⨉
⨉
  • O serwisie
  • Współpraca i reklama
  • Autorzy
  • Kontakt
  • Regulamin serwisu
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Zaloguj się
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
F1 speedwaynews speedway
  • Reprezentacja
  • Juniorzy
  • PGE Ekstraliga
    • Składy
    • Terminarz i wyniki
    • Statystyki
  • Ekstraliga U24
    • Składy
    • Terminarz i wyniki
  • Metalkas 2. Ekstraliga
    • Składy 
    • Terminarz i wyniki
    • Statystyki
  • Krajowa Liga Żużlowa
    • Składy
    • Terminarz i wyniki
    • Statystyki
  • SGP / DPŚ / SON
    • TERMINARZ/WYNIKI SGP
    • TERMINARZ/WYNIKI SON
  • SGP 2
    • TERMINARZ/WYNIKI SGP 2
  • TERMINARZ/WYNIKI SEC
    • SEC
  • Inne kraje
    • Anglia
    • Szwecja
    • Dania
    • Rosja
    • Czechy
    • Niemcy
    • Francja
    • Australia
    • Inne
  • Pozostałe turnieje
  • Mini żużel/250cc
  • Inne odmiany żużla
  • Speedrower
  • Detektor Krytyka
  • Formuła 1
  • Relacje LIVE
Zakończona
 Logo FINAŁ Indywidualnego Pucharu Polski 85-140cc w Wawrowie
19.10.2025 12:00
Zakończona
 Logo FINAŁ DMP 85-140cc w Wawrowie
18.10.2025 14:00
Zakończona
 Logo Puchar MACEC w Pardubicach
18.10.2025 12:00
Zakończona
Glasgow Tigers Logo
51:39
../../../wp-content/uploads/2022/11/Nowy-projekt-5.png Logo
17.10.2025 20:30
Zakończona
Poole Pirates Logo
51:39
../../../wp-content/uploads/2022/11/Nowy-projekt-6.png Logo
15.10.2025 20:30
Zakończona
 Logo 4. runda Extraligi w Žarnovicy
12.10.2025 14:00
na-bezrybiu-i-rak-ryba-grand-prix-2020-polska-dominacja-i-zagraniczne-glosy
na-bezrybiu-i-rak-ryba-grand-prix-2020-polska-dominacja-i-zagraniczne-glosy
Strona główna » Na bezrybiu i rak ryba – Grand Prix 2020, polska dominacja i zagraniczne głosy

Żużel - Na bezrybiu i rak ryba – Grand Prix 2020, polska dominacja i zagraniczne głosy

  • SGP / DPŚ / SoN
26 sierpnia 2020 Ten artykuł przeczytasz w 17 minut

Joanna Krystyna Radosz

Na bezrybiu i rak ryba – Grand Prix 2020, polska dominacja i zagraniczne głosy

Po kilku miesiącach napiętego oczekiwania i przesuwania w kalendarzu kolejnych turniejów w końcu doczekamy się startu cyklu Speedway Grand Prix 2020. Nowa punktacja – „relikt” czasów przedpandemicznych – nowa formuła i stare, dobrze znane lokacje. Tylko czy sześć turniejów z ośmiu przeprowadzone w Polsce to efekt dbałości o zdrowie i bezpieczeństwo zawodników, czy jednak syndrom końca władzy BSI nad cyklem? O tym porozmawialiśmy z obserwatorami żużla z całej Europy.

Dla porządku przypomnijmy formułę tegorocznych zmagań o tytuł indywidualnego mistrza świata na żużlu. Cykl Grand Prix będzie się składać z ośmiu rund przeprowadzonych w czterech lokacjach w systemie podwójnych turniejów piątek-sobota. Lokacje to odpowiednio: Wrocław w ostatni weekend sierpnia, Gorzów i Praga we wrześniu, Toruń na początku października. Finałowy turniej ma się odbyć, zgodnie z planem z końca 2019 roku, na Motoarenie 3 października.

W Polsce dominuje pogląd, że jako nacja utrzymująca przy życiu cały sport żużlowy mamy prawo do sześciu turniejów Grand Prix w jednym roku. Tym bardziej, że to polska liga jako pierwsza opracowała strategię działania w obliczu pandemii, a polska firma One Sport przeprowadziła z powodzeniem TAURON Speedway Euro Championship, pierwszy w jakiejkolwiek dyscyplinie cykl rangi mistrzowskiej od momentu, gdy koronawirus sparaliżował funkcjonowanie sportowych aren. Topowi żużlowcy świata jeżdżą w PGE Ekstralidze i zgrupowani są w Polsce, więc Grand Prix rozgrywane na polskich arenach ma więcej niż dużo sensu.

Z tą opinią zgadza się Henrik Bauer Hansen, właściciel strony speedwaydeals.com, żużlowy komentator Eurosportu i popularyzator tej dyscypliny w Norwegii: – Moim zdaniem to sensowne rozwiązanie. W sytuacji pandemii lepsza taka formuła Grand Prix niż brak Grand Prix w ogóle – twierdzi Hansen. – Zresztą, o czym my w ogóle mówimy, skoro historycznie o tytule mistrzowskim decydował jeden turniej w ogóle.

Jeff Scott, przez lata felietonista opisujący perypetie klubów w ligach brytyjskich, autor książki The Hitchhiker’s Guide to the Speedway Grand Prix o kulisach cyklu w roku 2018, idzie o krok dalej: – Uważam, że CAŁY cykl 2020 powinien się odbyć w Polsce. Żużel zdecydowanie działa w pełni wyłącznie w Polsce, choćby z ograniczoną liczebnością kibiców. Turnieje raczej zostaną przeprowadzone profesjonalnie. Z kolei Praga zdecydowanie nie jest interesującym torem. Ponadto wydaje mi się co najmniej niewłaściwe, jeśli nie otwarcie niebezpieczne, że w takiej sytuacji, jaką mamy, promotorzy z BSI zamierzają ryzykować zdrowiem zawodników, kibiców i działaczy, a także lokalnych mieszkańców, pozwalając na przeniesienie cyklu na jeden weekend do innego kraju – grzmi Scott.

– Niepokoi mnie kompletny chaos komunikacyjny towarzyszący ogłaszaniu informacji związanych z cyklem w tym roku. BSI i FIM powinny wziąć odpowiedzialność za bezpieczeństwo przeprowadzenia wszystkich imprez w jeszcze większym stopniu niż zwykle, a obie te organizacje wydają się chwilowo niezdolne zaplanować choćby wycieczkę do pubu – dodaje Brytyjczyk.

Scott odnosi się do problemu, który dotyczy BSI już od dawna. Chaos związany z organizacją turniejów Grand Prix to domena kilku, jeżeli nie kilkunastu ostatnich lat – poskutkował takimi spektakularnymi wpadkami jak improwizowane przenosiny zawodów na Łotwie z Rygi do Daugavpils w sezonie 2014 czy zakończony po trzech seriach startów turniej w Warszawie w 2015 roku. Mając w pamięci te sytuacje możemy, podobnie jak brytyjski ekspert, powątpiewać, czy BSI jest w stanie zapewnić zawodnikom i kibicom odpowiednie standardy bezpieczeństwa w tej nadzwyczajnej sytuacji, w jakiej się wszyscy znaleźliśmy.

Wątpliwości co do tego nie ma Anatolij Zil, były wiceprezes Lokomotivu Daugavpils, który w mijającej dekadzie odpowiadał za organizację łotewskich rund cyklu. – W BSI pracują najwyższej klasy specjaliści do spraw sprawiania wrażenia intensywnej pracy. 15 osób wykonuje pracę, którą spokojnie mogłyby wykonać cztery. Wszystkim tym ludziom trzeba zapłacić za wykonane zadania, za transport i noclegi – krytykuje Brytyjczyków Zil. – Nic dziwnego, że sześć z ośmiu rund Grand Prix odbędzie się w Polsce, bo polskie kluby mają największe zaplecze finansowe. Ze strony BSI to nie ma nic wspólnego z dbałością o czyjekolwiek bezpieczeństwo. Tę organizację interesują wyłącznie pieniądze.

Od dawna mówi się o absurdalnych kwotach, jakie władze polskich klubów zmuszone są płacić za możliwość organizacji rundy Grand Prix – przy jednoczesnych dopłatach wręcz ze strony BSI dla organizatorów w kilku innych krajach. Pikanterii sprawie dodaje fakt, że brytyjscy promotorzy po sezonie 2021 stracą prawa do żużlowych turniejów mistrzowskich na rzecz grupy Discovery, która prawdopodobnie przekaże pieczę nad organizacją cyklu polskiej firmie One Sport. Dla BSI ten i przyszły sezon to więc ostatnia szansa, by zarobić na żużlu.

Interesowność posunięć brytyjskiej firmy dostrzega także Angelika Nowicka z agencji Speedway Events, jedna z tych osób w polskim środowisku żużlowym, która krytykuje pomysł przeprowadzenia 75% cyklu w naszym kraju: –Szczerze uważam, że lepiej byłoby nie pojechać w tym sezonie w ogóle. Nie lubię rzeczy robionych na siłę, a cykl w takiej formie jest zdecydowanie organizowany po to, żeby BSI otrzymało pieniądze z praw telewizyjnych i od sponsorów – komentuje Nowicka. – Jeśli tylko Polska, nie licząc wyjątku w Czechach, ma tworzyć cały cykl, to uważam to za przesadę.

W podobnym duchu wypowiada się Arkadij Szestakow, rosyjski dziennikarz i youtuber żużlowy, znany między innymi z przeprowadzenia szczerej rozmowy z Glebem Czugunowem po otrzymaniu przez tego ostatniego polskiego obywatelstwa. Jak twierdzi Szestakow: – Grand Prix to międzynarodowe święto i różnorodność geograficzna jest bardzo ważna. Bardzo mnie smuci zwłaszcza to, że w kalendarzu brakuje Togliatti, w którym miała się odbyć historyczna pierwsza Grand Prix Rosji.

– Chociaż – dodaje po chwili – sytuacja jest jaka jest i jeżeli mam wybierać między brakiem Grand Prix w tym roku a taką formułą, to wolę to drugie. Tym bardziej, że dzięki pierwotnemu kalendarzowi i zorganizowaniu pierwszego turnieju w weekend, w który miały być zawody w Togliatti, doczekamy się w Rosji transmisji na żywo na kanale Match!Arena. To wielkie święto dla rosyjskich kibiców!

Zdania na temat sensowności przeprowadzania cyklu w obecnym formacie są więc podzielone, chociaż większość zapytanych ekspertów skłania się ku stwierdzeniu, że na bezrybiu i rak ryba. A czy więcej takich „domowych” turniejów może wpłynąć na wyniki polskich żużlowców? – Niekoniecznie polskich – stwierdza Szestakow. – Niektórzy żużlowcy będą mieć przewagę „własnego toru”. We Wrocławiu będą to Maciej Janowski i Tai Woffinden, w Gorzowie Bartosz Zmarzlik… Oczywiście, taka przewaga była już w latach poprzednich, ale zawsze był to jeden turniej w roku. Poza tym w tym sezonie ogólna liczba turniejów jest mniejsza.

– Raczej wszyscy zawodnicy będą mieć podobny poziom komfortu, ponieważ wszyscy mieszkają teraz w Polsce – kontruje Jeff Scott. – Oczywiście, fakt, że zawody odbywają się w twoim mieście, a wszyscy wokół mówią twoim językiem, jest jakimś handicapem i jeżeli mówimy w kategorii małych zwycięstw prowadzących do ostatecznego triumfu, to oczywiście, polscy żużlowcy mają przewagę. Ale czy to oznacza, że widziałbym triumf Patryka Dudka czy Macieja Janowskiego? Wybaczcie, ale wątpię.

Brytyjczyk dodaje także inną ważną myśl: – Kluczowym czynnikiem w tym sezonie będzie przypadkowość nowego systemu punktacji, który premiuje zawodników nie konsekwentnych, ale mobilizujących się na najważniejszy bieg. W obecnej sytuacji taki system czyni kwestię mistrzostwa raczej kwestią szczęścia niż, jak w poprzednich latach, systematycznej pracy. To rzekłszy, stwierdzam, że Dudek czy Janowski ze złotym medalem jednak mnie nie zdziwią.

Henrik Bauer Hansen zwraca uwagę na jeszcze inny kluczowy element: – Grand Prix sprawiło, że możesz zostać mistrzem świata mimo złego dnia w tej czy innej rundzie. Jeżeli porównamy typowy sezon Grand Prix z rozgrywkami SEC w poprzednich latach, widać, jak mało miejsca na błędy było w zmaganiach o tytuł mistrza Europy. W tym roku SEC urósł do pięciu rund i od razu zwiększyła się jego atrakcyjność i nieprzewidywalność. Z kolei zmniejszenie liczby rund Grand Prix względem tego, do czego szykowali się zawodnicy, sprawia, że margines błędu staje się maleńki.

Eksperci są zgodni, że dominacja Polski w lokacjach tegorocznego cyklu nie wpłynie na formę polskich żużlowców, ale na rezydentów „domowych torów”. Nie bez znaczenia będzie także systematyczność we wchodzeniu do finałów, co z jednej strony oznacza konieczność pozostawania na najwyższym poziomie umiejętności, a z drugiej – zwiększoną rolę czynnika szczęścia/pecha. Formuła pandemicznego cyklu premiuje także zawodników zdolnych do szybkiej regeneracji zarówno fizycznej, jak i psychicznej – rundy rozgrywane dzień po dniu, stała praktyka w mistrzostwach świata w ice racingu, w klasycznym żużlu są nowością.

Czy to wszystkie niewiadome nadchodzącego cyklu? Niestety, nie. Jeff Scott zwraca uwagę na jeszcze jeden problem: – Skrytykowałem BSI, ale polscy działacze też nie zawsze są profesjonalni czy skuteczni. Przykładowo, nadal nie wiem, czy mój bilet na toruńską rundę, kupiony przed pandemią, jest nadal ważny na zawody 3 października, czy jednak nie. Dlaczego za bilet na Grand Prix w Warszawie bez problemu dostałem zwrot, a Wrocław uparcie próbuje mnie przekonać, żebym jednak przeniósł bilet na przyszły rok? Jeżeli Polska chce dominować w światowym żużlu, powinna wypracować jakąś wspólną strategię postępowania w takich sytuacjach, a nie pozostawiać decyzję w rękach lokalnych organizatorów.

My z perspektywy Polski rozumiemy oczywiście przyczyny tej różnicy: kwestię tego, że za organizację rundy w Warszawie odpowiada bezpośrednio PZM, a zagadnienie biletów we Wrocławiu spoczywa w rękach klubu. Takie opinie z zagranicy to jednak sygnał alarmowy: warto wspólną strategię ustalić. Tymczasem niejednoznaczne postępowanie z biletami na przełożone/anulowane rundy to faktycznie problem. Toruński klub sprzedaje wejściówki na piątkowy turniej, uznając, że na sobotni zostały przecież już wyprzedane. Problem w tym, że naiwnym byłoby przypuszczać, iż do początku października sytuacja epidemiologiczna pozwoli na wpuszczenie na trybuny stu procent kibiców. Z kolei biletów na finałowe starcie wykupiono pełną pulę. Co zamierzają z tym fantem zrobić organizatorzy? Nie wiadomo.

Podobny chaos panuje w kwestii wejściówek na praskie rundy. Wrocławski klub z kolei proponuje posiadaczom biletów na pierwotny termin wymianę nie na możliwość wejścia w 2021 roku, lecz już w najbliższy weekend. Takie postępowanie wskazuje na to, że są problemy z wypełnieniem trybun nawet w połowie. Nic dziwnego: pandemia odstrasza kibiców równie skutecznie, co brak jasnej strategii komunikacyjno-wizerunkowej.

O tę powinno zadbać BSI. Ale ono, jak zauważają nasi eksperci, zajęte jest innymi kwestiami. My życzmy sobie tylko tego, by wszystkie rundy Grand Prix 2020 udało się szczęśliwie i zdrowo odjechać. Taki mamy sezon, że nawet kwestia mistrzowskiego tytułu zeszła na dalszy plan.

Źródło: inf. własna

 

Oferta na eWinner 1. ligę dostępna tutaj -> sprawdź szczegóły!

Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News

Obserwuj nas!
  • Tagi
  • Anatolij Zil
  • BSI
  • Marketa Stadium (Praga)
  • Motoarena Toruń im. Mariana Rosego (Toruń)
  • Speedway Grand Prix
  • Stadion im. Edwarda Jancarza (Gorzów Wlkp.)
  • Stadion Olimpijski (Wrocław)

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powiązane artykuły

Niesamowite osiągnięcie. Mówi o znajomości z Zmarzlikiem

Żużel. Niesamowite osiągnięcie. Mówi o znajomości z Zmarzlikiem

Hubert Furmaniak

  • SGP / DPŚ / SoN
5 grudnia 2025

Brady Kurtz nie ukrywa, że udało mu się dokonać czegoś niesamowitego. Nie jest na siebie zły za Vojens, ponieważ zrobił co mógł. Na przyszły sezon nie szykuje wielkich zmian.

Będzie wielki powrót do Polski i Grand Prix! Szwed ma jasny cel

Żużel: Będzie wielki powrót do Polski i Grand Prix! Szwed ma jasny cel

Rafał Drabiniok

  • Dania
4 grudnia 2025

Tomas H. Jonasson wraca z mocnymi planami. Szwed chce jeździć więcej niż kiedykolwiek, myśli o mistrzostwie kraju i śni o powrocie do Grand Prix. Czy ponownie trafi do Polski?

Poprzednicy nigdy nie dokonali tej sztuki. Mogą przejść do historii

Żużel: Poprzednicy nigdy nie dokonali tej sztuki. Mogą przejść do historii

Dariusz Jagła

  • PGE Ekstraliga
4 grudnia 2025

W swojej historii żużlowy klub z Torunia pięciokrotnie świętował zdobycie złota DMP. Jednak nigdy dotąd nie triumfowali dwa lata z rzędu.

Bewley i Holder pojechali w wielkim wydarzeniu

Sport żużlowy. Bewley i Holder pojechali w wielkim wydarzeniu

Hubert Furmaniak

  • SGP / DPŚ / SoN
2 grudnia 2025

11. La 100km dei Campioni za nami. Tym razem wystartowali żużlowcy spod znaku firmy Monster. Daniel Bewley i Chris Holder przedłużyli sobie sezon, startując w ważnym wydarzeniu.

Jest pod wrażeniem syna. Wspomina dawne dzieje

Sport żużlowy. Jest pod wrażeniem syna. Wspomina dawne dzieje

Hubert Furmaniak

  • Anglia
1 grudnia 2025

Brian Andersen jest pod wrażeniem jazdy swojego syna. Duńczyk wspomina również zostanie mistrzem świata juniorów, gdzie musiał utrzymać nerwy na wodzy.

Mistrz świata miał otrzymać przepustkę do cyklu!

Żużel - Mistrz świata miał otrzymać przepustkę do cyklu!

Hubert Furmaniak

  • SGP / DPŚ / SoN
30 listopada 2025

Richard Coleman z Mayland Sports Events przyznaje, że Nazar Parnicki znajdował się na liście życzeń pod kątem stałych "dzikich kart" na sezon 2026. Ostatecznie działacze uznali, że to zbyt za wcześnie dla młodego Ukraińca.

Woffinden ma dać znać. Jego udział nie jest potwierdzony

Żużel - Woffinden ma dać znać. Jego udział nie jest potwierdzony

Hubert Furmaniak

  • SGP / DPŚ / SoN
27 listopada 2025

Richard Coleman zdecydował się wyjaśnić, dlaczego Tai Woffinden otrzymał przepustkę do cyklu Speedway Grand Prix. Założyciel Mayfield Sports Events przyznał, że nadal wierzy w umiejętności Brytyjczyka na światowej scenie. Ponadto Woffinden nadal skupia się na powrocie do zdrowia, a w marcu ma dać odpowiedź na temat udziału w cyklu Speedway Grand Prix.

Trzy nowe kraje w cyklu? Promotor niczego nie obiecuje

Żużel - Trzy nowe kraje w cyklu? Promotor niczego nie obiecuje

Hubert Furmaniak

  • SGP / DPŚ / SoN
26 listopada 2025

Trzy nowe lokacje w Speedway Grand Prix? Mayfield Sports Evens rozmawia z przedstawicielami, ale nie chce niczego obiecać. Kalendarz na sezon 2027 mają zamiar planować na początku przyszłego roku.

Gorzów walczył do samego końca. Promotor tłumaczy wybór

Żużel. Gorzów walczył do samego końca. Promotor tłumaczy wybór

Hubert Furmaniak

  • SGP / DPŚ / SoN
25 listopada 2025

Richard Coleman, założyciel Mayfield Sports Events, tłumaczy wybór Łodzi na miejsce przyszłorocznego cyklu Speedway Grand Prix. Gorzów Wielkopolski do samego końca walczył o zorganizowanie rundy, ale promotorzy musieli myśleć o finansowym zapleczu.

Pożar na Stadionie Olimpijskim!

Żużel - Pożar na Stadionie Olimpijskim!

Hubert Furmaniak

  • PGE Ekstraliga
24 listopada 2025

Doszło do pożaru na terenie Stadionu Olimpijskiego we Wrocławiu. Ogień pojawił się na Trybunie Wschodniej i został zlokalizowany przez służby.

Galeria

Po dwóch latach wrócili do ścigania. Wyjątkowe święto (galeria)


9 listopada 2025, zdjęć: 0

Po dwóch latach wrócili do ścigania. Wyjątkowe święto (galeria)

Mazurek Dąbrowskiego na malutkim torze w Niemczech (galeria)


18 października 2025, zdjęć: 0

Mazurek Dąbrowskiego na malutkim torze w Niemczech (galeria)

Jechali w niepełnym składzie a i tak wygrali. Celina Liebmann liderką


5 października 2025, zdjęć: 0

Jechali w niepełnym składzie a i tak wygrali. Celina Liebmann liderką

Pech byłego zawodnika Stali. Szalone zawody z deszczem w tle


6 września 2025, zdjęć: 0

Pech byłego zawodnika Stali. Szalone zawody z deszczem w tle

Zobacz wszystkie galerie

Patronat medialny - zawodnicy

  • Adam Bednář

  • Mateusz Bartkowiak

  • Wiktor Lampart

  • Krystian Pieszczek

  • Michał Knapp

  • Mateusz Cierniak

  • Tobiasz Musielak

Urodziny obchodzą dziś

  • Andrij Rozaliuk

    Andrij Rozaliuk

    05.12.2000r. (25l.)
  • Po dwóch latach wrócili do ścigania. Wyjątkowe święto (galeria)

    Nicolai Heiselberg

    05.12.2005r. (20l.)

PGE EKSTRALIGA

Drużyny M PKT B +/-
Orlen Oil Motor Lublin 14 33 7 260
Betard Sparta Wrocław 14 26 6 115
KS Apator Toruń 0 0 0 0
Gezet Stal Gorzów 14 10 1 -118
Bayersystem GKM Grudziądz 14 18 4 56
Stelmet Falubaz Zielona Góra 14 15 3 -108
Krono-Plast Włókniarz Częstochowa 14 7 1 -111
INNPRO ROW Rybnik 14 4 0 -205
PRES Grupa Deweloperska Toruń 14 26 5 111

METALKAS 2. EKSTRALIGA

Drużyny M PKT B +/-
Fogo Unia Leszno 14 33 7 274
Abramczyk Polonia Bydgoszcz 14 28 6 177
Moonfin Malesa Ostrów Wielkopolski 14 8 1 -91
Hunters PSŻ Poznań 14 17 4 -42
Cellfast Wilki Krosno 14 21 4 31
Orzeł Łódź 0 0 0 0
Texom Stal Rzeszów 14 18 3 -23
Autona Unia Tarnów 14 6 1 -197
H.Skrzydlewska Orzeł Łódź 14 9 2 -129

KRAJOWA LIGA ŻUŻLOWA

Drużyny M PKT B +/-
Wybrzeże Gdańsk 12 28 6 134
Ultrapur Start Gniezno 12 23 5 119
PKS Polonia Piła 0 0 0 0
OK Kolejarz Opole 12 5 1 -74
Trans MF Landshut Devils 12 10 2 -30
Optibet Lokomotiv Daugavpils 0 0 0 0
Speedway Kraków 12 4 0 -192
Lokomotiv Daugavpils 12 15 3 -39
Pronergy Polonia Piła 12 20 4 82

PARTNERZY

PARTNERZY

PARTNERZY

SpeedwayNews Logo

Wydawca:
IBO Media Dagmara Starzec
32-015 Stanisławice 318
e-mail: kontakt@speedwaynews.pl

  • Kontakt z redakcją
  • Dołącz do speedwaynews.pl
  • Pokaż się u nas
  • Regulamin
  • Polityka Prywatności
  • Informacje o RODO
  • Zarejestruj się
  • O serwisie
  • Galerie zdjęć

2025 © speedwaynews.pl - Wszelkie prawa autorskie wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie informacji i tekstów zabronione

Na portalu speedwaynews.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym.
Ustawienia plików cookiesZgadzam się
Zarządzaj polityką cookies

Polityka prywatności

Serwis speedwaynews.pl zaktualizował swój Regulamin i Politykę prywatności w związku z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE (RODO).

W związku z powyższym chcielibyśmy poinformować Cię o kilku istotnych informacjach związanych z przetwarzaniem Twoich danych. Pod adresem Informacje o RODO dowiesz się więcej na temat sposobu gromadzenia, wykorzystywania i udostępniania danych przez nasz serwis. Prosimy zapoznaj się z opisanymi zasadami i zaakceptuj je poprzez zaznaczenie pola „zgadzam się”. Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.
Wymagane
Always Enabled
Nie wymagane
SAVE & ACCEPT