Na jednym z obiektów, które po kilku latach wróciły na żużlową mapę u naszych południowych sąsiadów, w pierwszej połowie bieżącego roku odbyła się ostatnia na jakiś czas impreza. Stadion w Koprzywnicy po remoncie ma być oddany do użytku za około siedem miesięcy.
Przypomnijmy, że ostatnimi zawodami, które odbyły się na tym obiekcie była runda czeskiej Extraligi, rozegrana 8 maja 2019. Dodatkowo w tym sezonie do zmagań w 1. Lidze wrócił miejscowy zespół, po 21 latach przerwy.
Wcześniej żużlowych motocykli nie było słychać na koprzywnickim torze przez ponad 8 lat. W sezonach 2009-2016 nie odbywały się tam żadne zawody. Dopiero w 2017 roku, po przeprowadzeniu niezbędnych prac, na miejscowym owalu rozegrano dwie imprezy, a w kolejnym sezonie odbyły się tam już m.in. rundy Extraligi oraz jeden z finałów Indywidualnych Mistrzostw Czech.
W maju bieżącego roku ponownie motory zamilkły, ale na szczęście tym razem na znacznie krócej. Wszystko to miało związek z zaplanowaną modernizacją stadionu, która miała na celu poprawienie infrastruktury oraz możliwość dalszego zagospodarowania go dla kilku dyscyplin sportowych. Wiemy już, że wspomniany remont ma zakończyć się w czerwcu przyszłego roku, a uroczyste otwarcie zaplanowano na sobotę, 4 lipca.
Pierwotnie zakładano, że w związku z tym w kalendarzu pojawią się trzy imprezy, po jednej odpowiednio w sierpniu, wrześniu i październiku. Wiemy już natomiast, że uległo to kosmetycznej zmianie. W sobotnie przedpołudnie w Pardubicach doszło do spotkania włodarzy czeskich klubów, na którym ustalono reguły rozgrywek oraz kalendarze poszczególnych imprez. Pełny „rozkład jazdy” w Czechach powinien pojawić się w najbliższym czasie, swoje zawody przedstawili już natomiast włodarze z Koprzywnicy.
I tak, w położonym niedaleko Ostrawy mieście, 12 lipca zostanie rozegrana jedna z rund 1. Ligi czeskiej. Według informacji, przekazanych na oficjalnej stronie, w rozgrywkach tych wystartuje pięć ekip. Oprócz Walbo Railway Koprzywnicy mają to być zespoły z Pardubic, Pragi, Žarnovicy oraz – co będzie nowością w stosunku do roku 2019 – Chabařovic. Kolejnym turniejem będą zmagania w ramach Speedway Friendship Cup (Pucharu Przyjaźni), zaplanowane na 6 września. Imprezą kończącą sezon, ma być ostatni z finałów Indywidualnych Mistrzostw Czech Juniorów, zarówno do lat 21, jak i 19. Przypomnijmy, że w roku 2020 w mieście tym zaplanowano zmagania w ice speedwayu, one jednak miałyby się odbyć nie na stadionie, a na miejscowym jeziorze (Větřkovická přehrada). W tym oczywiście musi pomóc mroźna pogoda. Terminem podstawowym dla jednej z rund mistrzostw Czech jest 4 stycznia, a rezerwowym 8 lutego. Wszystko oczywiście zależeć będzie w tym wypadku od warunków atmosferycznych (niewykluczone jest rozegranie tam zawodów w inny dzień).
Wiele wskazuje na to, że na stadionie, na którym jeszcze w roku 2016 istniało ryzyko likwidacji toru żużlowego, motocykle będą „ze spokojem” mogły warczeć w kolejnych sezonach. Po modyfikacji miejscowy owal nadal ma mieć długość ok. 460 metrów. Dodatkowo na obiekcie tym mają być organizowane mecze piłkarskie oraz zawody lekkoatletyczne na specjalnie przygotowanym do tego torze. Jak całość będzie prezentowała się w rzeczywistości? O tym przekonamy się już na początku drugiej połowy roku 2020.
źródło: inf. własna / plochadraha-koprivnice.org
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!