Przed dwoma tygodniami w Moskwie odbyło się coroczne spotkanie przedstawicieli tamtejszej Motocyklowej Federacji Rosyjskiej z działaczami rosyjskich klubów żużlowych. Ich celem było ustalenie m.in. zmian w regulaminie.
Podczas spotkania podsumowano także sezon 2018, zarówno w kontekście krajowych rozgrywek jak i międzynarodowych sukcesów reprezentantów Rosji, którzy przypomnijmy, że m.in. triumfowali w finale Speedway of Nations. Wszystkie rezultaty zostały oficjalnie zatwierdzono, a rosyjskie zawody oceniono pozytywnie, wobec czego można było przejść do ustaleń dotyczących kolejnego roku.
Pierwszym punktem było opracowanie i zatwierdzenie kalendarza ogólnorosyjskich zawodów z rozgrywkami ligowymi na czele. Ustalono także listę głównych zawodów sędziów oraz komisarzy i przewodniczących Jury. Najwięcej czasu poświęcono na omówienie i opracowanie regulaminu rozgrywek. Wszystkich najmocniej interesował temat startu zawodników zagranicznych, który został większością głosów rozstrzygnięty pozytywnie i tym samym liga otwiera się na nowych jeźdźców, spoza Rosji. Kwestią pozostaje kto będzie chciał skusić się na tak długie podróże w trakcie sezonu.
Jak informuje Speedway Press News, schemat rozgrywek ligowych będzie utrzymany do tego, który obowiązywał w tym roku. Po rundzie zasadniczej, w której każdy z każdym zmierzy się na własnym torze oraz na wyjeździe dojdzie do spotkania finałowego oraz do meczu o 3. miejsce w lidze. Zmianie ulegnie Puchar Rosji Par, bowiem wprowadzono ściganie duetów seniorskich oraz młodzieżowych. Ci, którzy zadeklarują chęć jazdy w pierwszej drużynie nie będą mogli jeździć w drużynie rezerw. Z kolei Ci, którzy zaczną sezon w drugim zespole, będą mogli pojechać w głównej ekipie, ale nie będą mogli już wówczas wrócić do rezerw.
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!