Dosyć długo trzeba było czekać na takie wieści, jednak teraz sprawa jest już zamknięta. Kolejarz Opole otrzymał licencję na starty w KLŻ.
Dotrzymali obietnicy
Kolejarz Opole był jednym z pięciu klubów biorących udział w rozgrywkach ligowych w sezonie 2023, który nie otrzymał licencji na starty w 2024. Obecnie wygląda jednak na to, że nie pojedzie tylko Kolejarz, ale ten rawicki. Jeszcze w grudniu licencję uzyskały ekipy, które nie spełniły wymogów szkoleniowych – mowa oczywiście o Stali Gorzów, Unii Leszno i TŻ Ostrovii. Do tego grona dołączył teraz klub ze stolicy polskiej piosenki.
W przypadku opolan nie chodziło jednak wyłącznie o kwestie szkoleniowe (Tu PZM nałożył na Kolejarz 30 tysięcy kary). Powodem braku przyznania licencji w pierwszym terminie był, tak jak przed rokiem, brak uregulowania formalności z ZUS i Urzędem Skarbowym. Prezes klubu, Zygmunt Dziemba, natychmiast zaznaczył jednak, że sprawy te szybko zostaną załatwione w należyty sposób, a start jedynej ekipy z województwa opolskiego nie jest zagrożony. Jak powiedział, tak zrobił. 12 stycznia OK Bedmet Kolejarz Opole oficjalnie potwierdził otrzymanie licencji na start w Krajowej Lidze Żużlowej 2024.
Tym samym już 22 drużyny są pewne startu w zbliżających się polskich rozgrywkach ligowych. Sześć z nich pojedzie na najniższym szczeblu, jakim jest KLŻ. Niewykluczone, że liczba ta jeszcze się zwiększy. Jesteśmy bowiem coraz bliżej decyzji w sprawie startu Krakowa – istnieje spore prawdopodobieństwo, iż będzie ona pozytywna.
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!