Dzisiejsze standardy polskiego żużla na każdej płaszczyźnie różnią się od tych, jakich możemy uświadczyć za naszą granicą. Sztywne regulaminy czy też sposób przygotowania nawierzchni sprawia, że tory zagraniczne często są dla naszych reprezentantów zagadką.
O tym jak ważne są regularne starty za granicą przekonał się już w tym sezonie jeden z zawodników Stali Gorzów – Wiktor Jasiński. Wychowanek tego zespołu miał okazję w kilku spotkaniach zaprezentować się w Smålänningarnie. Już wtedy 22-latek zaznaczał, że dodatkowe starty w szwedzkiej Allsvenskan pozytywnie wpływają na jego rozwój. Dzięki temu zawodnik mógł poznać inne tory, niż te, na których przychodzi mu ścigać się w Polsce, a także odnaleźć się w zupełnie innych warunkach. Jak sam powiedział, dużo dała mu jazda na torach przyczepnych, z którymi na co dzień nie miał do czynienia. Łącznie Jasiński pojawił się w pięciu spotkaniach, w których notował świetne występy co przełożyło się na wysoką średnią 2,286 pkt./bieg.
A co to jest, była Smålänningarna?
Przypomnijmy, że zespół ten startował w Allsvenskan od 2019 roku. Dotychczas była to współpraca trzech klubów: Vetlandy, Gislaved oraz Målilli. Jednak Ci pierwsi w przyszłym sezonie powrócą do rozgrywek po roku przerwy, a co za tym idzie dalsza kooperacja nie byłaby możliwa. W związku z tym ekipa startować będzie pod nową nazwą Gislaved Speedway. Głównym założeniem ma być jak największa ilość startów dla młodych zawodników.
Niespodzianka w kadrze Gislaved
Oprócz Wiktora Jasińskiego, kontrakt z zespołem Allsvenskan podpisał niespodziewanie inny zawodnik Stali Gorzów – Oskar Paluch. 16-latek, który dopiero rozpoczyna swą karierę już w przyszłym sezonie będzie miał okazję sprawdzić się na szwedzkich torach. Jednocześnie jest to jego pierwszy zagraniczny kontrakt w karierze. Oprócz dwójki Polaków, w kadrze Gislaved znaleźli się ponadto Casper Henriksson, Alexander J. Sundkvist, Jannick Sørensen i Alfons Wiltander. Ten pierwszy w tegorocznym sezonie był uczestnikiem SGP 2. Zaś dla tego ostatniego, przyszłoroczne rozgrywki będą pierwszymi na motocyklach o pojemności 500cc.
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!