Speedway Ekstraliga zapowiada surowsze wymogi infrastrukturalne dla klubów PGE Ekstraligi i Metalkas 2. Ekstraligi. Modernizacje stadionów staną się kluczowym kryterium licencyjnym, a w przyszłości brak odpowiedniej infrastruktury może uniemożliwić awans.
W najbliższych latach kluby będą musiały położyć większy nacisk na rozwój infrastruktury stadionowej. Speedway Ekstraliga zapowiada, że wymogi w tym zakresie będą bardziej rygorystyczne. Już teraz dwa kluby z Metalkas 2. Ekstraligi otrzymały rekomendację klubu zagrożonego, co oznacza, że muszą dostarczyć harmonogram modernizacji stadionów, aby spełnić wymogi ligowe.
– Jeśli chodzi o sprawy infrastrukturalne, to kluby z Poznania i Piły otrzymały rekomendację klubu zagrożonego infrastrukturalnie i muszą dostarczyć potwierdzenia przez Prezydentów Miast harmonogramów modernizacji obiektów – mówi Ryszard Kowalski dla portalu ekstraliga.pl.
Modernizacje czekają również obiekty w PGE Ekstralidze, w tym na jednym z najnowocześniejszych stadionów żużlowych na świecie, w Toruniu. Ponadto prace remontowe czekają w Lesznie, Grudziądzu czy Lublinie, gdzie już się nawet zaczęły.
– Jeśli chodzi o PGE Ekstraligę, to dokumenty dotyczące przebudowy infrastruktury i modernizacji obiektów uzgodnili z nami Prezydenci Lublina, Leszna, Grudziądza i Torunia, rozpoczęliśmy rozmowy z Prezydentem Rzeszowa w sprawie perspektywy modernizacji w ciągu kolejnych 2-3 lat – dodaje wiceprezes Ekstraligi Żużlowej.
Ryszard Kowalski już zapowiedział, że w przyszłości odpowiednia infrastruktura stanie się jednym z najważniejszych wymogów, by rywalizować w PGE Ekstralidze bądź Metalkas 2. Ekstralidze. Przyznał też, że za kilka lat kluby będą mogły otrzymać odmowę startu szczebel wyżej mimo sportowego wyniku.
– Infrastruktura w kolejnych latach będzie stanowiła równorzędny do finansów element uzyskania licencji na starty do ligi zawodowej. Jesteśmy w trakcie prac nad projektem kategoryzacji stadionów, dzięki czemu będzie dla każdego jasne co dany obiekt powinien modernizować w kolejnych latach, aby podnieść komfort oglądania meczów dla kibiców. Przewidujemy, że za 5-10 lat kluby bez odpowiedniej infrastruktury nie będę promowane automatycznie awansem pomimo uzyskania odpowiedniego wyniku sportowego, ale do tego reguły wymogów muszą być precyzyjne i jasne dla opinii publicznej oraz zainteresowanych. Nad tym obecnie pracujemy – dodał na zakończenie.
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!