Gdy my w Polsce emocjonujemy się już rozgrywkami ligowymi, to w Szwecji trwają od nowa prace nad zbudowaniem przez włodarzy zespołów na sezon 2020. Dzieje się i to sporo, a nie wszyscy w kraju Trzech Koron chcą nadal występować.
Jeszcze niedawno wiceprezes Elit Speedway Sverige (ESS) przyznawał w wywiadzie dla naszego serwisu, że liga szwedzka w tym roku wystartuje w oparciu o krajowych zawodników. Dziś okazuje się, że bez obcokrajowców Bauhaus-Ligan miałaby potężny problem i szczęście w tym, że luzowane są różnego rodzaju obostrzenia, a i samym zawodnikom pozwala się na więcej startów poza granicami Polski, gdzie ustalono, że w tym roku będzie główny punkt światowego speedwaya.
Ze startów w lidze szwedzkiej zrezygnowali kilka dni temu Nicki Pedersen oraz Adrian Miedziński, którzy mieli reprezentować barwy Rospiggarny Hallstavik. Z władzami na temat nowego kontraktu nie dogadał się także Timo Lahti, którego w teamie Lejonen Gislaved zastąpi inny Skandynaw – Nicolai Klindt. Partnerem Duńczyka będą m.in. Adrian Gała i Kacper Woryna, którzy parafowali nowe dokumenty. Wycofanie się z rozgrywek Smederny Eskilstuna spowodowało, że angaż w Szwecji stracili także Krystian Pieszczek oraz Daniel Kaczmarek. Pontus Aspgren długo pracodawcy nie szukał, bowiem po kilku dniach związał się z Indianerną Kumla.
Przed kilkoma dniami sztab Vetlandy Speedway poinformował, że powoli kończy budowę nowego składu. W zespole pozostali m.in. Peter Ljung, Filip Hjelmland, Alexander Woentin, a także trio obcokrajowców: Andreas Lyager, Brady Kurtz i Dominik Kubera. Duńczyk i Australijczyk mają być stale do dyspozycji menedżera, z kolei Kubera dopiero od piątej rundy, gdy terminy przestają kolidować z PGE Ekstraligą. Przynajmniej na razie w Vetlandzie nie zobaczą kapitana – Szymona Woźniaka, który nie będzie w rundzie zasadniczej ścigał się w lidze szwedzkiej, ale chciałby to czynić w fazie play-off. Cały czas trwają negocjacje z Bartoszem Zmarzlikiem. Nową twarzą jest w tym zespole Niemiec Michael Härtel.
Rospiggarna Hallstavik pochwaliła się zakontraktowaniem dwójki Finów – Timo Lahtiego oraz Tero Aarnio, którzy dołączyli do Rasusa Jensena, Kaia Huckenbecka, Andrieja Kudriaszowa oraz Tomasa Hjelma Jonassona. Västervik Speedway zatrzymało z kolei Jacka Holdera, Bartosza Smektałę i Andersa Thomsena, a kontrakt z drużyną ważny ma nadal Jason Doyle, ale jego występy w Bauhaus-Ligan nie są przesądzone. – Z nowym budżetem możemy sobie pozwolić na skorzystanie tylko z dwóch zawodników w jednym meczu, ale jestem bardzo zadowolony, że chcą pomóc klubowi i okazują dobre serce – mówi Morgan Andersson w komunikacie prasowym. Klub poinformował o wyrejestrowaniu Wiktora Kułakowa, który nie zaakceptował nowych warunków.
Masarna Avesta z kolei na razie swój skład opiera na zawodnikach, którzy w Polsce związani są z klubami eWinner 1. Ligi Żużlowej – Kimie Nilssonie (Unia Tarnów), Davidzie Bellego (Abramczyk Polonia Bydgoszcz) i Philipie Hellström-Bängsie (Car Gwarant Kapi Meble Budex Start Gniezno).
Bauhaus-Ligan wystartuje 11 sierpnia. Terminarz znajdziesz TUTAJ.
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!