Autona Unia Tarnów wciąż oczekuje na decyzję Speedway Ekstraligi w sprawie startów w 2025. Co słychać w Mościcach?
Ostatnie miesiące były dla ,,Jaskółek” jednymi z najgorętszych i stresujących w historii klubu. Konieczne było uregulowanie zobowiązania wobec zawodników. Prezes Kamil Góral dwoił się i troił, żeby żużel w Mościcach nie umarł śmiercią naturalną. Koniec końców pozyskał sponsora tytularnego – firmę Autona zarządzaną przez Krzysztofa Kołodzieja. Choć w którymś momencie pojawiały się w mediach informacje o jego rezygnacji, ostatecznie pomógł drużynie.
Infrastruktura stadionu
Niedawno na portalu wspomnialiśmy o tym, że Autona Unia Tarnów ma jeszcze jedną przeszkodę do pokonania. Chodzi o stadion w Mościcach, który od lat znajduje się w krytycznym stanie. Dla radiokraków.pl prezes Autona Unia Tarnów Kamil Góral odniósł się do tej kwestii:
– Akurat w tym tygodniu mamy spotkanie z prezydentem Tarnowa oraz władzami Ekstraligi. Na tym spotkaniu przedstawiciele Speedway Ekstraligi będą przedstawiać miastu, co tak naprawdę jest do zrobienia na stadionie w tym roku, ponieważ niektóre inwestycje mogą być odroczone w czasie. Z pewnością dostaniemy licencję warunkową. Na 99 procent wystartujemy. Ja tego jestem pewien – mówi prezes ,,Jaskółek”.
Należy podkreślić, że konieczne jest zrobienie odwodnienia liniowego, a także zakup plandek do przykrycia toru przed opadami atmosferycznymi. W dodatku na stronie miejskiej Tarnowa ogłoszono głosowanie mieszkańców na Budżet Obywatelski 2025. Wśród projektów znalazł się jeden dotyczący stadionu o nazwie ,,Zakup mobilnej platformy z tablicą LED wraz z modernizacją nagłośnienia stadionu miejskiego”.
Porozmawiamo również na temat doniesień transferowych. Tarnowianie zatrzymali najlepszego zawodnika Krajowej Ligi Żużlowej Timo Lahtiego oraz Marko Lewiszyna. Zakontraktowali Mateusza Szczepaniaka oraz powracającego po rocznej przerwie od jazdy Mateja Žagara. Wciąż niewiadomo kto zostanie polskim zawodnikiem do lat 24 oraz kto obok Jana Heleniaka i Sebastiana Madeja będzie stanowić o sile formacji młodzieżowej. Jak podkreśla prezes, w klubie rozważane jest kilka wariantów w tym m.in. wypożyczenie młodzieżowców z innych klubów. Dodał jeszcze, że celem na przyszły sezon naturalnie będzie utrzymanie się na zapleczu PGE Ekstraligi.
Co dalej z prezesem?
W przestrzeni medialnej od jakiegoś czasu krążą informacje na temat przyszłości Kamila Górala w klubie. Sam zainteresowany wypowiedział się dla krakowskiego radia:
– Na pewno będę na ten temat rozmyślał już po sezonie 2025. Do zbliżającego sezonu chcę się przyłożyć wzorowo, jeśli chodzi o bycie prezesem. Moim marzeniem jest to, żeby ten klub utrzymać i by był stabilny finansowo, a później powiedzmy sam ze sobą sobie siąść i powiedzieć, czy dam radę dalej ciągnąć to na takich obrotach, jak obecnie. Proszę mi wierzyć, jest bardzo ciężko. To ciężka i mozolna praca.
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!