Michał Świącik nie próżnuje w kontekście inwestycji. Prezes Eltrox Włókniarz Częstochowa zapowiada plan, którym jest wybudowanie toru do jazdy technicznej. Działacz odnosi się również do możliwości połączenia stadionu przy Olsztyńskiej z rozgrywaniem meczów piłki nożnej.
Za pomocą medium społecznościowego, Michał Świącik zdecydował się opowiedzieć o dwóch kwestiach. Pierwsza z nich to negowanie połączenia stadionu przy Olsztyńskiej z rozgrywaniem meczów piłki nożnej. Owy zamysł miał się pojawić na konferencji Skry Częstochowa. Prezes Włókniarza jest stanowczo przeciwny temu rozwiązaniu. Co więcej, argumentuje to przepisami PGE Ekstraligi oraz innych organów: — Nie ma takiej możliwości technicznej, regulaminowej i finansowej. Przepisy Polskiego Związku Motorowego i PGE Ekstraligi jasno to określają i nie zezwalają na budowę torów żużlowych o długość powyżej 365 metrów. Przepisy te zabraniają również na zwiększanie długości obecnych już torów żużlowych mieszczących się w wymiarze 365 metrów. Przepisy FIM, PZM i PGE Ekstraligi są równie ważne jak przepisy PZPN i nie mogą mieć nadrzędności jedne nad drugimi. Z tego też względu, kiedy kilka lat temu w Łodzi powstawał stadion, to od razu był projektowany i budowany jako typowy stadion żużlowy bez wpisywania boiska piłkarskiego w środek (regulamin) — stwierdza Świącik.
Działacz ekstraligowego ośrodka nie ma zamiaru czekać w kontekście rozwoju młodych żużlowców. Jak wiadomo, Bocar Włókniarz Częstochowa odnosi znaczne sukcesy w DMPJ, a młodzieżowcy dorzucają indywidualne krążki i osiągnięcia. Prezes zamierza pójść krok dalej i zapowiada, że powstanie dodatkowy tor. Ma on za zadnie służyć do technicznego szkolenia umiejętności żużlowców: — Obecnie jesteśmy uznawani za najbardziej rozwinięty ośrodek szkoleniowy w Polsce. Posiadamy zawodników w każdej klasie żużlowej. Prowadzimy zajęcia z dziećmi już od mini żużla. Współpracujemy z klubami szkoleniowymi zewnętrznymi takimi jak UKS Speedway Rędziny. To powoduje, że dziś mówi się o Częstochowie jako mieście z najlepszymi juniorami w Polsce. Chcąc jeszcze bardziej zadbać o rozwój naszej szkółki zamierzamy w niedługim czasie wybudować dodatkowy tor przeznaczony do jazdy technicznej, który będzie wbudowany w środek obecnego toru. Tor ten będzie musiał spełniać pewne wymogi szkoleniowe, ale też estetyczne związane z wymogami organizacji imprez najwyższej klasy rozgrywek PGE Ekstraligi. To niesie za sobą konkretne wydatki, z którymi będziemy musieli sobie poradzić.
Na koniec swojego wywodu, Michał Świacik głosi, że stadion przy Olsztyńskiej będzie tylko do czarnego sportu. Dużą rolę odegrał Wojciech Cygan, prezes Rakowa Częstochowa, który odciął się od przedstawionego przez Skrę pomysłu na zagospodarowanie żużlowego obiektu: — Jednocześnie pragnę poinformować, że misją klubu jest dbanie nie tylko o to co dzieje się tu i teraz, ale również dbanie o historię i przyszłość żużla w naszym mieście. Jednocześnie pragnę podziękować Prezesowi Rakowa Częstochowa Wojciechowi Cyganowi, który podziela nasze zdanie odnośnie funkcjonalności stadionu przy Olsztyńskiej, jako typowego stadionu żużlowego i odcina się od pomysłów przedstawionych na konferencji Skry Częstochowa.
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!