Turystyka motocyklowa to niezwykle satysfakcjonujący, ale zarazem wymagający sposób spędzania wakacji. Kierowca musi nieustannie zachowywać wyjątkową czujność, aby utrzymać możliwie wysokie bezpieczeństwo. Znaczący wkład w bezpieczeństwo i przyjemność jazdy mają opony motocykla turystycznego. Jeżeli jeszcze nie wybrałeś opon na ten sezon, to być może odpowiedni model ukrył się wśród 5 poniższych propozycji.
Michelin Road 6 GT – ogromna trwałość i znakomite bezpieczeństwo w deszczu
Michelin Road 6 GT może być dobrym wyborem dla kierowców, którym zależy na możliwości osiągania szczególnie wysokiego przebiegu na jednym komplecie. Ponadto opony cechują się wyjątkowo dobrą przyczepnością na mokrej nawierzchni, która wzrosła o 15% w porównaniu z modelem poprzedniej generacji. Parametry na mokrej drodze są zasługą nie tylko nowego wzoru bieżnika, ale również nowej mieszanki gumowej opracowanej w technologii 100% Silica. Niezależne testy potwierdziły, że oprócz odporności na zużycie i przyczepności na mokrej drodze model zapewnia też świetne sprzężenie zwrotne na suchej nawierzchni, dostarczając satysfakcję z pokonywania krętych wiejskich dróg.
Pirelli Angel GT II – uniwersalny model o sportowym charakterze
Model Pirelli Angel GT II to propozycja, którą mogą docenić kierowcy o sportowym stylu prowadzenia. Strukturę modelu oparto na technologiach z opon segmentu Super-Sport, co znacząco poprawia prowadzenie motocykla w pochyleniu. Model jest zarazem na tyle uniwersalny i wszechstronny, że sprawdza się podczas ostrzejszej jazdy, typowo turystycznego podróżowania, a nawet w trakcie poruszania się na drogach miejskich. Kontur bieżnika tego modelu, układ nacięć oraz system mieszanek obejmujący podwójną mieszankę na tylnej oponie przekłada się na wysokie przebiegi. Wysoka zawartość krzemionki w mieszance gumowej skutkuje dobrą przyczepnością w mokrych warunkach.
Model Pirelli Angel GT II znajdziesz na www.sklepopon.com/model-opony-motocyklowej/pirelli-angel-gt-ii.
Metzeler Roadtec 02 – połączenie opon Super-Sport oraz Sport-Touring
Opony Metzeler Roadtec 02 wykorzystują adaptacyjny projekt bieżnika o zmniejszonej liczbie rowków. Dzięki temu jazda generuje mniej wibracji oraz mniejszy hałas co korzystnie wpływa na komfort. Efektem jest również zwiększona łatwość prowadzenia i bardziej równomierne przechodzenie z pozycji pionowej do pochylenia. Nacięcia bieżnika są długie, co pozwala zachować skuteczność odprowadzania wody. Dzięki temu ogumienie sprawdza się podczas jazdy turystycznej. Gdy kierowca przyjmuje sportową charakterystykę prowadzenia, wąskie części rowków zamykają się, co zwiększa obszar kontaktu bieżnika z podłożem i poprawia stabilność oraz maksymalizuje przyczepność. W efekcie model może zapewnić również wyjątkowo sportowe odczucia z jazdy.
Opony Metzeler Roadtec 02 są dostępne na www.sklepopon.com/model-opony-motocyklowej/metzeler-roadtec-02.

Dunlop RoadSmart IV GT – zwinność ułatwiająca prowadzenie cięższych motocykli
Dunlop RoadSmart IV GT to opony o wyjątkowej zwinności, która przekłada się na mniejszy wysiłek podczas prowadzenia. Dzięki temu mogą być optymalnym wyborem do motocykli nieporęcznych z uwagi na swój ciężar, gabaryty lub konstrukcję – dotyczy wersji ogumienia specyfikacji GT. Do lżejszych i bardziej sportowych jednośladów przygotowano wersję o specyfikacji oznaczonej symbolem ST, gdyż przez swoją wyjątkową zwinność model RoadSmart IV GT może przekładać się w nich wręcz na nadmierną chwiejność. W efekcie odpowiednio dobrany model skutkuje niewielkim wysiłkiem podczas kierowania, a także pewniejszą kontrolą podczas jazdy na wprost. Innowacyjny wzór bieżnika pozwala skrócić czas nagrzewania opony, a zwiększona ilość krzemionki w mieszance gumowej skutkuje dodatkowo poprawioną przyczepnością podczas jazdy w deszczu.
Opony Dunlop RoadSmart IV w wersji GT lub ST można dopasować na www.sklepopon.com/model-opony-motocyklowej/dunlop-sportmax-roadsmart-iv.
Bridgestone Battlax Adventure A41 – do turystycznego enduro
Bridgestone Battlax Adventure A41 to propozycja dla kierowców turystycznych motocykli typu enduro, którzy chcą przemierzać nie tylko wiejskie trasy czy autostrady, ale również drogi nieutwardzone. Ten model jest uznawany za jeżdżący wygodnie i cicho. Pozostaje przy tym bezpieczny w deszczu oraz charakteryzuje się powolnym zużyciem. Ogumienie można dopasować do motocykli o średnich i dużych pojemnościach. Zwiększona odporność na zużycie, wydajniejsze odprowadzanie wody, a także lepsza przyczepność na wymagających nawierzchniach to efekt zastosowania wielowarstwowych mieszanek 3LC, połączonych z technologią Cap & Base, która zwiększa sztywność bieżnika oraz poprawia pochłanianie wstrząsów.
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!