Poznaliśmy szczegóły dotyczące formatu Speedway of Nations w sezonie 2022. A planach organizatorów aż roi się od zmian, a najważniejszą z nich jest zerwanie z dwudniowym formatem oraz obowiązkiem posiadania młodzieżowca w rezerwie.
Międzynarodowa Federacja Motocyklowa poinformowała o zmianach w formule Speedway of Nations. Jak dowiedzieliśmy się już jakiś czas temu, gospodarzem przyszłorocznej rywalizacji o Drużynowe Mistrzostwo Świata będzie duński Esbjerg. Walka na Granly Speedway Arena potrwa… aż cztery dni od 27 do 30 lipca.
W środę i czwartek odbędą się dwa turnieje półfinałowe. W obu wystartuje po siedem ekip, a trzy najlepsze w poszczególnych półfinałach wywalczą sobie awans do sobotniego finału. Finał będzie odbywał się w ciągu jednego dnia. Po rundzie zasadniczej i barażu mistrzów poznamy w finale. Format biegowy pozostaje bez zmian.
Nowością jest zaplanowany na piątek finał Drużynowych Mistrzostw Świata Juniorów. Od sezonu 2022 rywalizacja młodzieżowców będzie nosić nazwę SoN2 i odbędzie się w tym samym miejscu, co turnieje dla seniorów. To sprawia, że młodzieżowcy nie muszą już być rezerwowymi podczas SoN. W przyszłym roku każda reprezentacja będzie mogła powołać trzech seniorów.
Ostatnią i dość istotną zmianą jest dodatkowy cel Speedway of Nations. Jako że w 2023 roku do kalendarza powróci Drużynowych Puchar Świata, przyszłoroczna rywalizacja w Esbjergu będzie jednocześnie eliminacjami do toruńskiego DPŚ. Osiem najwyżej sklasyfikowanych ekip, nie licząc Polski, wywalczy prawo do jazdy w półfinałach Pucharu Świata. Biało-czerwoni mają zapewniony udział w wielkim finale.
Grafika: FIM Track Racing
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!