Niemcy idą śladem Grand Prix! Federacja ogłosiła kluczowe zmiany w regulaminie Bundesligi i mistrzostw kraju na sezon 2026. Od wprowadzenia limitu 90 sekund, przez nowy system punktowania juniorów, aż po reformę cyklu o tytuł mistrza Niemiec.
Niemiecka federacja Bahnsport Deutschland zaprezentowała konkretną wizję rozgrywek na rok 2026. Choć fundamenty pozostają znane, kibiców czeka kilka istotnych nowinek regulaminowych, w tym skrócenie czasu na wyjazd do biegu. Sprawdziliśmy, co dokładnie zmieni się w lidze naszych zachodnich sąsiadów i jak będzie wyglądać walka o prymat w Bundeslidze.
Najważniejszą informacją dla fanów jest utrzymanie ligi przy minimum trzech klubach (w 2025 roku były to MC Gustrow, MC Nordstern Stalsund oraz Wolfe Wittstock). Format meczu w dalszym ciągu będzie mieć 15 wyścigów, a w każdej drużynie musi znaleźć się co najmniej jeden Niemiec. Opcjonalnie menadżerowie mogą wystawić także zawodnika rezerwowego.
Co ciekawe, liga staje się poligonem doświadczalnym dla najmłodszych. Juniorzy z klas C i D (pojemności 125cc i 250cc) będą startować w programie ramowym. Ich punkty nie zasilą konta drużyny, co ma zdjąć z nich presję wyniku i pozwolić na czystą naukę rzemiosła żużlowego.
Poznaliśmy także zasady, jeśli chodzi o zawody wyłaniające najlepszego niemieckiego zawodnika. Odbędą się bowiem co najmniej cztery finały (Herxheim, Wolfslake, Stralsund oraz Gustrow), choć niewykluczone jest zorganizowanie dodatkowej, piątej rundy IM Niemiec. W zależności od końcowej liczby rund zawodnikom nie będzie liczyć się jeden lub dwa najgorsze występy (dotyczy tylko 5. rundowego cyklu).
Udział w cyklu weźmie czołowa szóstka z Mistrzostw Niemiec z sezonu 2025, czołowa trójka z Mistrzostw Niemiec Juniorów oraz 3 najlepszych zawodników według średniej z 1. Bundesligi. Ponadto promotorzy przyznają trzy stałe dzikie karty, zaś organizator każdej rundy będzie miał do dyspozycji jedną dziką kartę.
Największą nowinką techniczną jest jednak wprowadzenie limitu 90 sekund na wyjazd do biegu. To rozwiązanie doskonale znane z cyklu Grand Prix, które ma wyeliminować przestoje i sprawić, że widowiska będą bardziej dynamiczne. Jedynie w przypadku Long Tracku, ze względu na specyfikę motocykli, czas ten wynosić będzie 2 minuty.
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!