Nie tak początek roku wyobrażali sobie działacze Masarny Avesta. Przed rokiem omal nie stracili czarnego sportu, a teraz znowu przyszłość stoi pod dużym znakiem zapytania.
Problemy „Wiedźm” rozpoczęły się jeszcze w trakcie ubiegłego sezonu. Zawodnicy nie otrzymywali należnych wynagrodzeń, a najbardziej poszkodowani wówczas byli reprezentanci Polski. Klub w lutym poprzedniego roku ogłosił jednak bankructwo, co spowodowało, że nie otrzymali żadnych pieniędzy za wykonaną pracę. Momentalnie jednak pojawił się nowy podmiot, który zgłosił się do jazdy w Division 1 (trzeci poziom rozgrywkowy w Szwecji). W ich barwach widzieliśmy zawodników, którzy rywalizowali też na wyższych szczeblach i ostatecznie zwyciężyli w lidze.
Szybko także postanowiono o powrocie do „poważnej” rywalizacji. Do nadchodzących rozgrywek zgłosili się już do Allsvenskan, czyli zaplecze Bauhaus-Ligan. Zbudowali bardzo dobry skład, czym zaskoczyli też sporą część kibiców. W ich kadrze znajdziemy takich zawodników jak Timo Lahti, Tim Sørensen, Philip Hellström-Bängs czy też Adrian Gała, który wraca do Avesty. Reprezentował bowiem barwy tego klubu w roku 2022. Gdy wydawało się, że ośrodek wraca na właściwe tory, to rzucona została kolejna kłoda pod nogi. Tym razem jednak wydaje się poważniejsza.
Gmina Avesta za utrzymanie stadionu płaci około pół miliona koron szwedzkich. Teraz jednak zaczyna szukać oszczędności, wobec czego stadion może zostać wystawiony na sprzedaż. Tym samym ludzie w klubie zbledli jak ściana, gdyż nie wiadomo jakie plany na przyszłość może mieć nowy właściciel obiekty. Przypomnijmy bowiem, że tak samo wygląda sytuacja na sporej części stadionów w Wielkiej Brytanii, gdzie ostatnio sporo z nich przestało istnieć. Jednym z nich jest obiekt Peterborough Panters, a właściciel zabronił też startów na Monmore Green w Wolverhampton.
– Oczywiście istnieje ryzyko i rozumiem, że klub ma pewne obawy. Jasne jest jednak, że sporty motocyklowe muszą zostać. To zostanie też zawarte w umowie sprzedaży – czytamy w Avesta Tidning.
Kadra Masarny Avesta na sezon 2024:
– Timo Lahti
– Adrian Gała
– Tim Sørensen
– Philip Hellström-Bängs
– Jack Smith
– Michael Thyme
– Alexander Liljekvist
– Eddie Bock
– Isak Lundquist
– Emil Millberg
– Alfred Åberg
– Aleks Lundquist
Aby nie przegapić najciekawszych artykułów kliknij obserwuj speedwaynews.pl na Google News
Obserwuj nas!