W sobotę 10 lutego rozegrano finał Indywidualnych Mistrzostw Finlandii w ice speedwayu. Zawody odbyły się nieopodal znanego ze sportów zimowych miasta Lahti.
Szalony weteran znów rządzi i dzieli. Riihimäki mistrzem
Blisko 58-letni zawodnik wraca do świetnej dyspozycji. W zeszłym miesiącu w Szwecji wywalczył sobie awans do tegorocznego cyklu Grand Prix. Teraz, w sobotę 10 lutego zwyciężył w finale mistrzostw Finlandii, będąc lepszym od takich rajderów jak Max Koivula, czy robiącego błyskawiczne postępy Heikki Huusko. Aki Ala-Riihimäki powrócił na tron krajowego czempionatu po roku przerwy. Po wywalczonym tytule w 2022 roku na obiekcie w Varkaus, w ubiegłym sezonie nie zdołał obronić złotego krążka. Na legendarnym stadionie Pyynikin w Tampere najlepszy okazał się Mats Järf, którego zabrakło w sobotę w Lahti. Przypomnijmy, że „nowy-stary” mistrz Finlandii ma za sobą bardzo poważną przeszłość. Po wypadku niezwiązanym ze sportem, był sparaliżowany, a na tor mimo sprzeciwów lekarskich wrócił dopiero w 2020 roku. Dziś znów odgrywa najważniejsze role w światowym ice speedwayu.
Jezioro przy Campingu Messilä ugościło lodowy speedway drugi raz w historii
Hollola, czyli mała miejscowość tuż przy znanym ze sportów zimowych Lahti, to gospodarz tegorocznego finału mistrzostw Finlandii. W ubiegłym sezonie tamtejszy Camping Messilä okazał się zupełnie nową lokalizacją na mapie ice speedwaya w krainie „Tysiąca Jezior”. Bardzo duże zainteresowanie kibiców i zawody, które okazały się dużym sukcesem, zmotywowały działaczy do zorganizowania jeszcze większej imprezy. W ubiegłym roku był to półfinał, a tym razem przeprowadzono tu turniej finałowy. Warunki klimatyczne pozwoliły bez problemu na przygotowanie toru do ścigania. Fińska zima w ostatnim czasie jest naprawdę mroźna, więc jezioro w Holloli mocno zamarzło. Dziś, w dniu zawodów było około -15 stopni, a jeszcze dzień wcześniej niektóre termometry o poranku dobijały do… – 29.
Duża ilość chętnych do jazdy
To kolejny rok, kiedy w Finlandii nie brakuje zapału do ścigania wśród zawodników. Gdy ogłoszono zapisy na finał krajowych mistrzostw, okazało się, że jest więcej chętnych, niż miejsc. Niestety, nie udało się wzorem ubiegłorocznym zorganizować turnieju półfinałowego, jednak praktycznie wszyscy dostali swoją szansę, by powalczyć o miejsce w finale. Trzynastu rajderów zostało bezpośrednio usytuowanych w zawodach, a o pozostałe trzy wolne miejsca walczyła jeszcze szóstka jeźdźców. Przed rozpoczęciem turnieju głównego przeprowadzono biegi eliminacyjne. Ciekawostką jest udział Australijczyka Andrew Barreta. Weteran po kwalifikacjach dostał miejsce drugiego rezerwowego, ale mimo to trzykrotnie pojawił się na torze.
Wyniki:
1. Aki Ala-Riihimäki (3,3,3,3,3) 15 + 1. miejsce w finale
2. Heikki Huusko (3,W,2,3,2) 10 + 2. miejsce w barażu + 2. miejsce w finale
3. Max Koivula (W,3,3,3,3) 12 + 1. miejsce w barażu + 3. miejsce w finale
4. Atte Suolammi (2,3,3,3,2) 13 + 4. miejsce w finale
5. Christer Biskop (1,2,3,1,3) 10 + 3. miejsce w barażu
6. Matti Isoaho (3,W,2,2,3) 10 + 4. miejsce w barażu
7. Anssi Lehtinen (2,3,1,2,2) 10
8. Markku Weckman (3,2,0,2,1) 8
9. Jani-Pekka Koivula (2,2,2,0,1) 7
10. Riku Laurunen (2,1,1,1,0) 5
11. Jukka-Pekka Seppä (1,1,0,1,2) 5
12. Eero Jaakkola (0,2,1) 3
13. Jussi Hulkkonen (1,0,1,1,0) 3
14. Rami Systä (1,0,1,0,1) 3
15. Mika Helin (0,0,2,0,0) 2
16. Timo Kankkunen (T,2,W,-,-) 2
17. Severi Toivola (T,1,D,-,-) 1
18. Andrew Barret (Australia) (0,W,0) 0
Źródło: inf. własna
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!