juniorską. W kadrze na sezon 2026 zostało tylko dwóch młodzieżowców, a los pozostałych stoi pod znakiem zapytania.

W Ostrowie podali ceny karnetów. kibice zapłacą więcej!

Żużel: W Ostrowie podali ceny karnetów. kibice zapłacą więcej!

Krzysztof Grzęda

  • Metalkas 2. Ekstraliga
2 grudnia 2025

Coraz więcej klubów podaje ceny swoich karnetów na sezon 2026. Podobnie jest w Ostrowie Wielkopolskim.

ROW Rybnik domknął skład. Ostatnie nazwisko ujawnione

Żużel - ROW Rybnik domknął skład. Ostatnie nazwisko ujawnione

Rafał Drabiniok

  • Metalkas 2. Ekstraliga
1 grudnia 2025

ROW Rybnik odkrył ostatnią kartę przed sezonem 2026. Klub postawił na Jespera Knudsena, który przedłużył kontrakt i ma wreszcie dostać stabilne miejsce w składzie.

Wraca na stare śmieci. Marcin Nowak mówi, co go przekonało

Żużel - Wraca na stare śmieci. Marcin Nowak mówi, co go przekonało

Borys Wierstakow

  • Metalkas 2. Ekstraliga
30 listopada 2025

Jednym z „nowych” nazwisk w łódzkim Orle jest Marcin Nowak, który tak naprawdę wraca do Łodzi po trzech sezonach spędzonych w Stali Rzeszów.

Galeria

Po dwóch latach wrócili do ścigania. Wyjątkowe święto (galeria)


9 listopada 2025, zdjęć: 0

Po dwóch latach wrócili do ścigania. Wyjątkowe święto (galeria)

Mazurek Dąbrowskiego na malutkim torze w Niemczech (galeria)


18 października 2025, zdjęć: 0

Mazurek Dąbrowskiego na malutkim torze w Niemczech (galeria)

Jechali w niepełnym składzie a i tak wygrali. Celina Liebmann liderką


5 października 2025, zdjęć: 0

Jechali w niepełnym składzie a i tak wygrali. Celina Liebmann liderką

Pech byłego zawodnika Stali. Szalone zawody z deszczem w tle


6 września 2025, zdjęć: 0

Pech byłego zawodnika Stali. Szalone zawody z deszczem w tle

Zobacz wszystkie galerie

Patronat medialny - zawodnicy

  • Adam Bednář

  • Mateusz Bartkowiak

  • Wiktor Lampart

  • Krystian Pieszczek

  • Michał Knapp

  • Mateusz Cierniak

  • Tobiasz Musielak

Urodziny obchodzą dziś

  • Andrij Rozaliuk

    Andrij Rozaliuk

    05.12.2000r. (25l.)
  • Po dwóch latach wrócili do ścigania. Wyjątkowe święto (galeria)

    Nicolai Heiselberg

    05.12.2005r. (20l.)

PGE EKSTRALIGA

Drużyny M PKT B +/-
Orlen Oil Motor Lublin 14 33 7 260
Betard Sparta Wrocław 14 26 6 115
KS Apator Toruń 0 0 0 0
Gezet Stal Gorzów 14 10 1 -118
Bayersystem GKM Grudziądz 14 18 4 56
Stelmet Falubaz Zielona Góra 14 15 3 -108
Krono-Plast Włókniarz Częstochowa 14 7 1 -111
INNPRO ROW Rybnik 14 4 0 -205
PRES Grupa Deweloperska Toruń 14 26 5 111

METALKAS 2. EKSTRALIGA

Drużyny M PKT B +/-
Fogo Unia Leszno 14 33 7 274
Abramczyk Polonia Bydgoszcz 14 28 6 177
Moonfin Malesa Ostrów Wielkopolski 14 8 1 -91
Hunters PSŻ Poznań 14 17 4 -42
Cellfast Wilki Krosno 14 21 4 31
Orzeł Łódź 0 0 0 0
Texom Stal Rzeszów 14 18 3 -23
Autona Unia Tarnów 14 6 1 -197
H.Skrzydlewska Orzeł Łódź 14 9 2 -129

KRAJOWA LIGA ŻUŻLOWA

Drużyny M PKT B +/-
Wybrzeże Gdańsk 12 28 6 134
Ultrapur Start Gniezno 12 23 5 119
PKS Polonia Piła 0 0 0 0
OK Kolejarz Opole 12 5 1 -74
Trans MF Landshut Devils 12 10 2 -30
Optibet Lokomotiv Daugavpils 0 0 0 0
Speedway Kraków 12 4 0 -192
Lokomotiv Daugavpils 12 15 3 -39
Pronergy Polonia Piła 12 20 4 82

PARTNERZY

PARTNERZY

PARTNERZY

SpeedwayNews Logo

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione

Na portalu speedwaynews.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym.
Ustawienia plików cookiesZgadzam się
Zarządzaj polityką cookies

Polityka prywatności

Serwis speedwaynews.pl zaktualizował swój Regulamin i Politykę prywatności w związku z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE (RODO).

W związku z powyższym chcielibyśmy poinformować Cię o kilku istotnych informacjach związanych z przetwarzaniem Twoich danych. Pod adresem Informacje o RODO dowiesz się więcej na temat sposobu gromadzenia, wykorzystywania i udostępniania danych przez nasz serwis. Prosimy zapoznaj się z opisanymi zasadami i zaakceptuj je poprzez zaznaczenie pola „zgadzam się”. Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.
Wymagane
Always Enabled
Nie wymagane
SAVE & ACCEPT